Ga naar inhoud


Vu+ Duo 2: Vreemd gedrag LAN verbinding.


Emekli

Aanbevolen berichten

ja ja ouwe reutel,

 

lightshot is je kamaraad voor windows 10 m.b.t. screenshots (deelvenster in .jpg opslaan)

deze installeert onder dezelfde printscreen toets op je toetsenbord als normaal

voordeel geen BMP die je moet nabewerken en niet direct zichtbaar is in dit forum

 

DCC_E2 via Telnet venster is overigens ook als text uitvoer gewoon

te markeren

te copieren

en hier in <> code te plakken

Screenshot_21.jpg

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Voor PC techneuten en dat ben ik niet, is het allemaal makkelijk.

 

Heb Lighshot gedownload, is niet te openen, de in W10 ingebouwde Snipping Tool doet het ook niet evenals PRTSC.

 

Ik dank jullie voor de respons op mijn vraag, maar nu stop ik er echt mee, dan maar even het stekkertje eruit en er weer in.

 

Als ik weer eens een maagdelijke flash doe, hoop ik dat het probleem zich vanzelf oplost.

 

Nogmaals dank.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jou probleem kan meerdere oorzaken hebben. 

slecht contact lan stekker, schoon maken. 

Netwerk kabel heeft beschadiging evt vervangen.

Bepaalde modem/routers vinden het niet leuk als zonder dhcp een ip nummer gebruikt wordt na dhcp refresh tijd vervalt de verbinding. 

De lan poort kan een probleem hebben, labiele 5 volt. 

En nog meer.... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei luisteraar:

jou probleem kan meerdere oorzaken hebben. 

slecht contact lan stekker, schoon maken. 

Netwerk kabel heeft beschadiging evt vervangen.

Bepaalde modem/routers vinden het niet leuk als zonder dhcp een ip nummer gebruikt wordt na dhcp refresh tijd vervalt de verbinding. 

De lan poort kan een probleem hebben, labiele 5 volt. 

En nog meer.... 

 

Ik vind het onbeleefd om niet te antwoorden dus...,

 

jou probleem kan meerdere oorzaken hebben. 

 

slecht contact lan stekker, schoon maken.   Maar hoe, zo'n klein stekkertje daar kan je niet veel mee.

 

Netwerk kabel heeft beschadiging evt vervangen.   Kabel is in orde met aangegoten stekkertjes en ik kom hier nooit aan.

 

Bepaalde modem/routers vinden het niet leuk als zonder dhcp een ip nummer gebruikt wordt na dhcp refresh tijd vervalt de verbinding.  Werkt al jaren hetzelfde, zonder problemen. Kan natuurlijk eens dhcp inschakelen.

 

De lan poort kan een probleem hebben, labiele 5 volt.  Dus in het slechtste geval, nieuwe Modem/Router. Ben al in het dorp gaan vragen, momenteel nergens zo iets te koop, ook niet bij Türk Telekom.

 

 

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei luisteraar:

Het kan ook aan lan poort sat ontvanger liggen. 

Het is gissen wat we doen. 

 

En daar ga ik echt niet aan zitten pielen, zal wel vast op het moeder bord zitten.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei luisteraar:

 

Bepaalde modem/routers vinden het niet leuk als zonder dhcp een ip nummer gebruikt wordt na dhcp refresh tijd vervalt de verbinding. 

 

Klopt. Als je een IP-adres handmatig (vast) instelt dan zou je dat buiten de DHCP range moeten doen. Daar de DHCP server niet alleen een IP-adres afgeeft (voor een beperkte tijd) maar ook andere netwerkparameters, is het aan te bevelen om het door de DHCP server toegewezen IP-adres in de router statisch te maken (vast te zetten).

 

Ik kan mij herinneren dat er connectieproblemen waren in een Gigablue Solo van een vriend van mij met een daarin handmatig ingesteld IP-adres. Nadat ik het IP-adres door de routers DHCP server liet afgeven en dat IP-adres in de router statisch had gemaakt, was het probleem voorbij.

aangepast door beeheap
Link naar reactie
Delen op andere sites

simpeler is gewoon het statisch ip adres buiten de DHCP range te zetten.Meeste routers/modems gebruiken DHCP van 2 tot 64 als adressen.Box op hoger zetten en is meestal opgelost.Mijn boxen staan vanaf bv op 110 , 120 , ----  150.Is ook makkelijk te onthouden om DCC enzo te gebruiken.

De gebruikte uitgedeelde DHCP range kan je terugvinden in je router.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik heb net de box op 110 gezet en wacht nu af wat er gebeurd, hopelijk niks, dan is het probleem opgelost.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik dacht dat je sowieso vaste IP adressen gebruikte ?

meen dat ergens in een bericht van jou te hebben gelezen na aanleiding van een tip van mij hoe je netwerk te optimaliseren

 

Maar ook buiten de in de router ingestelde DHCP standaard range mag je NIC natuurlijk niet uitvallen (op mijn led's is zelfs bij uit-stand de groene led aan het oplichten op alle apparaten).

misschien ligt het wel niet aan je VU+ maar aan de router

kun je der een losse switch tussen zetten? { dus alles op die switch aansluiten en een lan-kabel naar de router }

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Tonskidutch:

ik dacht dat je sowieso vaste IP adressen gebruikte ?

meen dat ergens in een bericht van jou te hebben gelezen na aanleiding van een tip van mij hoe je netwerk te optimaliseren

 

Maar ook buiten de in de router ingestelde DHCP standaard range mag je NIC natuurlijk niet uitvallen (op mijn led's is zelfs bij uit-stand de groene led aan het oplichten op alle apparaten).

misschien ligt het wel niet aan je VU+ maar aan de router

kun je der een losse switch tussen zetten? { dus alles op die switch aansluiten en een lan-kabel naar de router }

 

Ja ik had en heb een vast IP adres en heb dit met de laatste cijfers boven 100 gezet en wacht nu af of dit helpt.

 

Wat NIC is weet ik niet.

 

De enige switch die ik heb zit tussen de kabel uit de muur en scheidt telefoon en Modem/Router.

 

"dus alles op die switch aansluiten en een lan-kabel naar de router", hoe dat ik dit zou moeten doen weet ik niet.

 

Er zijn hier -tig winkels in de stad, Türk Telekom, Avea en Vodafoon, geen van hen heeft iets in huis op dit gebied en ben ook al bij de Türk Telekom centrale geweest, zelfs daar geen losse Modem/Router te verkrijgen.

 

Er wordt hier van alles gedaan aan de wegen, zelfs in Alanya op drie maanden tijd een flyover gebouwd van meer als 900 meter.

Ook op gebied van het spoor, hoge snelheidstreinen en zelf gebouwd in Turkije, dus hier geen "Fira" gedoe.

Maar op internet gebied moet je hier wel in een grote stad wonen, glasfiber hebben we hier niet, maar wel WiFi met een klein schoteltje op het dak voor ontvangst vanuit de centrale.

Internet in een kleine stad lijkt hier wel een noviteit en je moet het doen met wat er is.

Zoals eerder gezegd, waar ik woon is weinig of niks te verkrijgen.

 

Laatste is wel wat off topic, maar geeft wel aan in wat voor positie ik hier zit.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit is een ethernet switch (zie afbeelding en schema van aansluitingen )

met 4 of 8 poorten

niet alle routers hebben dergelijke duurzame 4 poorts switch ingebouwd

Screenshot_23.jpg

 

p.s.

de NIC is network interface controler op de printplaat van de VU+ ingebouwd

switch_schema.gif

aangepast door Tonskidutch
toevoegin NIC

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei luisteraar:

Hij moet net GEEN vast ip nummer gebruiken. 

Het kan bij hem ook een probleem zijn dat ip nummer ontvanger dubbel in gebruik is. 

 

En waarom geen vast IP nummer?

Heb dit jaren zo gedaan zonder probleem.

 

"Wat stuurt de modem aan?":  mijn laptop,

                                                      twee tablets,

                                                      TV.

Maar dat is met WiFi.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...