Ga naar inhoud


Vu+ Duo 2: Vreemd gedrag LAN verbinding.


Emekli

Aanbevolen berichten

hij heeft geen stick

Wlan is ingebouwd in de DUO2 zoals je weet ;)

 

p.s. hier de hulp voor WLAN per DHCP https://wiki.vuplus-support.org/index.php?title=WLAN_Einbindung_ins_heimische_Netzwerk#Adapter-Einstellungen

 

aangepast door Tonskidutch
link toegevoegd

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

36 minuten geleden zei Tonskidutch:

als je op de router een nieuw apparaat toestaat, dan gaat die WLAN direct werken beste Emekli

 

je hebt dat toch ook voor je laptop aan de praat gekregen - wat is daar nu zo'n kunst aan?

 

je hebt overigens geen enkele vraag beantwoord die laat zien hoe de status van de ethernet NIC is

niet netstat -a

niet ethtool eth0

niets weten we van de netwerk status

misschien ben je wel gehackt door je overheid daaro

 

 

 

 

Mijn laptop heb ik aan de praat gekregen middels een medewerker van Türk Telekom.

 

Als ik WLAN wil gebruiken, moet ik wel van alles invullen, krijg connectie mislukt of zo iets.

 

"je hebt overigens geen enkele vraag beantwoord die laat zien hoe de status van de ethernet NIC is

niet netstat -a

niet ethtool eth0"

 

Dat heeft ermee te maken dat ik géén screenshot kan maken ook niet met een tooltje dat mij eerder is geadviseerd.

Dus ik kan dit hier niet plaatsen.

Ik ben welwillend genoeg om info te geven, maar als dit niet kan, kan ik daar niets aan doen.

 

Tot hier toe loopt de verbinding goed, nadat ik het vast IP nummer heb aangepast naar boven honderd.

 

Mocht dit toch weer fout gaan, dan meld ik dit, nu gewoon even afwachten.

 

 

 

 

 

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei luisteraar:

Ik had gevraagd om dhcp op ontvanger in te schakelen en kijken of verbinding daar is. 

Nu lees ik dat je ook een wifi stick er in hebt die moet je er uit halen en ontvanger herstarten. 

Wat, een WiFi stick, daar heb ik het nooit over gehad en is bij een Duo 2 ook niet nodig.

Verder is het niet duidelijk of je dhcp nu wel of niet aan of uit, lees alles nog maar eens.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

indien je alles invult zoals het op de weblink gevraagde voor WLAN heb je direct internet

BUT

indien jouw medewerker van Türk Telekom op het modem/router enkel je huidige apparaten heeft toegestaan te verbinden per WPA2 en niet ook die WLAN van je VU+ DUO2 dan zal het ook niet kunnen verbinden

dat is vervelend dat U daar niet zelf iets aan kunt instellen

 

hopelijk is de LAN verbinding met Ip boven 100 stabiel ;)

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden zei Tonskidutch:

indien je alles invult zoals het op de weblink gevraagde voor WLAN heb je direct internet

BUT

indien jouw medewerker van Türk Telekom op het modem/router enkel je huidige apparaten heeft toegestaan te verbinden per WPA2 en niet ook die WLAN van je VU+ DUO2 dan zal het ook niet kunnen verbinden

dat is vervelend dat U daar niet zelf iets aan kunt instellen

 

hopelijk is de LAN verbinding met Ip boven 100 stabiel ;)

 

 

Wat het laatste betreft, dat hoop ik ook.

 

Bij WLAN wordt het netwerk wel gevonden, maar als ik dan bij verbinden op OK klik,

krijg ik geen verbinding.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Resultaat sinds gister, zelfs na drie stroom uitvallen door zwaar onweer, nog steeds geen LAN probleem.

Dus ik wacht nu een paar dagen af, moest het weer fout gaan, horen jullie het wel.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat je het best wél begrijpt.

Het laatste in dit geval, kan nu toch niks doen, als het werkt, vraag is tot hoelang, ga ik niets veranderen.

Ik mag dan tot de ouderen behoren, maar ben alleen niet zo thuis in technische PC zaken.

Waar ik wel verstand van heb, (draaibare) schotels en met switches omgaan en configureren.

Verder spreek ik 6 talen, waaronder nog niet optimaal Turks.

En een mens kan niet alles weten.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het kan zijn dat je ZTE modempie niet netjes omgaat met het zogenaamd "flushen" van de bekende mac-adressen en de gegeven IP-adressen

heb nog eens gekeken naar dat modem/router

en het is bekend dat bij stroomuitval of nachtelijke WAN-reset de default range niet hersteld wordt, terwijl een vast gegeven adres door negotiation zijn oude adres terugkrijgt

 

fijn dat het nu goed gaat

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Tonskidutch:

het kan zijn dat je ZTE modempie niet netjes omgaat met het zogenaamd "flushen" van de bekende mac-adressen en de gegeven IP-adressen

heb nog eens gekeken naar dat modem/router

en het is bekend dat bij stroomuitval of nachtelijke WAN-reset de default range niet hersteld wordt, terwijl een vast gegeven adres door negotiation zijn oude adres terugkrijgt

 

fijn dat het nu goed gaat

 

Af en toe zelfde probleem met mijn tablet, moet ik eerst opnieuw "inloggen", dus het zal wel aan de antieke modem liggen.

Heb nog niets gevonden om de tablet een vast IP adres te geven, kan misschien wel niet.

 

 

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

op het gevaar af dat het off topic wordt,

er is al een topic over paint in windows subforum

het voordeel van lightshot is dat je geen tekenprogramma hoeft openen maar direct de opgeslagen afbeelding of deel-uitsnede van je beeldscherm in het forum kunt slepen

 

staat onder het pijltje van de taakbalk of kan de plaats in nemen van Prtscr

Screenshot_30.jpg

aangepast door Tonskidutch
aanvulling

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...