Ga naar inhoud


Wat doet VTI13 met het VFD display op de Duo2?


RaveMaus

Aanbevolen berichten

De eindeloze mogelijkheden van VTI mis ik na een half jaar OpenAtv toch. Ik switchte destijds omdat met VTI de tekst een regel te laag stond in mijn VFD schermpje (LCD was goed). Met geen stokken in orde te krijgen. OpenAtv en OpenPli doen dit feilloos.

 

Heeft er iemand die VTI gebruikt zijn VFD al op orde in VTI13?

 

Op het VFD schermpje zie ik graag duidelijk de nog resterende tijd van mijn opname die aan het afspelen is en de naam. Hetzelfde met live uitzendingen. Dit was tot en met VTI11 onmogelijk geworden.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


/usr/share/enigma2/vfd_skin

 

skin_vfd_vti_V.xml

 

Stel het - menu/VTI-paneel/Instellingen-Gui/ tot /VFD-loopsnelheid/ ga
Menu - VTI - VTI - Timerinstelling - Timerinstelling - Menu - VTI - knipperend Rec-icoon in het display tijdens opnamen - ingesteld op "Nee".

aangepast door Tonskidutch

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het schermpje op mijn Ultimo 4K doet het prima i.c.m. VTI 13.0, totdat ik een poging doe om het schermpje te personaliseren met LCD4Linux. Ik heb al een paar keer geprobeerd om het zelf in te richten, maar dat is helemaal niet makkelijk. Ik heb maar besloten er helemaal vanaf te blijven, hooguit voeg ik nog picons toe.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

via de webif is het toch niet moeilijk.Je kiest het schermpje dat je wil zien op een bepaalt ogenblik (dus bv tijdens weergeven opname : media) ,doet de gewenste aanpassing en dan op het kleine schermpje boven klikken en zie hoe het wordt.Terug op het kleine schermpje klikken en je komt weer in programma modus.Bevalt het niet gewoon terug stellen of verder zoeken.

 

PS : save wel eerst het normale scherm zodat je het eventueel weer kunt uploaden.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Donkeyman en bellejt, verwarren jullie niet het blauwige VFD scherm (waar ik problemen mee had) met het kleuren LCD scherm dat effectief in te stellen is met LCD4Linux? Met het LCD scherm op mijn Duo2 kan ik doen wat ik wil dmv LCD4Linux.

 

Momenteel draai ik OpenAtv, maar dat ik bij lange na niet zo stabiel dan VTI. Het VFD scherm is dan wel perfect.

 

Ik heb helaas geen foto's meer van die fout in het VFD scherm.

 

Ik zal OpenAtv eens volledig backuppen en de nieuwe VTI met de door Tonski toegevoegde skin testen.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

VFD is het middelste scherm en dat is monochroom.LCD4 scherm is het linkse en dat is kleur.  Het middelste is veel moeilijker aan te passen.Heb enkel ervaring in openvix en daar heb ik enkel dat ambetante flikkerende REC aangepast naar een stabiele versie.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei Tonskidutch:

op het duitse vuplus-support forum staan er meerdere VFD skins voor die er naar zoekt, (lidmaatschap - download)

 

feliz navidad

 

Toen ik de Duo2 net had (moet een 4-5 jaar geleden zijn?) was dat apparaat net op de markt en toen waren er nog hopen skins voor de Ultimo die ik daarvoor bezat. De Duo2 zijn skins waren beperkter. Effectief enkel op vuplus-support was er eea te vinden.

De skins die precies deden wat ik wou vond ik ook daar.

Ik dacht, pak em beet, tot VTI9 hebben die goed gewerkt. Na die update zat alles een regel te laag (ik heb daar nog een topic voor lopen gehad en is helaas nooit opgelost).

OpenPli en nu OpenAtv doen dat prima.

 

Ik zoek de skins even terug op op dat forum en zoals gezegd: als ik eens tijd heb gooi ik VTI er eens even terug op en ga experimenteren.

 

Nooit achter gezocht en een beetje off-topic, maar hopelijk kan je in OpenAtv alles backuppen, inclusief instellingen en plugins? Het heeft me massa's werk gekost om alles naar mijn zin te krijgen ;)

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...