Ga naar inhoud


Vanmorgen na opstarten melding "Afstemmen mislukt"


Jürgen

Aanbevolen berichten

Gisterenavond heb ik de ontvanger zoals elke avond goed functionerend in de Stad-By mode gezet.
Vanmorgen na het opstarten zag ik de melding "Afstemmen mislukt", via de Signaalfinder was geen signaal beschikbaar.
Het signaal was echter wel aanwezig want nadat ik één van de coaxkabels op mijn TV had aangesloten had ik gewoon beeld op Astra 3.
 
Hierna zowel OpenPli als VTI opnieuw geïnstalleerd zonder een beter resultaat.
Tijdens de installatie zag ik dat bij de Tuner installatie de Tuners A t/m I volledig ontbraken, de eerste beschikbare Tuner was J, een DVB-C Tuner.
Het lijkt er dus op dat de Tuner defect is.
Heeft iemand nog een suggestie?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee hoor, echt een SOLO4K, zie handtekening.

Zitten de FBC tuners dan niet vast op het Moederbord?

De kabels zullen het niet zijn want zoals al geschreven heb ik beeld als ik die op de Samsung TV aansluit.

 

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf ook geen beste ervaringen met de VU+ 4K Boxen.. VU+Zero 4K vindt helemaal geen Astra3 door (hoogstwaarschijnlijk) een bug in hun DVB-S2X implementatie. Na een lock op een MIS zender is na overschakeling geen ontvangst meer. Box móet uit en weer aan. Oudere firmware erin en Astra 3 doet het maar wel met een 5 seconden vertraging totdat de lick komt. Box geretourneerd. Nu een Solo 4K ter test. Die loopt met de officiële firmware continue vast...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had tot nu toe altijd een hoge pet op van de VU+ boxen, heb er heel wat verschillende types gehad en nog nooit eerder problemen ondervonden.

Het vreemde is nu dat de box gisterenavond nog prima functioneerde en vanmorgen de FBC tuners volledig ontbraken.

Hoe is het mogelijk dat de tuners van het ene op het andere moment volledig verdwenen zijn?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat mijn abo bij Canal Digitaal was stopgezet, ze sturen mij nu een nieuw kaartje.

Inmiddels heb ik mijn kaart geprobeerd in een Atmio ontvanger, moest Oscan herstarten en het werkte eindelijk.

NB Oscam herstart werkte niet bij mijn VU SOLO2

 

Op dit moment ben ik alles opnieuw aan het installeren, of ik hem aan de praat krijg, 'k weet 't niet

VU+solo2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een ontzettend kl.te apparaat.

Na verscheidene herinstallaties zie ik nu eindelijk de Tuners A n B weer terug.

Ook heb ik via de Signaalzoeker volle signaalkwaliteit maar geen beeld via de TV maar ook niet via de app Blackbox, ook daar zwart beeld.

De tuner vorkeuze op Auto of b.v. A zetten levert geen beter resultaat op.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hoi Hoi ... na een herhaaldelijke herinstallatie OpenPli, een fabrieksreset EN Oscam opnieuw uit de feed te hebben geïnstalleerd  eindelijk weer beeld..

 

Ik vertrouw de FBC tuners echter VOO geen meter meer...:mad:

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat zal vast wel ergens kunnen maar ik kan dit zo 1, 2, 3 niet vinden.

Ik zal even op het OpenPli forum navragen.

 

Wat moet ik mij eigenlijk voorstellen bij het uitzetten van de FBC tuners?

Worden de tuners dan tot een gewone tuner gedegradeerd en hoe gaat dit in VTI?

 

 

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier functioneert de Ultimo 4K met insteek FCC tuner en VTI uitstekend. Misschien gaat het stabieler met VTI?

aangepast door Donkeyman
foutje

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...