Ga naar inhoud


Vanmorgen na opstarten melding "Afstemmen mislukt"


Jürgen

Aanbevolen berichten

Juist het tegendeel, hiervoor was ik enthousiaste gebruiker van VTI totdat ik de SOLO4K in gebruik nam.

Regelmatig zwart beeld en na installatie OpenPli had ik tot gisterenavond een stabiele box.

Het nadeel is dat deze tuners vast op het moederbord zitten en dus niet verwisseld kunnen worden.

Maar goed, nu functioneert alles weer naar wens.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Fijn dat het weer goed werkt!

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Tonskidutch:

zet FCC eens uit (als dat kan in Openpli)

 

Volgens mij valt er niets uit te schakelen.

Wat wel kan is dat tuner C t/m H uitgeschakeld kunnen worden en dat is hier wel het geval.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jürgen, FBC en FCC zijn 2 verschillende dingen

 

FBC = Full Band Capture

FCC = Fast Channel Change

 

FBC kan je niets aan veranderen denk ik. Wordt immers door de keuze van de fabrikant bepaald.

FCC kan je normaal wel ergens uit schakelen.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat zijn software matige tuners, die hun signaal uit de FBC Tuner A halen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jürgen,

fast channel change dus kort FCC is onder VTI uit te schakelen.

 

daarmee zijn in enkele gevallen tuner storingen te voorkomen, niet dat dit duidelijk met jou situatie te maken heeft maar ik dacht misschien werkt het hier ook

echter jij gebruikt OpenPli en hebt geen FCC in gebruik en kunt de instelling daarom ook niet vinden

 

is het inmiddels opgelost en stabiel na herinstallatie ???

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds de herinstallatie van Openpli gisterenmiddag loopt alles weer naar wens.

Ik maak nu een backup hiervan en ga toch wel weer naar VTI, was immers de laatste jaren mijn favoriete Image, kan altijd weer terug als het echt moet.

Ik probeer dan FCC uit te schakelen maar inderdaad is dat wellicht niet het probleem geweest.

Baat het niet, schaadt het waarschijnlijk ook niet.

 

Vandaag na10 weken de eerste bewolkte dag en straks is ook regen verwacht, ben ik weer even 'onder de pannen'.;)

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

FCC werkt hier prima sinds VTI 13.0.2. Het zappen gaat een fractie langzamer, maar wel helemaal stabiel en dat was bij VTI 11x wel anders.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schreef dat FCC ingeschakeld nu een fractie trager is dan voorheen bij VTI 11. Nog steeds zeer snel dus, maar iets minder snel, maar wel stabiel en dat is fijn.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...