Ga naar inhoud


Hoe werken de banken en meer.


Cobus R

Aanbevolen berichten

11 uur geleden zei Cobus R:

Maar als je de artikelen eens rustig doorleest heb je op al je vragen de antwoorden.

 

Een staatsbank is weliswaar minder op winst uit dan een commerciele bank, maar ze creeeren allebei geld uit het niets en ze hebben allebei solvabiliteits cijfers van slechts een paar procent. Hoe dat allemaal in zijn werk gaat en hoe wij al eeuwenlang genept worden, wordt hier super duidelijk uitgelegd:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


32 minuten geleden zei Sjaak(k):

Ja en daar twijfel ik nu net aan hoe ze dat brengen........

 

In grote lijnen klopt het aardig Sjaak(k), kijk anders even in het hoekje van Ad Broere die een flinke staat van dienst heeft in het bankwezen en als klokkenluider naar buiten is getreden. Via YouTube zijn tal van lezingen te vinden van Ad Broere, maar wordt door de pers compleet genegeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is idd zeer interessant om dat te zien was ik idd vergeten te vermelden. met mijn link wilde ik alleen mensen bewust maken van wat de (private) bankiers doen en dat ze eigenlijk grotere criminelen zijn dan welk tak van onderwereld ook.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik heb eens even het begin van het betoog van deze Rudo (link beginpost) gelezen, en kan niet zeggen dat ik vind dat er veel van klopt.

Een aantal waarheden, gemixt met een aantal onwaarheden en/of rare interpretaties, die je helaas veel ziet in dit internettijdperk.

Weinig nieuwswaarde, zou ik zeggen.

Jammer, want er vallen best nuttige dingen te zeggen over het functioneren van geld, en over de misconcepties die daarover de ronde doen.

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...