Ga naar inhoud


VU+uno 4K bizaar probleem


tom27955

Aanbevolen berichten

Ben met deze ontvanger beginnen te werken doordat Dreambox stuk was .

eerste ervaring was zeer positief tot ik een zeer bizare probleem had

Heb schotel met 8 LNB die ik met een diseqc 1.1 werk

 mijn TUNER configuratie settings  zet ik op advanced en geef mijn 8 LNB in

je ziet de settings in foto, op Dreambox voordien geen probleem werkte perfect

met VU+ uno4K geen beeld paar keer image aangepast op Open Pli 6.1 dan ook op Open ATV

geen soelaas werkt niet...

Na lang zoeken wel ondervonden dat hij 4 satellieten neemt

volgens Diseqc 4 poorten A/B/C/D  

weet iemand hoe je dit kan oplossen ?  en ik weer op mijn 4 andere satellieten kan ingeven

IMG_1025.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Was er geen bug waardoor er problemen met diseqc 1.1. was.

 

Probeer eens VTi.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En sommige 8/1 switches schakelen trouwens op input 1 - A/B/C/D en input 2 - A/B/C/D.

 

Weet je zeker dat jouw switch puur op diseqc 1.1 , input 1 t/m 8 schakelde?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mijn weten schakelde de 8/1

is wel iets om te proberen om de Input 1  A/B/C/D  en op input 2 nog eens 4 proberen

Denk ook dat het een Bug is  wel raar dat Bug zowel voor OPEN PLI en OPEN ATV zijn

mocht het niet lukken doe ik het wel eens met VTI

 

Tom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonet test gedaan met input 1 A/B/C/D  4 satelliet en op 2  input A/B/C/D  4 andere satelliet , maar helaas werkt niet

Zal VTI eens moten proberen dan , wel spijtig dat na zo veel jaren werken van image moet veranderen voor zoiets :-(

( zit er in het standaard paket van VTI oscam of moet die er ook ingezet worden als bij open ATV ? )

 

Tom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Ultimo 4K lijkt wel wat op de Uno 4K en draait probleemloos met VTI.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

je instelling is verkeerd,ik ben nu niet thuis en kan niet kijken hoe het juist zit maar ik denk dat je tone modus op auto moet staan en dan ga je een paar regels bij krijgen  waar je bvb uncomitted disecq enz kan instellen ( ik dacht dat ie op uncomitted-comtted moet staan...

Ik heb hier twaalf lnb's op mijn wave en dat gaat zonder probleem

Ik kijk het straks even na voor je

 

Greetz

Speedy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-3-2018 om 16:34 zei tom27955:

Is goed voor je , heb hem er ook mogen afsmijten neemt enkel    A/B/C/D dan werkt ie goed 

heb advanced geprobeerd maar helaas werkt ook niet , toch een raar iets 

 

Dit was met VTI-image erop?

Wel een beetje lastig om te beoordelen of dit nu vooral een receiver-probleem is, of een switch-probleem.

Kan je eens proberen met input1 ~ A/B/C/D en input 16 ~ A/B/C/D? (Op beide images)

Als de switch toch ergens op een diseqc 1.1 commando werkt, dan zou je dan toch ergens signaal moeten krijgen op je andere 4 poorten.

 

Anders moet je toch meer info geven over je switch, het zou misschien toch een programmeerbare switch kunnen zijn die nu op een verkeerde stand staat.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei tom27955:

 

Op hoeveel satelieten draait ie probleemloos ?

vier: 13, 19.2, 23.5, 28.2

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...