Ga naar inhoud


Vreemd PLI probleem op DVB-C


MR_B

Aanbevolen berichten

Met openpli 6.1 heel lang geen problemen meer gehad op de film1 zenders. Nu weer spontaan geen signaal. Op een andere locatie identiek hetzelfde probleem.

Een oude dreambox 800HD  DVB-C geen problemen, 35 dB ontvangst.

 

Nu PLI 4.0 erop en het signaal van Film1 schiet naar 100%. Alleen blijven de onder andere de NPO zenders rond de 40%.

 

Het betreft de Solo SE met DVB-C dual tuners.

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Link naar reactie
Delen op andere sites


OpenPli doet niets met het inkomende signaal. Het is er of het is er niet. Nu zie ik hier de laatste week dagelijks een Ziggo vehikel door de straat rijden. Ze hebben hier alle versterkers ingesteld/uitgelezen. 

Je kunt dus een verandering in je inkomend signaal hebben waardoor je opnieuw moet inscannen.

Ook kan het zijn dat de frequenties onder de 140Mhz getrokken zijn en dat je AOP deze nog filtert. In elk geval even nazoeken op je ontvanger.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden zei Mimisiku:

OpenPli doet niets met het inkomende signaal. Het is er of het is er niet. Nu zie ik hier de laatste week dagelijks een Ziggo vehikel door de straat rijden. Ze hebben hier alle versterkers ingesteld/uitgelezen. 

Je kunt dus een verandering in je inkomend signaal hebben waardoor je opnieuw moet inscannen.

Ook kan het zijn dat de frequenties onder de 140Mhz getrokken zijn en dat je AOP deze nog filtert. In elk geval even nazoeken op je ontvanger.

 

Ik vertel je toch dat met 4.0 werkt en 6.1 niet !

Ook werkt een oude DB 800hd, dus het signaal is er dus wel.

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals.. OpenPli doet niks met het signaal! Er wordt direct vanuit de kanaallijst data naar de tuner gestuurd. Als de code fout zou zijn gaat er helemaal niets. Het geschilderde probleem is gewoon een gebrekkig signaal..

Een DM800 heeft een totaal andere tuner (CU1216 Mk3). Jouw vergelijk gaat alleen op als je test met een ANDERE SoloSE. Je vergelijkt nu appels met peren.

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei MR_B:

Ik vertel je toch dat met 4.0 werkt en 6.1 niet !

Hoe bot het klingt blijf bij 4.0 en wacht tot dat de schrijver van de dvb-c tuner

driver aangepast heeft zodat het werkt onder de nieuwere glibc.

De driver voor de tuner wordt niet onderhouden door openpli

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zou ook nog dezelfde antenne aansluiting in de vergelijking betrekken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei ceesv:

Ik zou ook nog dezelfde antenne aansluiting in de vergelijking betrekken.

Dat is niet nodig TS heeft gelijke situaties enkel eerst openpli versie 4 en later 6 en

toen weer terug naar 4 waarna het weer werkte.

Nog een reden voor dit probleem is dat openpli 6 een andere driver laad voor

de dvb-c tuner dan bij openpli 4 maar dat is bijna onwaarschijnlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan mag je ook nog even uitleggen waarom het bij Tonskidutch wel werkt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei ceesv:

Dan mag je ook nog even uitleggen waarom het bij Tonskidutch wel werkt.

Vti gecompileerd met andere compiler. 

vti is geen open source dus kan niet antwoorden waarom los of tonski de zelfde tuner gebruikt? 

Het zou kennen als ts vti gebruikt dat het werkt. 

Thema is onder openpli 4 werkt het onder 6 niet wat kan de reden zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Mimisiku:

Nogmaals.. OpenPli doet niks met het signaal! Er wordt direct vanuit de kanaallijst data naar de tuner gestuurd. Als de code fout zou zijn gaat er helemaal niets. Het geschilderde probleem is gewoon een gebrekkig signaal..

Een DM800 heeft een totaal andere tuner (CU1216 Mk3). Jouw vergelijk gaat alleen op als je test met een ANDERE SoloSE. Je vergelijkt nu appels met peren.

 

Waarom werkt PLI 4.0 nu dan wel op 2 verschillende locaties en 6.1 niet?

Ik heb ook een 2e identieke NIEUWE SoloSE hier met dualtuner DVB-C, exact identiek hetzelfde probleem.

Ik wil best eens foto's hier posten met 6.1 en 4.0 voor de ongelovige......

4 uur geleden zei luisteraar:

Hoe bot het klingt blijf bij 4.0 en wacht tot dat de schrijver van de dvb-c tuner

driver aangepast heeft zodat het werkt onder de nieuwere glibc.

De driver voor de tuner wordt niet onderhouden door openpli

Maakt me ook niks uit dat het PLI 4.0 is. Snap alleen niet waarom het spontaan niet meer werkte met 6.1. Heeft maanden gewerkt zonder updates.

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...