Ga naar inhoud


Probleem opnames Vu+ Solo2


Werner Peeters

Aanbevolen berichten

Mijn probleem is dat na het beëindigen van een opname mijn Vu+ Solo2 automatisch blijft aan staan op zender #1 in plaats van zichzelf uit te schakelen. Hierdoor kom ik in de problemen als ik bijv. een tweede opname wil starten na de eerste, want als de smartcard op dat moment bezig is zender #1 te decoderen, dan is de opname van een ander kanaal zwart. Wat kan ik hier tegen beginnen?

 

Ik werk overigens met de laatste versie van OpenPli

aangepast door Werner Peeters
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb de boel nog eens geflasht en nu schijnt het wel te werken.

Maar voor alle duidelijkheid: het is toch normaal dat als ik op niet-FTA-zender 1 aan het kijken ben, dat het dan niet lukt om opnames op niet-FTA zender 2 te maken, hè? Is er soms een mogelijkheid om bij zo'n opname zender 1 automatisch uit te zetten en naar zender 2 te gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraagstelling is wat vaag en dat komt hoofdzakelijk dat jij niets van jouw configuratie aan ons hebt prijsgegeven.

 

Zoals ik het nu lees gebruik jij een CI-Module om de opgenomen gecodeerde programma te decoderen, correct?

Heb jij op beide tuners elk één coaxkabel aangesloten?

Gebruik jij een Single of DUO LNB?

Op welke satelliet kijk jij naar de gecodeerde en FTA kanalen?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het feit dat je ontvanger blijft aanstaan is, omdat je niet aangeeft om na de opname op standby te gaan.

ik zou durven vermoeden, dat er maar 1 lnb kabel is aangesloten, maar de ontvanger is ingesteld voor 2 tuners.

als tuner a bezet is voor het kijken of opnemen, en er is nog een opname gepland, dan gaat die tuner b aanspreken. Is daar geen sat signaal aanwezig, heb je een zwart beeld.

zoals jurgen zegt, zouden we je setup,moeten weten.

mocht er maar 1 kabel zijn aangesloten op je solo2 zoals ik, geef je aan op tuner b “niets aangesloten”.

als je dan instelt, dat een opname voorang geeft, dan zal die naar de zender van opname gaan en opnemen.

ik spreek pas eventueel verder over decoderen, als we weten hoeveel kabels je ontvanger binnenkomt, en of je werkt met een ci, of via de kaartlezer ( enkel een kaart in het slot)

als je maar 1 kabel hebt aangesloten en tuner b is ingesteld op niets aangesloten, zal je een timer conflict krijgen als ze elkaar overlappen. Met dezelfde setup, maar tuner b staat NIET ingesteld op niets aangesloten, krijg je geen timer conflict omdat die ervan uitgaat dat die 2 tuners heeft, maar heb je een zwarte opname. Gecodeerd of fta speelt hier geen rol.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Jürgen:

De vraagstelling is wat vaag en dat komt hoofdzakelijk dat jij niets van jouw configuratie aan ons hebt prijsgegeven.

 

Zoals ik het nu lees gebruik jij een CI-Module om de opgenomen gecodeerde programma te decoderen, correct?

Klopt

Heb jij op beide tuners elk één coaxkabel aangesloten?

Ja, twee coaxen

Gebruik jij een Single of DUO LNB?

Ik ben er niet zeker van, denk duo - er lopen twee kabels van de satelliet op het dak naar de speler

Op welke satelliet kijk jij naar de gecodeerde en FTA kanalen?

23.5

 

 

1 uur geleden zei sattv4iedereen:

Het feit dat je ontvanger blijft aanstaan is, omdat je niet aangeeft om na de opname op standby te gaan.

ik zou durven vermoeden, dat er maar 1 lnb kabel is aangesloten, maar de ontvanger is ingesteld voor 2 tuners.

Ontvanger is inderdaad ingesteld voor 2 tuners, maar er lopen 2 kabels

als tuner a bezet is voor het kijken of opnemen, en er is nog een opname gepland, dan gaat die tuner b aanspreken. Is daar geen sat signaal aanwezig, heb je een zwart beeld.

zoals jurgen zegt, zouden we je setup,moeten weten. 

mocht er maar 1 kabel zijn aangesloten op je solo2 zoals ik, geef je aan op tuner b “niets aangesloten”.

als je dan instelt, dat een opname voorang geeft, dan zal die naar de zender van opname gaan en opnemen.

ik spreek pas eventueel verder over decoderen, als we weten hoeveel kabels je ontvanger binnenkomt, en of je werkt met een ci, of via de kaartlezer ( enkel een kaart in het slot)

Twee dus, en verder met een CI. Ik meen intussen al begrepen te hebben dat ik dit kan omzeilen door een cccam te installeren. Maar daar moet ik me eens in verdiepen; kan ik dat gewoon ergens downloaden en ook op een USB-stickje zetten of is dat moeilijker?

als je maar 1 kabel hebt aangesloten en tuner b is ingesteld op niets aangesloten, zal je een timer conflict krijgen als ze elkaar overlappen. Met dezelfde setup, maar tuner b staat NIET ingesteld op niets aangesloten, krijg je geen timer conflict omdat die ervan uitgaat dat die 2 tuners heeft, maar heb je een zwarte opname. Gecodeerd of fta speelt hier geen rol. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, jij gebruikt dus een Single Twin LNB omdat jij maar één satelliet ontvangt.

’Twin’ staat voor 2 (coax) aansluitingen en ‘DUO’ is een LNB met 2 koppen, bedoeld om 2 satellieten te ontvangen.

 

Waarom gebruik jij een CI-Module terwijl jij de Smartkaart direct in de daarvoor bestemde gleuf kunt gebruiken.

Dit biedt het voordeel dat de opname direct gecodeerd wordt en niet achteraf.

 

Ik zou CCCAM niet gebruiken maar Oscam.

Daarvoor hoef jij niets te downloaden en niets via een USB Stick te installeren.

Als jij een nieuwe flash met OpenPli uitvoert wordt er automatisch gevraagd of jij Oscam wilt installeren, bevestig dit en jij kunt daarna zonder CI-Module naar de gecodeerde zenders kijken, wel de Smartkaart natuurlijk op de juiste wijze in de daarvoor bestemde gleuf steken.

Bovein dit forum staat een Tutorial, daarin staat alles beschreven.

 

 

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heeft toch volgens mij niets met het niet bekend zijn van de terminologie te maken maar met het duidelijk verstrekken van antwoorden.

Op mijn vorige vraag naar welke satelliet jij kijkt antwoordde jij 23.5 !!

Niet dat dit nu bepalend is voor de oplossing van jouw probleem maar het is voor ons altijd makkelijker als wij de configuratie in beeld hebben.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het vier twin LNB's zijn, voor zover ik er verstand van heb.

 

Nu iets anders: ik heb inderdaad in Instellingen > CI of Softcam de mogelijkheid om ofwel cccam ofwel oscam te kiezen. Echter, ik krijg op de niet-FTA-zenders alleen zwart beeld als ik de smartcard rechtstreeks in de gleuf steek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe heb jij de Smartcard in de gleuf geplaatst, met de chip naar beneden en naar achteren?

 

Als jij niet opnieuw geflasht hebt dan moet je wel een Oscam configuratiefile handmatig aanmaken (aanpassen) en in de juiste map plaatsen, dit althans bij gebruik van OpenPli.

Daarom adviseerden wij ook om OpenPli opnieuw te flashen want dan wordt tijdens de installatie aangeboden om die te instalkeren en daarna moet het gewoon functioneren.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt moeilijk om te begrijpen.

Ben je in staat een foto te nemen van je buiten installatie?

Het kan zijn dat niet alle lnb's 2 uitgangen hebben waar een coax is aangevezen. Om geen verwarring te hebben.

Niet alleen van de schotel, maar eventueel ook van de diseqc switches (waar alle kabel of diverse kabels toekomen.)

Als je met ci werkt, kan je geen 2 zenders van verschillende frequentie's decoderen. Wel met een softcam en de interne lezer.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-5-2018 om 15:02 zei sattv4iedereen:

Het lijkt moeilijk om te begrijpen.

Ben je in staat een foto te nemen van je buiten installatie?

Het kan zijn dat niet alle lnb's 2 uitgangen hebben waar een coax is aangevezen. Om geen verwarring te hebben.

Niet alleen van de schotel, maar eventueel ook van de diseqc switches (waar alle kabel of diverse kabels toekomen.)

Als je met ci werkt, kan je geen 2 zenders van verschillende frequentie's decoderen. Wel met een softcam en de interne lezer. 

Een foto maken zal een beetje moeilijk zijn, daar moet ik het dak voor op. Ik werk inderdaad met CI dus het probleem zal daar wellicht aan liggen. Ik probeer straks of morgen nog eens de Oscam te activeren.

@Jürgen: ik heb net de nieuwste OpenPLI geinstalleerd maar kreeg nergens het voorstel om Oscam/CCCam/Whatever mee te installeren. Bij Instellingen> Softcam kan ik wel ergens CCCAm en Oscam selecteren. Maar als je me even kan aanwijzen waar ik wel bestandje op het toestel moet zetten, dan hoor ik het graag.

 

Sorry voor het late antwoord overigens, ben net een (verlengd) weekeindje de deur uit geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee, uitgeprobeerd. Het werkt, maar met een paar beperkingen. Ik heb het CI-slot eruit gehaald, de Smartcard in één van de twee gleuven gestoken (het bovenste werkt blijkbaar niet), oscam geselecteerd en kijk eens! Ik kan bijv. één opnemen en Vier bekijken!

Maar er zijn nog altijd een paar zenders die niet werken. Zo kan ik bijvoorbeeld niet één opnemen en intussen bijvoorbeeld naar VH1 kijken. Is daar een reden voor?

aangepast door Werner Peeters
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het nog niet werkt omdat naar mijn mening Oscam nog niet geconfigureerd is.

Ik veronderstel dat jij via de Smartkaart de gecodeerde Canal Digitaal zenders kunt ontvangen.

 

Om nu zeker te weten dat alles goed werkt zou jij b.v. naar NOP1 kijken en tegelijkertijd NPO2 opnemen.

Deze 2 zenders zitten op twee verschillende transponders en om die tegelijkertijd te kunnen ontvangen moeten 2 tuners actief zijn en Oscam moet goed geconfigureerd zijn.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...