Ga naar inhoud


Vu+ DVB-S2 tuner solo fix


MySat

Aanbevolen berichten

Okay,

 

1 van de 2 Vu+ solo se heeft af en toe een tuner probleem...... (verder geen issues met deze ontvangers).

 

De Vu+ solo DVB-S2 tuner geeft af en toe na het aanzetten een "Tuner not found" melding. Dit wordt tot heden opgelost door de ontvanger weer uit en aan te zetten. Daarna werkt ie feiloos.

 

Herkent iemand dit ? Zijn dit weer de chinese Elco voortekenen ? Waar vind ik de informatie om  hiermee af te rekenen ?

 

 

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites


Samsung... waar zou dit dan moeten staan?

 

Ik heb hier ook een Single DVB-S2 losse tuner liggen welke op de SOLO SE past maar daar zie ik toch geen Samsung staan, zie link 

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier mijn tuner... Versie nummers nog hoger, maar wat zou het issue zijn?

5-6-2018 20-03-52.jpg

5-6-2018 20-03-18.jpg

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch: uhhhhhhhh, wat zegt u ? ;-) Ik draai openpli 6.0 en deze is op een paar weken na bij. Dan toch nog het issue dat een power off/power on meestal het probleem de nek om draait... Ik zat weer aan defecte electro condensatoren te denken..  Dus niet ? Wat zijn de ervaringen met deze tuners eigenlijk ?

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon goede ervaringen ermee

heb je een diseqc switch, staat de tone burst aan...

laat je tuner configuratie eens zien beide pagina´s

 

p.s. de instelling bij afsluiten betreffende de laatste zender die gekozen was - of stream zou mogelijk wel eens bij de opstart kunnen haperen

 

aangepast door Tonskidutch

Hoe gaat die met de Formatie

De Avondshow

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles werkt perfect (al jaren), alleen nu heel soms "tuner not found" in de ontvanger. Andere heeft dat niet...uit/aan en probleem is meestal opgelost. Moeilijker is t niet

 

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu ja jij vroeg het, je kunt errormessages met een systemlog ontdekken of net na opstarten met dmesg in telnet

in enkele gevallen zegt zo'n log of partiële capture van het systeem iets over de oorzaak, maar als het toch met een aan en uit opgelost is...

 

Hoe gaat die met de Formatie

De Avondshow

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Dmesg zal ik eens napluizen.... goeie tip. Even over het hoofd gezien

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...