Ga naar inhoud


ZDF test Ultra HD op Hotbird


Sprietje

Aanbevolen berichten

Vanwege de vakbeurs ANGA in Köln die van 12 -14 juni gehouden wordt, test ZDF een paar dagen UHD-uitzendingen op de zender 4K1 van de Hotbird satelliet. Dit kanaal zit op positie 691 van de Canal Digitaal zenderlijst. Series als Bergdoktor en Bergretter worden doorlopend vertoond.
Meer info, zie: https://www.infosat.de/digital-tv/anga-com-zdf-uhd-inhalte-auf-eutelsat-hotbird-demokanal

Link naar reactie
Delen op andere sites


11 minuten geleden zei sabtriple:

geef eens een freq   b.v .d

 

==============johan

4K1 is ongecodeerd op Hotbird via de uitzendfrequentie 12.539 GHz H – 30000 – 5/6 – DVB-S2 – 8PSK te ontvangen.

 

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat

4K1 is ongecodeerd op Hotbird via de uitzendfrequentie 12.539 GHz H – 30000 – 5/6 – DVB-S2 – 8PSK te ontvangen.

 

Er zitten drie UHD zenders op deze TP

 

13.0°E 12539, H, 30000 DVB-S2 8PSK FEC 5/6 Hot Bird 4K1 4:2:0  3840x2160  30,13 Mbps (FTA)

13.0°E 12539, H, 30000 DVB-S2 8PSK FEC 5/6 FTV UHD 4:2:0  3840x2160  17,10 Mbps  (FTA)

13.0°E 12539, H, 30000 DVB-S2 8PSK FEC 5/6 Love Nature 4K 4:2:0  3840x2160  ( gecodeerd in Viacces )

 

 

ScreenShot715.jpg

ScreenShot716.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opmerkelijks is dat zdf met eutelsat testen doen met uhd.

Die testen zullen wel niet zijn om in de toekomst beter uhd via astra te gaan uitzenden.

Ik vermoed dat de astra 19 vol zit en dat de uhd uitzendingen via eutelsat gaan lopen.

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik vermoed dat een testzender voor een satelliet hardware beurs goedkoper is op een Hotbird transponder.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste luisteraar
Dat deed ZDF in 2016 ook al tijdens de IFA en IBC, zie hier: https://www.broadbandtvnews.com/2016/08/31/zdf-selects-eutelsat-for-ultra-hd-debut/

 

Overigens vind ik de beeldkwaliteit wat ze nu laten zien niet geweldig. Als dit het plaatje is waarmee ze bezoekers willen verleiden naar UHD?

Ik vind het beeld erg flets ondanks dat ik de beeldinstelling al heb aangepast

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de beelden van de ZDF anders prima, mischien wat minder als je tv niet helemaal correct de HDR-HLG kan weergeven ?

 

Zelfde ervaar ik zelf op moment met het NPO1 UHD kanaal,  sinds maandag is hiervoor HDR-HLG bijgezet, na afloop van de Roland Carros Tennis, en heb nu een licht grauwe sluier over deze zender. Overige sateliet zenders met HLG hebben deze waas niet als ik deze direct via de satelliet ontvanger in de tv zelf kijk, alleen met de externe UHD box van KPN. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei tv-fan:

Ik vind de beelden van de ZDF anders prima, mischien wat minder als je tv niet helemaal correct de HDR-HLG kan weergeven ? 

dus het is prima maar niet helemaal???

er zit een beetje waas over jullie uitspraken.

 

of wilde je ons mededelen dat de nieuwe UHD KPNbox er een probleem mee heeft?

dan zeg dat gewoon

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De klacht omtrent de UHD/HDR-HLG ontvangst heb ik vanzelf sprekend bij KPN onder andere op hun forum maandag gelijk gemeld.... 

Enne die UHD zendingen van de ZDF op de Hotbird zien er gewoon goed uit, zoals UHD met HDR+HLB hoort te zijn! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...