Ga naar inhoud


Verschil tussen de diversen merken NAS


Jürgen

Aanbevolen berichten


  • Reacties 103
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Met Audio Station beheer je je muziek en kan je met de App DS-Audio op laptops, telefoons en via Web eenvoudig je muziek afspelen. Heb je geen muziek op je NAS dan heb je dit dus niet nodig.

 

Media Server geeft je een DLNA / UPnP server waarmee je TV of AV-Receiver (of andere apparatuur) in je thuisnetwerk weer heel eenvoudig je muziek, foto's en films van je NAS kunnen streamen. Dit is dus niet hetzelfde als "ik kan met ieder apparaat bij alle bestanden".

 

Heb je het nodig? Geen idee. Maar het is wel leuk om alle extra mogelijkheden eens uit te proberen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Psychosammie:

...Heb je het nodig? Geen idee. Maar het is wel leuk om alle extra mogelijkheden eens uit te proberen.

 

Zoals jij al schrijft, heb je het nodig, nee, niet echt.

Ik heb al die opties bekeken, leuk dat die gratis meegeleverd worden voor mij hebben die nauwelijks toegevoegde waarde.

 

Muziek luister ik via Internetradio (TuneIn) en de Foto's en Videos bestanden open ik op mijn apparaten heel eenvoudig meestal via VLC Player of FE FileExplorer en dat functioneert uitstekend.

Maar toch bedankt voor de toevoeging.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Jürgen:

Foto's en Videos bestanden open ik op mijn apparaten heel eenvoudig meestal via VLC Player of FE FileExplorer

 

Dat bedoel ik dus. Het is niet hetzelfde. Het werkt wel maar de apps geven je extra mogelijkheden. Zo kan je TV direct afspelen van je NAS en voor een Smart TV is er ook DS-Video beschikbaar.

 

Rechtstreeks toegang tot bestanden is i.v.m. autorisaties vaak helemaal niet handig/veilig. Met Media Server beheer je dat veel eenvoudiger. Vooral als je veel gebruikers hebt of extern toegang tot je bestanden wil.

 

Ik zeg niet dat je het moet gebruiken hoor maar het is ook voor de nog vele andere mogelijkheden van je NAS wel belangrijk dat je even los komt van je oude "externe schijf" ideeën.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@luisteraar wat een slap gelul weer...😉

 

Eerstens is er niet gevraagd wat jij zou willen en zie jij het al voor je..?

 

Eerstens een micro-PC met 2 HDD's kopen, kost ook wel het een en ander.

....en als leek zet je dan even Linux erop en weet je onmiddellijk hoe je e.e.a.n aansluit, configureert en die 'zee van mogelijkheden' kunt benutten...

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Psychosammie:

 

Dat bedoel ik dus. Het is niet hetzelfde. Het werkt wel maar de apps geven je extra mogelijkheden. Zo kan je TV direct afspelen van je NAS en voor een Smart TV is er ook DS-Video beschikbaar.

 

Rechtstreeks toegang tot bestanden is i.v.m. autorisaties vaak helemaal niet handig/veilig. Met Media Server beheer je dat veel eenvoudiger. Vooral als je veel gebruikers hebt of extern toegang tot je bestanden wil.

 

Ik zeg niet dat je het moet gebruiken hoor maar het is ook voor de nog vele andere mogelijkheden van je NAS wel belangrijk dat je even los komt van je oude "externe schijf" ideeën.

Het grote voordeel is ook dat je overal je audio en video kunt afspelen en natuurlijk je films, DVD en ook Blu Ray, overal gewooon afspeelt (mits je voldoende ruimte hebt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Luisteraar, je veroorzaakt nogal wat ruis in dit onderwerp.

Je laatste bijdrage getuigt daarvan.

Probeer je bijdragen eens over het onderwerp te laten aan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jürgen, deels is dit een toepassing voor thuis die overal mijn muziek afspeelbaar maakt

Volgens mij gaat dat ook met jou soundbar en de nieuwe NAS .

Dus zodra de mediaserver en DNLA server ingericht zijn en ook de notebooks en telefoons en je VU+ zelfs.

Eenmaal de mediabibliotheek laten aanmaken en gaan met de banaan in je netwerk.

 

ik was net bezig mijn verzameling cd's weer eens op de NAS te zetten, je merkt namelijk dat een CD minder vaak uit het hoesje komt t.o.v. het afspeelbaar maken via NAS en Mediabibliotheek.

 

En zoals geschreven en gezegd ook foto's en film natuurlijk. :grin:

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan niet alleen foto's en films overal beschikbaar stellen met dlna maar ook de tv zenders die de e2 box kan ontvangen mits je een smart tv hebt of op je tablet enz. 

de dlna server kan je op je vu installeren. 

de toegangs mogelijkheden tot je nas worden onbeperkt 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...