Ga naar inhoud


Verschil tussen de diversen merken NAS


Jürgen

Aanbevolen berichten


  • Reacties 103
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

1 uur geleden zei Tonskidutch:

Eenmaal de mediabibliotheek laten aanmaken en gaan met de banaan in je netwerk.

 

ik was net bezig mijn verzameling cd's weer eens op de NAS te zetten, je merkt namelijk dat een CD minder vaak uit het hoesje komt t.o.v. het afspeelbaar maken via NAS en Mediabibliotheek.

 

En zoals geschreven en gezegd ook foto's en film natuurlijk. :grin:

 

Ik begrijp jullie intentie om te helpen en daarvoor mijn dank maar ik zie nog steeds niet hoe de bij de NAS geïntegreerde hulpprogramma's iets bij mij zullen toevoegen.

Ook ik heb een paar jaar geleden meer dan 100 CD's naar circa 3.500 MP3's omgezet en die staan ook op de NAS.

Zo heb ik ook circa 200 Gb aan zelfgemaakte of anderzijds geconverteerde video's die ook op de NAS staan.

 

Ik gebruik geen toegang naar de NAS van buiten mijn LAN dus geen extra (NAS) beveiliging nodig naast dié die al in gebruik is.

De enige gebruiker van de NAS ben ik, dus geen gebruikers die beperkingen moeten worden opgelegd.

Zoals al geschreven, voor het afspelen van Video's gebruik ik al jaren op al mijn apparaten VLC-Player.

Voor het bekijken van de foto's gebruik ik op al mijn apparaten FE FileExplorer.

InternetRadio speel ik op al mijn apparaten af via de gratis versie van TuneIn en mijn Soundbar.

Al deze opties functioneren al tijden probleemloos.

 

Ik had wel geprobeerd om de in Audio Station geïntegreerde optie InternetRadio via Shoutcast te gebruiken maar dat was wat minder dan ik bij TuneIn gewend was.

Zo was de verbinding oftewel het afspelen van radiozenders instabiel en ik had geen keuze om naar een specifieke radiozender te zoeken maar dat ligt misschien aan mij.

 

Dus ik zie in de breedte echt geen toegevoegde waarde om van mijn huidige werkwijze af te stappen want ik mis niets, en het wordt er ook niet eenvoudiger op etc.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Jürgen:

Terwijl de Mod jou hierover al op attendeerde blijf je volhouden, wat heeft DLNA nu met deze topic te maken?

 

Wel alles lezen he! Ik adviseerde je om de Media Server te installeren omdat deze server je oa. ook een DLNA server geeft die naar mijn mening veel extra mogelijkheden biedt. Dus dan mag @luisteraar daar best iets over zeggen.

 

Je verdere reactie geeft aan dat je alle andere mogelijkheden van de NAS niet wil proberen. Dat is jammer maar jouw keuze.

 

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei Psychosammie:

verdere reactie geeft aan dat je alle andere mogelijkheden van de NAS niet wil proberen. Dat is jammer maar jouw keuze.

natuurlijk wel voor mij moet een nas minimaal linux als besturingssysteem hebben en root access zodat je de nas meer kan laten doen. 

ik heb bij een grote webwinkel gekeken en ben geschrokken van de prijzen. 

de laatste 20 jaar van mijn carrière zat ik in de ict en kijk er anders tegen aan als een hobbyist ik zou voor voor dat geld eentje zelf maken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden zei Psychosammie:

Je verdere reactie geeft aan dat je alle andere mogelijkheden van de NAS niet wil proberen. Dat is jammer maar jouw keuze.

 

 

Inderdaad en de reden had ik al toegelicht...😉

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
3 uur geleden zei luisteraar:

de laatste 20 jaar van mijn carrière zat ik in de ict en kijk er anders tegen aan als een hobbyist ik zou voor voor dat geld eentje zelf maken. 

Precies wat ik ook gedaan heb. Ooit begonnen met een atom boardje en 4 1.5 tb disks. Inmiddels een low power i3 met een hele zooi aan disks en ssd's en multiple netwerk kaartjes aan board en het performt prima.

 

Maar wat Jurgen wil kan prima met de nas die hij heeft aangeschaft, en ik kan me voorstellen dat niet iedereen zelf een nas in elkaar zet.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor het zuiver houden van topic en argumenten kan men natuurlijk verwijzen naar zelfbouw van een NAS zoals Michel dat hier deed

 

als er al een NAS aangeschaft is door Jürgen heeft dat natuurlijk geen waarde in dit Topic hier van Jürgen

 

p.s.

een file server per samba/cifs of NFS, Mediabibliotheek, iTunes, Plex, DNLA, webserver etc kunnen allemaal op een NAS tegelijkertijd gestart worden

of het zinnig is heeft Jürgen al bekeken... en bepaald

 

maar alles tegelijkertijd opstarten en stabiel werkende houden is wel afhankelijk van de potente NAS hardware

dat kan in een ander Topic nog eens besproken worden

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep. Dat is, vind ik, het enige nadeel van Synology. Ze zijn niet erg scheutig met krachtige CPU's en voldoende geheugen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nas afkorting Network Attached Storage ict Voorbeeld: `NAS is een opslagmedium op een netwerk (meestal een harde schijf) die vanaf elke computer in dat netwerk kan worden aangesproken

 

Een nas kan je niet vergelijken met een server het is een dom ding.

Met beperkingen laten ze op een nas  wel eens services draaien.

Is in feite misbruik maken van een nas.

 

Op een server kan je wel goed services laten draaien

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei luisteraar:

Een nas kan je niet vergelijken met een server het is een dom ding.

Met beperkingen laten ze op een nas  wel eens services draaien.

Is in feite misbruik maken van een nas.

 

Nu haak ik af :shocked:

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Psychosammie:

 

Nu haak ik af :shocked:

Waarom afhaken er was toch al aangegeven dat een nas beperkingen heeft door hardware zodat

niet teveel verwacht mag worden.

Nu haal ik aan wat afkorting NAS inhoud een externe schijf over netwerk.

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...