Ga naar inhoud


Welke ontvanger bij de BomVol Smartcard


hermanh

Aanbevolen berichten

Het is alweer een tijd geleden dat ik me heb verdiept in details van ontvangers, smartcards, CI's en softcams.. (ik heb nog veel te lezen)

 

Op dit moment heb ik nog een oude Dreambox dm600, die ik wil upgraden naar een nieuwer type.

Primair gebruik zullen een aantal FTA zenders zijn op de hotbird en BBC zenders.

 

Maar de recente move van CD met de BomVol OTT abonnement + SmartCard heeft mijn interesse gewekt. :)

Na een beetje grasduinen bij de bekende Satelliet shops zit ik de kijken naar de DreamBox 525HD of de VU+ Zero (HD of 4K editie)

 

zijn er bepaalde grote voordelen of nadelen voor Dreambox vs VU of is een van beide een zowiezo een goede keuze?

vu+ zero, Oscam, Wavefrontier T55, (23,19,13)

Alles in een van Tweak, 1gbs internet, VoIP via siemens N300A, 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat treft! Ik heb beide.. Allereerst het goede nieuws! De geleverde smartcard werkt op beide boxen. Fundamenteel verschil is dat de VU+Zero 4K een veel snellere SoC heeft in vergelijking met de DM525 en ook het geheugen is groter. Voor €150 koop je een VU+ Zero 4K en voor €139 een DM525.

Voor de VU+Zero 4K is er VTi en OpenPli als meest gebruikte images (Er zijn er uiteraard mee)

Voor de DM525 is er DreamOS 2.5, OpenATV en NewNigma2 als meest gebruikte image.

Maar waarom kom je niet even langs in Haarlem. Vanuit Almere een peuleschil. Kun je persoonlijk even testen..

 

Voor de Dreaboxen wordt nog heel actief gehobby'd qua plugins. Bij VU+ alleen mainstream plugins.

Zo kun je op de DM52x bijvoorbeeld een USB integreren in het systeem waardoor hij 4 Gb geheugen krijgt..

aangepast door Mimisiku
Extra Info

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden zei Mimisiku:

Voor de Dreaboxen wordt nog heel actief gehobby'd qua plugins. Bij VU+ alleen mainstream plugins.

Zo kun je op de DM52x bijvoorbeeld een USB integreren in het systeem waardoor hij 4 Gb geheugen krijgt..

 

Draaien toch alletwee op Enigma2 firmware? De plugin Flashexpander doet volgens mij hetzelfde voor alle Enigma2 decos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is géén FlashExpander (die bestaat namelijk nog). Ik doel hier op MrBig. De kernel wordt gepatched waardoor het hele image (dus niet alleen de 'var') vanaf USB draait. Hierdoor heb je echt 4Gb aan geheugen. FlashExpander vroeger ook wel gebruikt, maar dan loopt de 'root' toch langzaam vol omdat de dependancies gewoon de 'root' ingaan (denk maar aan de .dll bestanden in windows).

 

IMG_0762.PNG

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de uitgebreide reacties.. :)

Het lijkt me duidelijk dat de Dreambox van weleer niet meer hetzelfde hobby platform is. (meer beperkt en minder groot in gebruik)

 

Zal nog eens even kijken hoe ik de hardware wil gaan inzetten en voor een VU+ Zero of VU+ Zero HD gaan.

 

Thanks Again.

 

vu+ zero, Oscam, Wavefrontier T55, (23,19,13)

Alles in een van Tweak, 1gbs internet, VoIP via siemens N300A, 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...