Ga naar inhoud


Hoogste korting haalbaar om klant te blijven?


lujo

Aanbevolen berichten

Ik denk dat de NL tak van M7 ( nu weer Vivendi) wel degelijk zwaar verlies draait. De winstkansen zitten nu in Oost Europa. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


8 uren geleden, Mimisiku zei:

Ik denk dat de NL tak van M7 ( nu weer Vivendi) wel degelijk zwaar verlies draait. De winstkansen zitten nu in Oost Europa. 

 

Tsja, de hoofdprijs voor HD vragen, maar jarenlang grotendeels SD baggerkwaliteit leveren en zelfs steeds meer HD zenders omzetten naar SD resulteert in steeds minder kijkers. Raar hè?

 

Vermoedelijk gokken ze op de overgang naar IPTV, maar ook daar leveren ze de slechtste beeldkwaliteit tegen de hoogste prijs. Ook dat gaat 'm niet worden.

aangepast door zeeteefje
aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hebben ze geleerd als monopolist in Nederland! Inmiddels is Joyne erbij gekomen en qua prijs is dat hun concurrent. Kijk in het directe buitenland waar de prijzen (zonder de extra pakketten) liggen... En potentieel meer klanten... Ik voorzie nog steeds dat we op de korte termijn Canal Digitaal vaarwel zien zeggen...

 

IPTV is 'leuk' als je een goede internetverbinding hebt zonder storing en een behoorlijke kwaliteit krijgt. Heeft iemand een keer serieus 'gezapt' met een M7-MZ10x?? Dat ding is echt megatraag.....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, zeeteefje said:

 

Tsja, de hoofdprijs voor HD vragen, maar jarenlang grotendeels SD baggerkwaliteit leveren en zelfs steeds meer HD zenders omzetten naar SD resulteert in steeds minder kijkers. Raar hè?

 

Vermoedelijk gokken ze op de overgang naar IPTV, maar ook daar leveren ze de slechtste beeldkwaliteit tegen de hoogste prijs. Ook dat gaat 'm niet worden.

Dus jij kijkt graag al de herhalingen in HD, ze kunnen het beter SD houden tot er eindelijk eens een fatsoenlijk aanbod is.

 

En IPTV kan enkel pas wat worden als de Nederlanders buiten Nederland ook een IPTV abo kunnen nemen maar nee dat is enkel mogelijk met een schotel op een buitenlands adres. IPTV mag enkel op een Nederlands adres zodat je mag kijken in je 2e huis of wanneer je op vakantie bent. IPTV gaat zo ook niets worden want daarvan zijn ook meerdere aanbieders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Mimisiku zei:

Dat hebben ze geleerd als monopolist in Nederland! Inmiddels is Joyne erbij gekomen en qua prijs is dat hun concurrent. Ik voorzie nog steeds dat we op de korte termijn Canal Digitaal vaarwel zien zeggen...

 

Ik zie Joyne eerder verdwijnen dan Canal Digitaal.
Joyne had eind 2019 een negatief eigen vermogen van 3,8 miljoen euro.
Joyne is in handen van 5 personen die deze schuld samen dragen. Dat is al €760.000,- de man.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja al had Joyne nou echt iets goedkoper per maand geweest dan hadden ze nu wel meer dan de helft van de CD klanten gehad en waarschijnlijk waren de schulden dan een stuk lager of er misschien helemaal niet. Je kunt 10 klanten hebben die 20 euro per maand betalen of je kunt er 100 hebben die 15 euro per maand betalen het gaat allemaal om de juiste aanpak en beslissingen.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Joyne en Canaldigitaal hebben op dit moment niet dezelfde spelregels, waardoor de kosten bij Joyne een stuk lager uitvallen.

 

Wanneer Joyne groter wordt, en 100.000 abonnees heeft, moeten ze voldoen aan de omroepwet en minimaal 30 zenders doorgeven. Dat betekent extra transponders huren en extra doorgifte vergoeding betalen.

 

Verder is te verwachten, dat ze bij verschillende zenders nog een welkom tarief hebben, denk bijvoorbeeld aan Fox, wat in de toekomst het volle pond wordt.

 

In een gelijk speelveld zulken de tarieven ook gelijk worden.

 

Overstappen van Canaldigitaal naar Joyne kost ook geld, schotel aanpassen, een CI module aanschaffen en een nieuwe ontvanger wanneer de oude geen CI slot heeft waardoor een goedkoper maandbedrag pas na jaren terug verdiend wordt.

 

En dan moet Joybe de investering nog terug verdienen, zie de cijfers van Sprietje.

 

Verder loopt de markt terug, het aantal kijkers wat voor het nieuwe tv kijken kiest groeit gestaag.

 

Joyne is wel interessant als overname object door een van de grote spelers, om een marktaandeel te kopen of Canaldigitaal onder druk te zetten om toch dure deals af te sluiten met sportzenders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Joyne is alleen te verkrijgen door wederverkopers, daarmee is de korting discussie moeilijk te voeren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-8-2020 om 22:50, Penthe zei:

IPTV mag enkel op een Nederlands adres zodat je mag kijken in je 2e huis of wanneer je op vakantie bent.

Tsja, en iedereen houdt zich daaraan, dus niemand keek vroeger naar Canal+/CanalDigitaal in het buitenland met een abonnement op een adres in Nederland?

 

Het gebruik van een Nederlandse bankrekening volstaat voor de EU/EHJ als 'bewijs' dat je in Nederland woont. Je kunt dus tegenwoordig gemakkelijk een abonnement afsluiten met alleen een email en een NL bankrekening, bijvoorbeeld bij NLZIET. Geen adres nodig. Ik denk dat Joyne ook voldoende heeft aan een NL bankrekening, maar de dealer moet de Joyne CI module ergens naartoe sturen en heeft dus meer gegevens nodig.

 

Ik kijk overigens inderdaad veel liever naar herhalingen in HD, dan in SD. Ik kijk zelfs helemaal nooit naar SD zenders. Slecht voor mijn ogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-8-2020 om 23:25, Sprietje zei:

 

Ik zie Joyne eerder verdwijnen dan Canal Digitaal.
Joyne had eind 2019 een negatief eigen vermogen van 3,8 miljoen euro.
Joyne is in handen van 5 personen die deze schuld samen dragen. Dat is al €760.000,- de man.

 

 

Joyne is een besloten vennootschap.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Dreeke zei:
Op 5-8-2020 om 23:25, Sprietje zei:

 

Ik zie Joyne eerder verdwijnen dan Canal Digitaal.
Joyne had eind 2019 een negatief eigen vermogen van 3,8 miljoen euro.
Joyne is in handen van 5 personen die deze schuld samen dragen. Dat is al €760.000,- de man.

 

 

Joyne is een besloten vennootschap.

 

Helaas geen bron vermelding. Mogelijk informatie bron van Jarco Kriek die voor Totaal TV schrijft. 

aangepast door Ventura
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Offtopic bijdragen verwijderd.

 

Het onderwerp is hoogste korting om klant te blijven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe mee aan onderzoeken van GFK Intomart, o.a. met het invullen wat ik gisteren gekeken heb, mag ik vandaag invullen en beoordelen. Zodra ik invullen ga is het, waar had ik nou echt naar gekeken en was dat echt de moeite waard?

 

De tijden dat ik echt kijk zijn beperkt qua invullen, over het algemeen begint het invul aanbod vanaf een uur of 17 tot ongeveer 1 uur in de nacht, herhalingen in de nacht en overdag tellen niet mee.   Ik kom meestal niet verder dan een NPO programma per dag, de commerciële zenders in de middag tellen ook tot 17 uur niet mee i.v.m. dat het altijd herhalingen zijn, vaak zonder reclame.

 

Ik durf al een tijd geen nieuwe apparatuur aan te schaffen, VU+ apparatuur is mooi, vooral de 4K met meer opname mogelijkheden. VU+ apparatuur met veel mogelijkheden zijn best duur, vooral i.v.m. dat ik zoals het er nu uit ziet Canal Digitaal binnen nog geen jaar vaarwel ga zeggen zodra de prijs bij mij omhoog gaat, ondertussen ben ik naar diverse mogelijkheden aan het kijken, vooral zodra ik verhuis wordt de keuze denk ik een stuk makkelijker.

 

Veel FTA via DVB-T2 en DVB-S2, echter denk ik meer op het internet te gaan vinden, want ik heb nog geen vaste internet aansluiting. 

 

Onderhandelen kan je het beste doen met een aanbod wat een ander beter kan doen voor goedkoper of het zelfde geld, of gewoon opzeggen en vertrekken, want het aanbod verslechtert om de paar maanden. Canal Digitaal lijkt de IPTV kant volledig op te gaan, echter is het koffiedik kijken of het gebeurd, en zo ja, wanneer het gebeurd.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...