Ga naar inhoud


Amiko 8265 + herkent canaal digital kaart niet


Robdebruin

Aanbevolen berichten

Heb het hier nog even nagekeken, de winkel heeft ervoor gezorgd dat op mijn Amiko 8265+  die software die hier in mijn vorige bericht staat erop gezet.

Maar ben er dus nog steeds niet achter of dit Emu of Mcas is, of misschien heel wat anders.

Kom er voorlopig maar niet aan.🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden, John van Dreumel zei:

Ik ken geen groothandels die dat voor dit soort bedragen ook nog even oplossen voor de detaillist. ;)

Dat kan de detaillist zelf zelf doen. Kwestie van usb-stickje in de ontvanger steken.

1 uur terug, Adeo zei:

Heb het hier nog even nagekeken, de winkel in Zoetermeer heeft ervoor gezorgd dat op mijn Amiko 8265+  die software die hier in mijn vorige bericht staat erop gezet.

Maar ben er dus nog steeds niet achter of dit Emu of Mcas is, of misschien heel wat anders.

Kom er voorlopig maar niet aan.🤔

Je moet naar menu gaan. Als je op het scherm emu ziet staan tussen de opties die je kunt kiezen dan is het de emu versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-10-2020 om 20:19, Adeo zei:

Nu blijkt dat op de Mini een firmware zit van 2017 (S/W versie 10000A00_2.4.19 EMU) en op de HD 8265+  firmware van 2017 ( S/W versie 1-1-68)  alleen bij deze staat niets van EMU ofzo.

@Satterdam , heb nog weer even in het menu onder Systeem/ Informatie gekeken en bij de Amiko HD 8265+ krijg ik onderstaande informatie

Amiko HD8265+.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou @Satterdam , heb nog even verder gekeken , onder het menu Application hoef ik verder niet te kijken , is zeg maar een soort boodschappenmand, je kunt daar naar YouTube en allerlei ander internet gebeuren.

 

Onder het menu Conditional  Acces is wel wat te vinden maar echt schiet je er niet mee op.

Hieronder het plaatje als je op bovenstaand menu klikt.

 

611101922_mapMcasHD8265.jpg.8b91f5eb3d3e236cc319f8184a476531.jpg

 

Je zou haast denken dat er bij Mcas configuratie meer te zien zou zijn....... maar ook dat lijkt niets om er achter te komen welke firmware op de HD8265+ staat

zie hieronder:

 

1702493951_McasconfiguratieHD8265.jpg.5ea99550db11d1f349ea5bb3790713ac.jpg

 

Wat wel opvalt hierboven is dat dit ongeveer dezelfde gegevens zijn als op de Mini HD SE.

Zet die hier onder:

724238911_McasconfiguratieMiniSE.jpg.e8aa406b65afec481e72439f58e8595d.jpg

 

Er is eigenlijk weinig verschil in de beide configuratie plaatjes.

Jij gaf eerder aan , bij het informatieplaatje van de HD8265+ ,hier een eindje boven dat onder Systeem / informatie stond weinig te vinden zou zijn, in ieder geval niet te zien wat voor firmware er op staat.

Plaats hieronder het zelfde informatie scherm van de Mini HD SE en dan zie je dat daar wel duidelijk opstaat welke firmware er op staat:

1854194837_InformatieschermMiniSE.jpg.d501ac2b9a23afeb3952b9a8fe1cf5dd.jpg

 

Daar zitten toch wel verschillen in, HW versie en STB SN wel bij de HD8265+ maar niet bij de Mini HD SE.

IK zou graag bij de HD8265+ een Emu versie erop zetten maar durf het niet aan, straks doet tie niets meer en dan heb ik ruzie in de toko.

En we moeten allemaal thuisblijven vanwege corona, dus dat lijkt me niet goed.

Iemand een Idee.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 7 maanden later...

Aangezien dit een HD8265+ topic betreft en ik toevallig ook zo'n ding op mijn bordje kreeg dacht ik, nadat ik al vanalles geprobeerd had met zowel de box als de kaart, is het tijd om externe hulp in te roepen. Mede omdat ik totaal geen ervaring met dit spul heb.

 

Wat is het probleem? Eigenlijk exact zoals het topic aangeeft. De Oranje CD kaart wordt niet herkend in deze box. In andere boxen geen probleem maar niet in dit boxje. Een oude zwarte CD kaart wordt nog netjes als Mediaguard kaart herkend maar daarmee uiteraard geen beeld. Verwijder ik de oranje kaart uit de box dan wordt dit wel gezien, maar dat zal de functie van de switch zijn die door de kaart getriggerd wordt. Er wordt door de firmware, eender welke, MCAS noch EMU, een kaart gezien zodra je deze in de box stopt.

Ik heb allereerst de laatst MCAS firmware geflasht incl. bootloader en daarna de zaken weer juist ingesteld en een fastscan uitgevoerd. Dat werkt allemaal prima maar nog steeds geen kaart te zien.

 

Iemand suggesties? Gezien de beperkte prijs van het apparaat is ieder half uur dat eraan besteed wordt feitelijk al te veel.

In het kader van liefdewerk oud papier wil ik er nog wel wat tijd aan besteden. :)

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een nieuw 12V adaptertje kopen voor je Sat801.. Doet ie het waarschijnlijk weer prima…

Die Amiko meuk is kwaliteit vullus…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...