Ga naar inhoud


Amiko 8265 + herkent canaal digital kaart niet


Robdebruin

Aanbevolen berichten

Olá, ik heb net een nieuwe receiver gekocht (amiko 8265 +) omdat de sat801 m7 de geest heeft gegeven. Er moet echter nieuwe firmware ingeladen worden omdat de receiver de canaldigitaal kaart niet herkend. Wie weet waar ik deze firmware kan vinden /downloaden? 

 

Alvast bedankt Rob 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 maanden later...

Hallo allemaal,

Het is heel erg lang geleden dat ik op dit forum kwam (zie dat mijn eerste kennismaking met dit forum in 2004 was) .

Waarschijnlijk wel eens gekeken hier, maar eigenlijk nooit problemen....... totdat mijn echtgenote op het heldere idee kwam om ook eens naar de kanalen op 28.2 oost te kijken.

Zodoende een nieuwe kennismaking met dit prachtige forum.

Onze schotel (Triax) heeft nooit problemen gehad en de duo LNB voor de beide Astra satellieten ook niet.

Toch nieuwe schotel Triax  TDS 80 aangeschaft ( domweg omdat van de oude schotel alles vastgeroest was) en een nieuwe triple quad LNB van CD.

Wat meteen opviel was dat de kwaliteit op alle 3 satellieten uitstekend is, beter als met de oude wok.

 

Bovenstaande is natuurlijk offtopic, maar ik heb hier 2 Amiko's de MiniHD Se en de HD 8265+ die gewoon dagelijks hun dingetje doen.

En dan ga je natuurlijk ook eens in de menu's kijken hoe het zit met de firmware en vooral van welke datums die zijn.

Die zijn oud, heel oud, werkt allemaal wel, of laat ik het zo stellen "ik mis niks"

Nu blijkt dat op de Mini een firmware zit van 2017 (S/W versie 10000A00_2.4.19 EMU) en op de HD 8265+  firmware van 2017 ( S/W versie 1-1-68)  alleen bij deze staat niets van EMU ofzo.

Ik weet dat er EMU firmware is en MCAS, de Mini heeft EMU firmware maar van de HD 8265+ weet ik het niet.

Als ik het goed herinner kan je (als leek) niet op een EMU MCAS zetten of andersom, wat ik nog wel weet is dat bij aankoop van de HD 8265+ er andere firmware is opgezet.

Ik heb hier inmiddels 2 nieuwe firmware's gevonden voor de beide Amiko's, voor de HD 1.4.27 mcas en de1.4.27 EMU en verder voor de Mini 2.4.58 EMU.

 

Wil graag die dingen updaten maar geen gedonder, wie kan het mij vertellen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

google is ook mijn vriend : linkje

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel apart dat ik eerder twee van deze dingen direct na installatie aan de praat kreeg met de CD kaart.

Ik geloof niet dat de leverancier er voor die centen ook nog passende firmware op heeft gezet.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, John van Dreumel zei:

Wel apart dat ik eerder twee van deze dingen direct na installatie aan de praat kreeg met de CD kaart.

Ik geloof niet dat de leverancier er voor die centen ook nog passende firmware op heeft gezet.

De verkoper heeft er waarschijnlijk de passende fw op gezet. Is geen grote moeite.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...