Ga naar inhoud


Is de DVB-C tuner in staat om terrestriële zenders te scannen?


waterpas

Aanbevolen berichten

Om dat ik er vanuit ben gegaan dat een DVB-C/T tuner hetzelfde is als een DVB-C tuner heb ik als extra tuner naast de DVB-S2 voor de DVB-C tuner gekozen. Het scannen wordt niets en de gegevens waarom wordt gevraagd kan ik niet duiden. Heb ik de verkeerde tuner gekozen of doe ik iets verkeerd? Het toestel is een VU+Ultimo 4K. Diegene die mij kan helpen gedenk ik in mijn gebeden......🤩  

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


20 minuten geleden zei minplus:

Een DVB-C tuner is voor de C-band via een satelliet. Je hebt dus de verkeerde tuner.

Dat betwijfel ik, dat zou betekenen dat er een F aansluiting is voor de DVB-C tuner, maar het is een RF ingang.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden zei minplus:

Een DVB-C tuner is voor de C-band via een satelliet. Je hebt dus de verkeerde tuner.

Is dat niet een kabel tuner? (C van Cable). Vaak zijn de C en T tuners gekoppeld. Probeer eens de instellingen handmatig te doen. 

Type: Terrestrisch
Systeem: DVB-T2
Frequentie: 786000000
Inversie: Aan
Bandbreedte: 8 MHz
Code rate LP: 1/2
Code rate HP: 1/2
Constellatie: QPSK
Transmissie modus: 32k
Wacht interval: 1/8
Hiërarchie info: 4
PLP ID: 0

Life is bitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je reactie, maar wat bedoel je precies met "handmatig" ?

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog eens bedankt, maar ik heb deze optie

15 minuten geleden zei Giant2000:

Is dat niet een kabel tuner? (C van Cable). Vaak zijn de C en T tuners gekoppeld. Probeer eens de instellingen handmatig te doen. 

Type: Terrestrisch
Systeem: DVB-T2
Frequentie: 786000000
Inversie: Aan
Bandbreedte: 8 MHz
Code rate LP: 1/2
Code rate HP: 1/2
Constellatie: QPSK
Transmissie modus: 32k
Wacht interval: 1/8
Hiërarchie info: 4
PLP ID: 0

Bedankt, maar ik heb jouw optie niet kunnen vinden, (type terrestrisch) ik wil dit later vanavond nog eens bekijken en het resultaat laat ik hier weten, nog eens bedankt!

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal nog een screenshot uploaden later vanavond.

 

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

DVB-C staat voor Cable. Deze scant alleen de diverse kabelfrequenties. Deze kent de QAM modulatie. DVB-T gebruikt hetzelfde spectrum maar de COFDM modulatie. Een pure DVB-C tuner zal dus geen DVB-T kanalen scannen.

Een DVB-C/T(2) is natuurlijk een ander verhaal. Om het nieuwe DVB-T2 signaal te kunnen behappen moet de hardware wél H.265 HEVC 'lusten'..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Ja Mimisiku ik denk dat jij de actuele situatie goed beschrijft, die QAM komt me bekend voor, dat wordt dus een extra tuner kopen want ik maak geen gebruik van  een kabel aansluiting.

aangepast door waterpas
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een DVb-C/T2 tuner kopen heeft alleen zin als je buiten Nederland ook wat Duitse of Belgische DVB-T2 kunt ontvangen. Voor die 4 á 5 Nederlandse zenders zou ik dat extea geld niet uitgeven. Maar dat is puur persoonlijk natuurlijk.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog een abbo bij Canaal Digitaal maar kijk hoofdzakelijk naar de Nederlandse zenders (NPO), geen commerciële bagger dus een DVB-T tuner is in mijn geval een optie. Alle andere zenders komen dan via de verschillende satellieten binnen.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

€50 voor een tuner is best veel om 4 kanalen te kunnen zien.. Maar zoals gezegd: puur persoonlijk natuurlijk...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind NPO zeker de moeite waard om daar een paar tientjes aan uit te geven, maar dat is mijn persoonlijke mening. Ik kijk niet of nauwelijks naar commerciële Nederlandse zenders. Ik heb wel een abonnement, met name voor de Belgische zenders, maar twijfel ook of ik dat blijf houden (zit nog anderhalf jaar vast aan Canal Digitaal) aangezien die gewoon via de VRT NU app te bekijken zijn en alle series die ik wil zien lange tijd terug te kijken zijn (i.t.t. de beperkte week die NPO biedt).

 

Maar goed, dat terzijde.

Wellicht kan je de tuner vervangen, inruilen of extern verkopen.

Life is bitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...