Ga naar inhoud


signaalsterkte HD 51


Altobelli

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een HD 51 aangeschaft.

Wat mij opvalt is de signaalsterkte.

Op mijn et 9500 is mijn signaalsterkte 99%, op mijn Mutant Hd 51 70%, als voorbeeld NPO 1 HD.(draaibaar)

Mijn image is open HDF 6.3.

Overigens blijft de beeldkwaliteit goed, heeft volgens mij met de box(soft of hardware te maken), of de tuner, ik heb een tuner dvbs2,  wil een dvbs2x aanschaffen.

Heeft iemand hier info over?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met mijn  HD 51 Duitsland 1  97% .  NPO 1 heb ik niet . Trek je er maar niets van aan de signaalmeters kloppen niet. Het is in ieder geval zo de HD51 heeft een super beeldkwaliteit. Ik had vroeger receivers daarvan kon je het signaal met de hand verstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn signaal op dit moment met een 60 cm Triax schotel

 

NPO 1 68%

ARD 1 73%

BBC 1 77%

 

Met mijn VU Solo2 waren deze waardes ca 10% meer. Zelfs bij flinke regenval is dit nog voldoende bij onweer valt het beeld (meestal) weg maar ja hoe lang duurt dit is meestal met een 1/2 uurtje voorbij. Daarbij ik heb slechts een 60 cm schotel bij een grotere zijn de waardes beter.

 

Er zijn mensen die denken dat je beter beeld hebt met een sterker signaal dit is complete onzin, want signaal is signaal alleen hoe beter het signaal hoe stabieler de ontvangst blijft bij heftige regen c.q. onweer. en hoe groter de schotel hoe beter de ontvangst (soms handig bij o.a. de Hotbird op 13 graden) die is met een kleinere schotel wat zwak

aangepast door ton68
Link naar reactie
Delen op andere sites

het is geen meet instrument zo'n receiver en daarbij is het zelfs bij twee ingebouwde tuners verschillend

enkel met een professionele signaalmeter kun je de waarden vaststellen en die zullen ten opzichte van je receiver beslist anders uitpakken

 

 

Release Me - CID Remix

Mark Knight, Armand van Helden CID

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel je ontvanger in om geen procent waardes weer te geven maar dB. Want die procentwaardes zeggen natuurlijk niks.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb diverse xtrends getest en geven allemaal dezelfde waarden, de mutants geven weer andere waarden, ik hecht daar ook niet

zoveel waarde aan, want mijn ontvangst is perfect, heb een draaibaar systeem met triax 90 en ook de zwakkere sats geven nog goed beeld.

Veel regenreserve, ik gebruik al jaren de invacom lnb, voor mij nog steeds de beste.

Ze kunnen dan beter de waardes weglaten, als het toch geen zin heeft.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Mut@nt hd51 4k heeft Si-2166D -55 tuner chip voor de dvb-s systeem en tot zover ik weet over de chip Si-2166D van Silcon kan het heel goed omgaan met signalen en ook met zwakke signalen en zul je dan een van de beste signaal waardes kunnen behalen... Dus vergelijken met mijn hd2400 zul je veel betere waardes behalen, en dan denk ik zelfs dat je betere waardes haalt dan een satelliet ontvanger die niet deze chip aan boord heeft!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-12-2018 om 11:20 zei Altobelli:

Ik heb diverse xtrends getest en geven allemaal dezelfde waarden, de mutants geven weer andere waarden, ik hecht daar ook niet

zoveel waarde aan, want mijn ontvangst is perfect, heb een draaibaar systeem met triax 90 en ook de zwakkere sats geven nog goed beeld.

Veel regenreserve, ik gebruik al jaren de invacom lnb, voor mij nog steeds de beste.

Ze kunnen dan beter de waardes weglaten, als het toch geen zin heeft.

 

Ik denk eerder dat het per tp en de gekozen satelliet het verschilt.. Met mijn Triax 88 en met een Ivterto Ultra Black twin lnb heb ik bijvoorbeeld op 12310 V 15000 3/4 dat op Türksat zit heb ik bij lange en veel regenval heel afkentoe dat het weg valt, singaal komt vaak niet lager dan 40% op dat moment. En bij  normaal weer heb ik met 84% op dit tp de beste signaal. Dit is ook de sterkste signaal bij mij. En ik denk dat @Altobelli zelfs nog betere waardes zal behalen met zijn Mutant 51

aangepast door RickBrouwer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met mijn xtrend 9500 zijn de waarden bij de meeste grote sats 99 %, bij de mutant een stuk lager, dus meten is lastig .

Ik heb ook bij de mutant perfect beeld bij de grote sats, ook met regen, ook de kleinere sats doen het goed.

De HD kanalen doen het wel een stuk beter dan de SD kanalen qua signaalsterkte.

Dus de signaalsterktes neem ik maar met een korrel zout.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...