Ga naar inhoud


Duo 4k hoe zit het nou precies


Vriendje Stokvis

Aanbevolen berichten

Goedenmiddag vrienden

 

IK kan het even niet meer volgen,  hoe zit het nou precies

Klopt het dat er in de duo  4k standaard een dvbs twin tuner zit dus waar ik twee kabels aan kan sluiten om onafhankelijk te kunnen kijken en opnemen zoals ik nu al doe met mijjn duo 2

En als ik 8 opnames wil doen dat ik dan die dual dvbs 2 FBC tuner er in moet laten zetten

Er wordt mij namelijk verteld dat er standaard een gewone twin tuner in zit om twee kabels aan te kunen sluiten.

Wie weet het

 

:lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites


zie hieronder:

 

IK kan het even niet meer volgen,  hoe zit het nou precies

Klopt het dat er in de duo  4k standaard een dvbs twin tuner zit dus waar ik twee kabels aan kan sluiten om onafhankelijk te kunnen kijken en opnemen zoals ik nu al doe met mijjn duo 2

Ja. Alleen zit in de oude Duo2 een DVB-S2 twin tuner (2 aansluitingen) en in de 4k zit een DVB-S2X  FBC twin tuner (eveneens 2 aansluitingen)

En als ik 8 opnames wil doen dat ik dan die dual dvbs 2 FBC tuner er in moet laten zetten

Nee. Er zit al een DVB-S2X FBC twin tuner in. Bij jouw oude Duo2 kon je per tuner meerdere opnames tegelijk maken, mits de zenders op dezelfde transponder met dezelfde frequentie en polarisatierichting werden uitgezonden. Wellicht moeten de symbolrate, de FEC waarde van deze zenders ook identiek zijn - dat weet ik niet

Er wordt mij namelijk verteld dat er standaard een gewone twin tuner in zit om twee kabels aan te kunen sluiten.

Klopt

Wie weet het

 

Samenvattend: De Duo 4k lijkt op jouw Duo2, ook qua aansluitingen, maar kan alleen nog meer want het ondersteunt de nieuwere DVB-S2X standaard en kan per  fysieke tuner aansluiting ook nog eens tegelijkertijd op 8 verschillende frequenties afstemmen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

klik en je vindt die gegevens

 

dus twee insteek slots voor single of dualtuners

in totaal dus 4 tuners indien je de slots vult

met evenwel elk 8 demodulatoren (voor  FBC 😃 full band capture)

en dan dien je ook alle poorten, coax ingangen volledig te voorzien met onafhankelijk materiaal van de LNB

 

dat kan alleen met de UNIcable II LNBs en Unciable matris switch

Screenshot_161.jpg

 

op de afbeelding is een single DVB-C te zien vandaar in en out

aangepast door Tonskidutch

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanvulling: heb je geen unicable II - of JESS LNB / switch combinatie, dan werkt de DUO 4k net zo als de DUO2. Met als kanttekening dat FBC tuner de extra mogelijkheid heeft om  op meerdere frequenties tegelijk af te stemmen binnen dezelfde polarisatierichting en  -band.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...