Ga naar inhoud


auto-fastscan op Vu+


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Al van zolang ik een Vu+ bezit, laad ik mijn (nieuwe) zenderlijsten via de computer in mijn ontvangers. Mijn eeuwige dank voor de goede zielen die er telkens tijd in steken om deze samen te stellen trouwens.

 

Er bestaat natuurlijk ook een plugin fastscan waar je de zenderlijsten van TV-Vlaanderen mee binnenhaalt.

 

Ik zit nog steeds met het probleem om het TVV ontvangertje te vervangen in het buitenverblijf van de schoonouders in Spanje. Het moet daar zo eenvoudig mogelijk gaan én er is geen internetverbinding daar.

 

Thuis kan ik eventueel een Vu+ voorbereiden met het maakt niet uit welke image.

Bestaat er nu een image waarop je zo'n fastscan kan zetten, die zonder internetverbinding te hebben, automatisch de zenderlijsten gaat updaten. Min of meer zoals een standaard ontvanger van TVV dat doet? Of dat je ergens een instelling kan maken dat die Fastscan elke week even gaat checken of er een update is?

 

Lijkt me dé gelegenheid om eens te upgraden naar een 4K ontvanger. Zo kan ik m'n oude Uno of Duo2 in Spanje zetten 😁.

 

bedankt voor de goede tips!

Gert

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


dacht dat ABM dat kon.Zit standaard in openvix.Daar kan je ook de gewenste provider(s) in kiezen

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In zowel OpenPli als VTi zit een FastScan (met auto-functie) wat prima werkt op de VU+. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi. De Uno gebruik ik nog amper. Zal het daar even op testen. Staat nu openATV op trouwens, wat ik ook al tijden op de Duo2 heb staan. Maar goed, daar doen we weer andere dingen mee als een automatische fast-scan

 

bedankt jongens!

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog niet de tijd gehad het uit te pluizen, maar dit is al een goeie tip.

 

Heb je er ook nog een idee van wat de "auto fastscan" triggert? Gaat die zich dan effectief gedragen zoals de fastscan op de officiële TVV decoders doet, of gaat die willekeurig kijken of er updates zijn?

 

Merci!

 

(PS: ik loop achter in satellietland. Wat een mogelijkheden op de nieuwe Vu+jes. Ik werd omvergeblazen na het bezoeken van de VU+ website.

Eventueel meer in een ander topic later. Leergierigheid komt weer boven ;) )

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...