Ga naar inhoud


Duo 4K en zijn FBC tuners. Hoe en wat


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Als straks mijn Uno gaat verhuizen naar het buitenverblijf van de schoonouders (je kan er amper nog iets anders mee dan gewoon satelliet tv kijken), gaat de Duo2 naar de hobbykamer en komt er een nieuwe Duo 4K in de woonkamer. Ik ben me wat aan het inlezen in die nieuwe ontvangers en blijkbaar is er op tunergebied wat veranderd.

Blijkbaar werkt de Duo 4K met FBC tuners?

 

Op satelliet kijk ik vnl FTA. Vermits de Duo 4K blijkbaar ook 2 CI+ modules kan decoderen, kan het handig worden daar ook een Telenet (België) CI+ module in te steken en dat gecombineerd met uiteraard een DVB-C tuner. Mijn vragen:

 

1. Ik heb mezelf wijsgemaakt dat een DVB-C tuner 8 demodulators heeft. Als ik die plaats, kan ik dus van 8 DVB-C kanalen tegelijk opnemen. Zal wellicht beperkt worden tot 2 zenders door maximaal 2 CI+ modules van Telenet, wetende dat bijna alles dient gedecodeerd te worden door de modules.

Klopt dat idee?

 

2. Hetzelfde voor die DVB-S FBC twin tuner. Ik lees daarvan dat je op die manier eigenlijk 8 DVB-S tuners aan boord hebt. Heb je daar speciale LNB's voor nodig?

3. Werkt een 'oude' twin DVB-S tuner uit de Duo2 ook nog in een Duo 4K?

 

Bedankt voor de hulp/tips!

Gert

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


die FCB tuner is niet nieuw, ik had hem ook al in de Ultimo4K

 

voorwaarde VTI image met gecodeerd opnemen

1 ) ja dat werkt maar die worden allemaal na elkaar in standby gedecodeerd en dat duurt net zo lang als alle opnames samen

     want je kan maar één echt kijken of realtime opnemen met CI+

2 ) de wideband LNB's geven met een unicable II matrix de meeste voordelen (maar ook een Mutlimatrix en Quattro's Hi Lo kan)

3 ) ja die werkt nog, maar FCB is met FTA satelliet schitterend rap als ook FCC aan gezet wordt

 

let op er zijn voorwaarden voor het tunerslot  betreffende de FCB tuners , dus in welk slot die moeten

 

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Tonskidutch:

 

let op er zijn voorwaarden voor het tunerslot  betreffende de FCB tuners , dus in welk slot die moeten

 

 

 

Maakt op zich niet uit. Mijn idee is om de Duo4K aan te kopen met een DVB-C FBC tuner voorgeïnstalleerd. Dit lijkt me werkbaar.

Mijn Duo2 zal later in het thuisnetwerk gezet worden en heeft dus eigenlijk geen tuners meer nodig. De "gewone" Twin Tuner (DVB-S) die er nu inzit zou ik in het tweede slot van de Duo4K willen plaatsen. Als je dat eens kan bevestigen dat ik het zo kan oplossen ben ik een gelukkig man. Scheelt weer enkele €€€€tjes :)

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook voorgeinstalleerd zitten ze helaas soms in het verkeerde slot.

Dus zelf goed inlezen en opletten is beter dan blind vertrouwen.

Ik denk dat je die oude tuner uit je VU duo niet kunt overzetten.

Maar dat vindt je via google erg snel uit.

VU+ Ultimo 4K

Sony KD-65XG9505

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, ik heb de tuner zelf moeten uithalen en in het andere slot steken.

Bij de bestelling kon ik zelf kiezen welke tuner in welk slot zat, maar dat systeem waarschuwt er dus niet voor dat de volgorde niet om het even is.

Tuner A moet de DVB-C FBC tuner zijn, zit de tuner in het verkeerde slot krijg je problemen dat je van zodra je een 3e tuner aanspreekt alle kabeltuners zogezegd bezet zijn.

Hij reageert dan dus als een gewone dual DVB-C tuner in plaats van een FBC tuner.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...