Ga naar inhoud


Ziggo haalt TRT1 van de kabel


Sprietje

Aanbevolen berichten


  • 2 weken later...

Niet slim, zo'n opmerking. Want er zijn zat Turkse mensen die half tussen hun en onze cultuur in leven die juist heel veel baat hebben bij die handvol Turkse zenders via Ziggo. Genoeg om aan de behoefte aan spul in eigen taal te voldoen terwijl hun kinderen wel vrij baan hebben om naar Nederlandse zenders te kunnen overschakelen. We willen toch graag dat die mensen integreren en steeds meer Nederlands worden?

 

Bovendien, wat heb jij er voor voordeel bij als de "buitenlandse" pakketten van de kabel gehaald worden? Ze betalen ervoor, jij niet, en als ze weg waren had je daar gewoon wat meer lege plekken op de band, daar heb jij of ik geen enkele baat bij.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Ken jij turken die via Ziggo kijken voor deze zenders?  Ik niet namelijk maar ik ken er wel genoeg die een schotel hebben en andere hebben een IPTV kastje. dus zo vreemd is zijn gedachte gang niet. En als je bandbreedte vrij maakt heb je weer bandbreedte voor iets anders, bijv. een aantal regionale zenders in HD aanbieden en die hebben toch echt een grotere doelgroep.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-2-2019 om 16:27 zei T90user:

Niet slim, zo'n opmerking. Want er zijn zat Turkse mensen die half tussen hun en onze cultuur in leven die juist heel veel baat hebben bij die handvol Turkse zenders via Ziggo. Genoeg om aan de behoefte aan spul in eigen taal te voldoen terwijl hun kinderen wel vrij baan hebben om naar Nederlandse zenders te kunnen overschakelen. We willen toch graag dat die mensen integreren en steeds meer Nederlands worden?

 

Bovendien, wat heb jij er voor voordeel bij als de "buitenlandse" pakketten van de kabel gehaald worden? Ze betalen ervoor, jij niet, en als ze weg waren had je daar gewoon wat meer lege plekken op de band, daar heb jij of ik geen enkele baat bij.

 

van welke planeet kom jij vandaan, alle Turken hebben een schotel aan hun huis hangen voor hun tigtalle favoriete tv zenders en niet die enkele zenders wat Ziggo door geeft.

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden zei C0re:

Blijkbaar zijn er genoeg Turkse Nederlanders die een abonnement hebben op het Turkse pakket anders had Ziggo allang de stekker eruit getrokken.

 

13 uur geleden zei edbe:

 

van welke planeet kom jij vandaan, alle Turken hebben een schotel aan hun huis hangen voor hun tigtalle favoriete tv zenders en niet die enkele zenders wat Ziggo door geeft.

Ik denk dat C0re wel een punt heeft hoor. Kennelijk genoeg gevallen waarin de schotel geen optie is. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-2-2019 om 19:38 zei edbe:

 

van welke planeet kom jij vandaan, alle Turken hebben een schotel aan hun huis hangen voor hun tigtalle favoriete tv zenders en niet die enkele zenders wat Ziggo door geeft.

 

Ik kom van planeet Nijmegen en ken heel wat Turken en Marokkanen die geen schotel hebben maar gewoon een kabelabonnement op Ziggo. Dat soort onware zwart-wit uitspraken waar je mee komt sieren je niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom uit Haarlem, daar ook een hoop schotels op TürkSat. Maar Turken in mijn kennissenkring hebben bijna zonder uitzondering een IPTV doosje met illegaal abo. Net als de Nederlanders, ze willen Sport (LigTV etc.) en Premium kanalen a la DigiTürk. Allemaal MAG254 en Kodi bakjes... Simpel... DigiTürk alleen via Sat met flinke maat schotel, duur abo en gesloten box... Komt bij dat TürkSat om de haverklap frequenties en symbolrates wijzigt. Worden zo ook goed ziek van....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Mimisiku:

Ik kom uit Haarlem, daar ook een hoop schotels op TürkSat. Maar Turken in mijn kennissenkring hebben bijna zonder uitzondering een IPTV doosje met illegaal abo. Net als de Nederlanders, ze willen Sport (LigTV etc.) en Premium kanalen a la DigiTürk. Allemaal MAG254 en Kodi bakjes... Simpel... DigiTürk alleen via Sat met flinke maat schotel, duur abo en gesloten box... Komt bij dat TürkSat om de haverklap frequenties en symbolrates wijzigt. Worden zo ook goed ziek van....

 

Die IPTV doosjes heb je hier natuurlijk ook, maar waarom zou mij dat interesseren? De meeste van die dingen hebben hoofdzakelijk Arabische zenders aan boord en bovendien ben ik geen vrijwillig medewerker van de politie. Wat Turkse programma's betreft, ik zie steeds meer schoteltjes bijna pal zuid gericht. Op 7 graden Oost heb je op 10804 V  FTA en ook per abonnement op andere Digiturk frekwenties een knalharde ontvangst van een hele zwerm Turkse zenders met een piepklein schoteltje. Maar goed, dat is nogal off-topic want we hadden het tenslotte over Ziggo, nietwaar? En zoals gezegd, ik kan niet bedenken wat voor negatieve invloed het op mij als gewone Ziggo kijker heeft dat er ook allerlei andere abonnee pakketten gecodeerd op diezelfde kabelaansluiting zitten. Klinkt meer als het aloude xenofobische verhaaltje van hen die een ander dwars willen zitten zonder dat ze er zelf baat bij hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...