Ga naar inhoud


Al dagen geen teletekst op VTM ?


on1bes

Aanbevolen berichten

Nogmaals, het is ENKEL op VTM, de andere SAT zenders zijn O.K.  Denkt niet dat het een VTM probleem is, daar heb ik al uitleg van gegeven : die duiden netjes aan dat er onertitels zijn of niet. Met de TVV app werk ik niet.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Op ‎16‎-‎2‎-‎2019 om 23:09 zei on1bes:

Ben iets te vroeg geweest met juichen ! Er zijn wel ondertitels, maar ze komen veeeel te laat. Is zelfs niet bij te regelen in het Ondertitel snelmenu.

Is deze avond getest in het VTM nieuws  en is/was niet te doen. Nog iemand zelfde probleem ?

Heb je er al eens over nagedacht dat tijdens een live-interview de tekst door iemand moet worden getypt, op het moment dat jij de woorden hoort uitspreken ?

Bij een voorbereide reportage lopen de ondertitels netjes synchroon met het gesproken woord.

Zet gewoon het volume af en je probleem is opgelost :-) Doven of gehoorgestoorden, waarvoor de functie voorzien is, kennen waarschijnlijk het probleem niet.

En... ik gebruik Proximus TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dat weet ik wel allemaal. We zijn hier over sateliet bezig. Mijn partner kijkt ook mee, maar sommige programma's zijn zo slecht gesproken (zoals Familie enzo) dat ze niet verstaanbaar zijn.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat laatste (geen uitzending) heb ik ook gemerkt. Gisteren een tijd bezig geweest met de epg gegevens manueel in te laden.

Andere apps te gebruiken, al de bronnen te raadplegen, etc...  Maar blijkbaar is het niet aan mijn bakje gelegen?

Ondertitels heb ik geen probleem mee, maar wij kijken nooit vtm.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat klopt. Vandaag gemerkt dat het VTM nieuws helemaal niet door Teletekst kan ondertiteld worden. En vreemd genoeg, als er frans gesproken werd, kwamen er wel 'ingebakken' ondertitels. De oude Teletekst hoofd-pagina is er wel, maar er kan helemaal niets gekozen worden en dus ook niet 888. Het probleem ligt duidelijk niet bij VTM zelf. Hoop dat het nu snel opgelost wordt, want ik ben sterk afhankelijk van die ondertitels.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist antwoord gekregen van VTM !

Dag xxx,

Bedankt voor je reactie. We nemen dit zeker verder op met TV Vlaanderen, maar we raden je aan zelf ook al contact op te nemen. We geven je een seintje zodra we meer informatie hebben.

Groetjes,
VTM

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

TIS WEER PRIJS ! . Vanavond (of al langer ?) gemerkt op Vier dat de ondertitels weeral ofwel niet doorkomen, of minuten te laat komen. Ook de titels activeren (via gele knop) werkt ook niet meer. Identiek hetzelfde als een kleine 2 weken terug was. Het heeft toen ook 2 weken geduurd vooraleer het hersteld was. Als het morgenavond ook weer op VTM ook zo is ben ik het wel stilaan beu aan het worden. Ik heb ondertussen al contact met  een verkoper van TVV gehad, maar ja, of er daar iets mee zal gebeuren is de vraag.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-2-2019 om 22:24 zei on1bes:

Dag xxx,

Bedankt voor je reactie. We nemen dit zeker verder op met TV Vlaanderen, maar we raden je aan zelf ook al contact op te nemen. We geven je een seintje zodra we meer informatie hebben.

Groetjes,
VTM

je moet bij de juiste club klagen over het ontbreken van een dienst die je niet ontvangt en wel voor betaald...?!!

of die dienst dus ook als zodanig vastligt in de overeenkomst is een vraag voor uw minister

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...
Op 14-2-2019 om 19:32, on1bes zei:

Wat scheelt er aan de teletekst (ondertiteling) bij VTM ?

Zonder aanleiding zijn er al dagen geen ondertitels.

 

Wij hebben geen teletekst op vtm met tv Vlaanderen enkel op deze zender wie kan mij zeggen wat ik moet doen om die terug te krijgen dank u

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat een jaar of zes geleden VTM gestopt is met het aanbieden van teletekst.

 

Enkel de ondertiteling wordt nog aangeboden.

Deze moet je kunnen oproepen met je ontvanger.

Vaak heb je dan ook nog de keuze tussen DVB ondertitels of die via teletekst, meestal p 888.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie gebruikt er nu nog teletext? De meeste zenders hebben dat al 3 jaar niet meer! HbbTV zóu de vervanger moeten zijn, maar ook dat is alweer getorpedeerd door de content aanbieders. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, Mimisiku zei:

Wie gebruikt er nu nog teletext?.........

 

Ik, alle dagen. Zowel op de TV als met mijn mobiel. Op teletext vind ik het snelst het laatste nieuws en de uitslagen.

Ik heb ook een abo op AD.nl, maar dat is altijd zoeken waar iets staat. En dan al die tekst doorzoeken naar relevante zaken.

Het grote voordeel van teletekst: geen lappen tekst (kort en bondig) en geen reclame.

Ik praat wellicht off-topic (gaat bij mij over de Nederlandse zenders) maar ik wou het toch even kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...