Ga naar inhoud


Hollywood-studio's gaan Europese kijkers niet langer blokkeren


Dreeke

Aanbevolen berichten


11 uur geleden zei Dreeke:

De Europese Commissie heeft met vier grote Hollywoodstudio’s en met Sky UK een akkoord gesloten om hun betaaltelevisiediensten open te stellen voor EU-burgers. 

Wat ik hier vreemd aan vind wat heeft de europese commissie er bij te doen wat sky uk met hollywood overeen komt? 

geld dit ook voor andere eu providers? 

Of heeft het betrekking op de brexit dat sky uk nog verder materiaal mag uitzenden via sky duitsland sky italia enz. na een harde brexit voor de eu burgers. 

Krijg de indruk dat we het artikel verkeert lezen. 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat Sky UK wordt genoemd, heeft misschien te maken met de wijze waarop deze provider geoblocking omzeilt. Abonnees met een woonadres in het Verenigd Koninkrijk of Ierland kunnen in de Europese Unie naar de stream services kijken, maar niet zomaar. Je moet daarvoor contact opnemen met Sky en aangeven dat je buiten het eigen gebied wil kijken. Daarna wordt je abonnement tijdelijk vrijgesteld van de toegepaste geoblocking. Om "misbruik" tegen te gaan, moet je wel in de afgelopen periode (37 dagen) al gebruik gemaakt hebben van de stream service in eigen land. Na dertig dagen krijg je weer een mail waarin staat dat je thuis moet streamen om te bevestigen dat je nog in het VK of Ierland woont. Dit alles geldt alleen voor de apps (Sky Q, Sky Go) en niet voor de Skyboxen.

 

Ik gebruik het woord misschien in de alinea hierboven, omdat ik niet zeker weet of dit (in mijn ogen belachelijke) beleid te maken heeft met het noemen van Sky UK in het bedoelde artikel.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Her zal een vertaling van een vertaling zijn.

 

Even zoeken levert, (in een vertaling van mij) het volgende op.

De europese commissie accepteert het commitment van de studio's en SKY  over het opheffen van de beperkingen van de geografische beschikbaarheid van het content, waarin de betrokkenen beloven dat er in de toekomst gewerkt zal worden aan het schrappen van die begrenzingen in toekomstige afspraken.

 

Insiders verwachten dat Sky hun programma's niet actief buiten hun grondgebied gaat vermarkten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei ceesv:

De europese commissie accepteert de afspraken tussen de studio's en SKY  over het begrenzen van de beschikbaarheid van de content

Als het goed vertaald is vat ik het als volgt op:

geoblokking is toegestaan ooit gaan we er naar kijken. 

Dus heel iets anders dan wat in krant stond. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, wanneer je het artikel goed leest komt het op hetzelfde neer.

De een zal lezen dat het glas half vol is, de ander dat het half leeg is.

Wanneer je echter dit draadje terug leest, wordt je op het verkeerde been gezet door allerlei beweringen of aannames.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had meer gehoopt te lezen wat voor voordeel het heeft voor Nederland en andere Europese landen in plaats van de UK want deze verlaten de EU en is dus vrijwel niet van toepassing. Er staat toch 100% duidelijk in de titel "Europese kijkers".

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.digitaltveurope.com/2019/03/08/eu-accepts-hollywood-studios-and-sky-measures-to-end-geo-blocking-case/

 

hollywood maakt geen geoblokking verplichting voor iptv en sat

als de engelse text niet mag wil ik het wel vertalen naar nl

Het leuke is ierland blijft eu dus blijft geldig na een evt brexit

 

 

European Commission has accepted commitments by Hollywood studios not to apply clauses in contracts with Sky that prevent EU consumers outside the UK and Ireland from subscribing to Sky’s UK pay TV service to access films via satellite or online.

 

he commitments made by the two sides will apply throughout the EEA for the next five years, covering both online and satellite pay TV services and, where applicable, SVOD services.

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-3-2019 om 16:43 zei Eduard07:

Inderdaad, maar dat uitgerekend de door jou toch zo verfoeide EU dit al jaren probeert te bereiken.Juist in het kader van een EU zonder binnengrenzen. 

Of vergis ik me in deze?

Je vergist je niet Eduard. Ik ben fel tegenstander van de EU, en zeker wat ze er nu van maken, en wat blijkbaar de bedoelingen zijn en altijd al geweest zijn.

Probleem is dat de EU dit blijkbaar niet voor elkaar krijgt... en als ze het dan wel zouden bereiken, wat ik overigens hoop, zonder "fan" van die club te zijn, zou dat het eerste positieve zijn wat de burger iets oplevert. Je hoeft een club niet in je hart te sluiten, alleen omdat er toevallig een wens van jouw met hun doelstelling overeenkomt.

Ik denk echter dat de EU hier zelf niets over te zeggen heeft... als een bedrijf geen zaken met een bepaald land wil doen, om wat voor redenen dan ook, vermoed ik dat dat gewoon legaal is. Ik lees vaak bij webshops dat ze alleen binnen Duitsland, Oostenrijk, Polen, Zweden etc etc etc verzenden...  hoe jammer dat ook is, ik denk dat het betreffende bedrijf dat gewoon mag beslissen... De EU zou wat dat betreft ook regels kunnen opstellen... en ik zou dat ook erg graag zien, dat er geen begrensingen meer zouden zijn op dat vlak... maar de handelaar heeft uiteindelijk altijd het laatste woord...  Hij kan uiteraard niet zeggen dat hij alleen aan blanken verkoopt, of dat hij alleen aan leden van de Zweedse nationale kerk verkoopt... dat mag (in principe) niet, maar de handel begrensen door landgrenzen kan gewoon...

 

Pikant detail is dan dat het hier blijkbaar expliciet om een bedrijf uit het UK gaat, een land wat weer zelfstandig wordt straks.

Maar zoals ik al zei, heeft de EU daar dus niet rechtstreeks mee te maken... er kan beslist worden dat het gewoon legaal is om buitenlandse abonnementen af te sluiten, waarom wel een tijdschrift of krant, maar geen televisie programma's?  het is een vraag die al erg lang in de lucht hangt.....  en zoals ook al vaker gemeld werd door diverse kanalen, zijn het blijkbaar de grote (Amerikaanse) filmstudio's die dit afremmen....  en dat heeft dan weer niets met de EU te maken. Al zou je dat niet verwachten, omdat nu net bij pay tv heel erg duidelijk is wie er kijkt, en dus kunnen de rechten aan de eigenaar netjes betaald worden, waar die kijker ook woont, en tot welk machtsblok hij hoort is onbelangrijk wat de rechten betreft (dacht ik).

 

Het gevaar bestaat dat alles gewoon duurder wordt, of ingewikkelder, zelfs onmogelijk zoals bij de dwang van de EU mbt de mobiele telefoon markt. Dat leek in eerste instantie een goed plan van de EU, maar het is een catastrofe geworden nu het zover is.  (maar dit even terzijde, het gaat nu over tv kijken)

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-3-2019 om 19:14 zei ceesv:

Luisteraar, je mag per land bepalen wat je voor je product wilt hebben in het land waar je het verkoopt.

Mc. Donalds is daar het sprekend voorbeeld van, elk land heeft een eigen prijs voor de hamburger.

ceesv ik wil hier toch nog even een klein dingetje over kwijt. ik denk dat er een onduidelijkheid is in jullie discussie

Ik begrijp wat je probeert duidelijk te maken, maar er is een levensgroot verschil in situatie.

Je koopt de Hamburger bij MD in Nederland voor een bepaald bedrag, en in Zweden voor een ander bedrag... Correct... maar je koopt de hamburger bij een Nederlands bedrijf, wat in Nederland geregistreerd is, en in het 2e geval bij een Zweeds bedrijf wat in Zweden gevestigd is. Dan is het helemaal logisch dat ieder bedrijf (wat wel tot het zelfde moederbedrijf behoort) zijn eigen prijzen hanteert.

Koop je je hamburger (in theorie nu) bij de webshop MD.com dan zal de hamburgerprijs voor de Nederlander en de Zweed exact hetzelfde zijn, namelijk de prijs van het land waar die webshop in gevestigd is, zeg maar Ierland... Het enige is dat het mogelijk is dat de Zweed en de Nederlander ieder een andere verzendprijs zullen moeten betalen om de hamburger thuis afgeleverd te krijgen...  Maar de basisprijs van de hamburger zelf mag uiteraard niet duurder zijn omdat jij een Nederlander bent ALS je uit dezelfde shop die gevestigd is in 1 bepaald land koopt.

Ik hoop dat ik duidelijk ben met mijn verhaal.  Abonneer je via sky.co.uk betaalt ieder exact dezelfde prijs... maar als ze skyUK.nl en skyUK.se en skyUK.it  etc etc gaan invoeren om op die manier klanten uit die landen een sky UK abo te laten afsluiten, dan kan je WEL aangepaste prijzen vragen voor ieder land...

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-3-2019 om 19:07 zei luisteraar:

Ik denk dat we de providers niet kunnen verplichten een abo af te sluiten

met een buitenlander dus blijft het het zelfde. 

Ik denk dat ik dit moet bijstellen.

Het voorlaatste eu geoblock verbod wat van kracht geworden is had ook betrekking op

webwinkels die geen buitenlandse eu klanten mag weigeren.

Kan je via webwinkel SKY UK een abo afsluiten kan een eu burger buiten Ierland ook een

abo afsluiten zoals al gemeld tegen de zelfde prijs

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
27 minuten geleden zei Sverige:

Koop je je hamburger (in theorie nu) bij de webshop MD.com dan zal de hamburgerprijs voor de Nederlander en de Zweed exact hetzelfde zijn, namelijk de prijs van het land waar die webshop in gevestigd is

Wanneer je als Nederlander bij een Duitse webshop en artikel aanschaft en dat naar Nederland laat sturen, zal de webshop boven een bepaalde jaaromzet de Nederlandse BTW moeten rekenen.

 

Sky mag in zijn Engelse webshop Nederlandse klanten weigeren, iets wat je bij veel webshops ziet, geen levering naar het Buitenland.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zal je voor zijn en de regelgeving hier neerzetten.

 

- Webshops mogen geen klanten weigeren op basis van Nationaliteit, verblijf of vestigingsplaats.

- Webshops mogen verschillende voorwaarden en prijzen hanteren op hun webshops in verschillende landen

- Webshops  worden niet verplicht om artikelen te leveren buiten hun leveringsgebied.

 

Zo maar een een van vele bronnen.

https://ictrecht.nl/2018/06/18/geoblogging-deel-2-wat-betekenen-de-nieuwe-regels-omtrent-geoblocking-voor-webshops/

 

Kort en goed kan een Engelse Sky webshop je niet de verkoop weigeren van een kaart maar wel in hun voorwaarden de levering van die kaart in België.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...