Ga naar inhoud


Hollywood-studio's gaan Europese kijkers niet langer blokkeren


Dreeke

Aanbevolen berichten


En ook andre aanbieders!

Wat zou dat mooi zijn.....

 

Maar ik ben erg bang dat dit nog wel wat tijd kost voor het echt zover is....

Ik blijf geloven dat het ooit wel goedkomt... 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-4-2019 om 15:16 zei Sverige:

Maar ik ben erg bang dat dit nog wel wat tijd kost voor het echt zover is....

Ik denk niet dat je daar lang op moet wachten.

Een Italiaanse prive zender wil al europees TV aanbieden in FTA dit is ook alleen

maar mogelijk door dat binnen de EU geo beperkingen in contracten ongeldig zijn.

Als ik even tijd heb download en post ik hier de documenten van de europeese commissie

mbt SKY en hollywood ,tussen haakjes SKY (uk ierland duitsland italie oostenrijk) is momenteel in

handen van een hollywood studio

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei luisteraar:

Als ik even tijd heb

Volgens mij heb jij 4 weken de tijd gehad? Want ik heb geen enkele post van je gezien de afgelopen 4 weken??

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb even tijd gevonden

dit is officieel niet wat journalisten en anderen er van maken

 

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/TXT/HTML/?uri=CELEX:52019XX0409(02)&qid=1554906079677&from=NL

 

3)   

Zaak AT.40023 heeft betrekking op clausules (de „betrokken clausules”) in een aantal bilaterale licentieovereenkomsten tussen Sky enerzijds en elk van de studio’s, Twentieth Century Fox Telecommunications International Inc. (samen met Twenty-First Century Fox Inc., „Fox” (6)) en Paramount Pictures anderzijds. Sommige van de betrokken clausules voorzien in een verbod op of een beperking van de verlening van retailbetaaltelevisiediensten door Sky in reactie op spontane verzoeken van in de Europese Economische Ruimte („de EER”) maar buiten het Verenigd Koninkrijk en Ierland verblijvende en gevestigde consumenten. De overige betrokken clausules verplichten NBCUniversal, Sony Pictures, Warner Bros., Fox of Paramount Pictures ertoe in de EER maar buiten het Verenigd Koninkrijk en Ierland gevestigde betaaltelevisiezenders geheel of gedeeltelijk te beletten in te gaan op spontane verzoeken van in het Verenigd Koninkrijk en Ierland verblijvende en gevestigde consumenten.

 

10)   

Bij het Paramountbesluit van 26 juli 2016 is een verbindend karakter verleend aan de toezeggingen van Paramount Pictures om tegemoet te komen aan de door de Commissie in de mededeling van punten van bezwaar geformuleerde bezwaren. Op 12 januari 2018 heeft de Commissie de procedure in zaak AT.40023, voor zover die betrekking had op Paramount Pictures, formeel afgesloten.

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En, zijn de gedaagden tegemoet gekomen aan de geformuleerde bezwaren?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei ceesv:

En, zijn de gedaagden tegemoet gekomen aan de geformuleerde bezwaren?

de gedaagden hebben niet tegemoet te komen

de zaak is gesloten

bindend zijn de beperkingen onwettig

in dit geval mag sky zonder toestemming diensten aanbieden aan iedere burger binnen de eu

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er staat in het hele verhaal wat je aanhaalt dat de zaak tegen de gedaagden is gestopt door toezeggingen van de gedaagden.

Het hele verhaal is slechts een beschrijving van de rechtsgang.

 

Eindverslag van de raadadviseur-auditeur (1)

Zaak AT.40023 — Grensoverschrijdende toegang tot betaaltelevisie

Toezeggingen van Sky, Disney, NBCUniversal, Sony Pictures en Warner Bros

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Toch staat er vandaag het volgende in de voorwaarden van Sky UK.

 

Sky HD Subscription Terms And Conditions
These are the Terms and Conditions that you must keep to if you want to view the Sky HD
Service on your Sky±HD Box at your address. This contract is with Sky UK Limited (“Sky”) which
is responsible for providing the Sky HD Service. References below to “we” or “us” shall be read
as references to Sky. For customers within the Republic of Ireland, Sky Ireland Limited (another
company within the Sky Group) will replace Sky UK Limited and the contract shall be read
accordingly.
1. Eligibility
1.1. To receive the Sky HD Service you must be 18 years of age or over and resident in the UK or
Republic of Ireland.

 

https://www.sky.com/shop/__PDF/SkyPlusHD.pdf

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook CanalDigitaal heeft nog steeds in de algemene voorwaarden staan dat je de kaart uitsluitend in Nederland mag gebruiken. De rechtspraak heeft betrekking op de EU/EER, daar willen de Britten juist uit, en dan vervalt de geldigheid van de uitspraak. Ik lees ook overigens nergens dat een provider verplicht is om een klant uit een ander EU land te accepteren. Het mag, het moet niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden zei zeeteefje:

Ik lees ook overigens nergens dat een provider verplicht is om een klant uit een ander EU land te accepteren. Het mag, het moet niet.

Dat zal je ook niet lezen de wet staat je dat toe.

Stel je gaat naar duitsland om boodschappen of een sat ontvanger te kopen dan mag

de winkelier jou niet verbieden dat te kopen omdat je niet in Duitsland woont .

Het zelfde geld voor online shoppen binnen de EU daar is onlangs een geo block verbod

op uitgesproken.

SKY UK aboś kan je online bestellen dus dat valt ook onder die wet.

Een paar britten willen uit de EU maar dan heb je nog SKY Ierland met het

zelfde programma die blijft in de EU

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een begin, en dat is goed zo. Maar volgens mij zijn de bedrijven gewoon niet verplicht om klanten in een ander land te bedienen.

Probeer maar eens een abonnement voor een mobiele telefoon af te sluiten in een ander land als dat waar je woont. Prepaid gaat wel, omdat je dan dingen kan omzeilen, maar dat is wat anders...  Fijn dat er een hele boel "versperringen" opgeheven zijn, maar je kan nog lang niet "gewoon" een abo afsluiten waar je maar wil...

Misschien leef ik nog lang genoeg om het te kunnen doen... wie weet...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...