Ga naar inhoud


VTI problemen met Kyrillisch schrift vanaf versie 14


Sverige

Aanbevolen berichten

Sinds de update naar versie 14 van het VTI image, heb ik het probleem dat teksten in Kyrillisch schrift niet meer weergegeven worden.

In de menu's, infobar, zenderlijst... nergens, de tekst wordt gewoon weg gelaten.

Ik gebruik de standaard VTI HD skin, en verder helemaal geen toeters en bellen... Ik zit op versie 14.01 de update svan de afgelopen dagen heb ik nog niet geinstalleerd omdat ik altijd een paar weken wacht om problemen te vermijden.

 

Het viel mij eerst op bij de streams uit Rusland, die ik een paar maanden gekleden van dit forum gehaald had. Daar heb je bij de buitenland streams een groot aantal uit Rusland, sommige hebben de zendernaam in Latijns schrift, en dat is uiteraard OK, maar de zenders met Kyrillisch schrift zijn leeg op de toevoeging RU na of er staan wat streepjes en punten die blijkbaar normaal tussen de woorden in staan.

 

Ook als ik via het menu naar de taalinstellingen ga, en je scrolt over de diverse talen, zie je dat de taal waarin de namen van de landen geschreven staat telkens wisselt... kom je bij Russisch, dan is plots alles blanko op een paar uitzonderingen na, die in latijns schrift geschreven zijn.

 

Kan je dit oplossen met ergens een setting goed te zetten, of is dit gewoon een bug in vti?

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geen last van :) Ik gebruik geen Russisch want ik versta/spreek het niet...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het nog niet gelezen, Tonski.  Het stoorde me al langer, maar iedere keer vergeet ik het dan weer te melden, omdat ik 's avonds dus tv kijk.... en dan is de computer uiteraard uit... en 's ochtends vergeet ik het dan weer om er iets over te schrijven...

 

Maar in de versie 13 werkte het dus wel... In die versie was het dan toch wel opgelost, of zie ik nu iets verkeerd?

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor de tip om op het duitse vu plus forum te gaan lezen.

Ik heb het probleem opgelost... In de standaard VTI HD skin kan je diverse schriftsoorten kiezen, en door daar gewoon voor VTI te kiezen werkt het weer.

Zo eenvoudig kan het zijn... als je het weet.

Ik ben tevreden :)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is leuk om te zien hoeveel plezier je beleeft aan je enigma ontvanger, en hoe je in korte tijd je in staat bent om door zelfstudie problemen op te lossen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel Ceesv.

Ik had er lang over nagedacht... en had afgelopen zomer besloten er voor te gaan, het te proberen...  En ondanks dat er een aantal negatieve punten zijn, overwegen de positieve nog steeds... dus heb ik een goede keuze gemaakt, en met de hulp van de forumleden is het ook echt een succes geworden.

Ik hoop nog jaren plezier te hebben aan mijn ultimo 4K :)

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niets extra gedownload.

In het Menu naar VTI en daar VU_HD_1080P-Konfiguration

 

Daar kan je "Schriftart" kiezen, en zijn er meerdere te selecteren. Ook VUplus werkt

1_0_19_33FB_3ED_1_C00000_0_0_0.jpg.b13977a549e4e4652dce266288e2d365.jpg

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...