Ga naar inhoud


Sommige radiostations klinken erg slecht nu bij Canal Digitaal


Arnoldsat

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ik heb geen facebook, wat nu?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 uur geleden zei Penthe:

En dan mag je weken op antwoord wachten, en je email adres wordt doorverkocht :)

 

Zelfde dag al antwoord, en niets doorverkocht (onzin), en geen FB die alles van je jat.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Tonskidutch:

ik wil geen facebook

ik wil geen radiostations van CanalDIGITAAL

ik luister liever via FSwebradio plugin op de satreceiver of pC en mijn IPTV radio zenders

 

tot 256kBit zie voorbeeld

Screenshot_54.png

 

MP3, lekker achterhaal die oude Codec, we gaan voor Flac zonder compressie en kwaliteitsverlies.

https://www.24bit96.com/24bit96khz-download-sites/hd-internet-radio-streams.html

 

https://stream.and-stuff.nl:8443/live-riverside-flac

 

 

 

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Er is niets aan de hand, die radiozenders op 12188 H zijn verhuisd naar andere transponders.

De slechte geluidskwaliteit is om tot zenderzoeken aan te sporen dacht ik zo!

Goede kwaliteit nu op:

11739 V: Veronica, Arrow Classic Rock, Classic FM

11973 V: FunX

 

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-4-2019 om 14:49 zei Arnoldsat:

Beste vrienden,

 

Een aantal radiostations klinken erg beroerd momenteel bij Canal Digitaal.

Het valt mij op bij Arrow Rock, Radio Veronica en FunX.

De andere radiozenders klinken stukken beter.

Hebben jullie dat ook?

 

Groeten Arnoldsat.

 

Gewoon niet meer naar luisteren. Er is voldoende alternatief op Astra vooral uit Duitsland (ARD zenders met  320 kB/S.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is nog veel meer alternatief via het Internet dan via de sat ik luister daarom al jaren niet meer via de sat of ouderwetse radio naar muziek, ik heb een aantal favoriete Internet zenders en die voldoen voledig en dat ook nog eens zonder reclame. De laatste zender die ik via de sat luisterde was Radio538 en die was toen veels te hard kwa geluid zodat het niet om aan te horen was, dit gemeld maar werd niets mee gedaan dus gestopt met luisteren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Radiozenders via de satelliet, ik zie daar echt het nut niet van in, uitgezonderd mensen die in het buitenland wonen.

 

Je hebt hier DAB+ en FM, alleen heeft DAB+ veel meer radiozenders, daarbij heb je ook geen last meer van zenders die dichterbij staan, zoals lokale omroepen.

 

Je kan je eigen muzieklijsten ook samen stellen, heb je ook geen radio meer nodig, hoog uit voor het nieuws en eventueel voor de files.

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden zei ilseonline:

Radiozenders via de satelliet, ik zie daar echt het nut niet van in, uitgezonderd mensen die in het buitenland wonen.

 

Je hebt hier DAB+ en FM, alleen heeft DAB+ veel meer radiozenders, daarbij heb je ook geen last meer van zenders die dichterbij staan, zoals lokale omroepen.

 

Je kan je eigen muzieklijsten ook samen stellen, heb je ook geen radio meer nodig, hoog uit voor het nieuws en eventueel voor de files.

 

Nochtans staat die hier dikwijls aan op satelliet radio. Is handig, want de Nederlandse en Engelse DAB+ zenders kan ik hier in België niet ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...