Ga naar inhoud


Sommige radiostations klinken erg slecht nu bij Canal Digitaal


Arnoldsat

Aanbevolen berichten


3 minuten geleden zei carlo666:

Ik zie het nut van radiozenders via satelliet wel, ik wil niet altijd in de auto zitten om radio te luisteren :)

Ook handig als je op vakantie bent in het buitenland en geen of slechte wifi hebt :)

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik nog klein was en op vakantie gingen luisterde we alleen naar de Wereldomroep en de alarmcentrale oproepen, voor de rest was het geen TV en meestal een cassettebandje in de autoradio onderweg.

 

Tegenwoordig kan je een waslijst aan eigen muziek op een USB-stick of geheugenkaartje zetten, je bepaald zelf je eigen muziek.

 

Het enige verschil tussen een cassettebandje en een USB-stick of een geheugenkaartje is dat je zelf de muzieknummervolgorde zelf kan bepalen, oké, en het is digitaal, nou ja, dat is de CD in de autoradio ook.

 

Ik krijg steeds een grotere hekel aan al die muziekstations in Nederland, de enige die ik vooral in het begin leuk vond is RTL-Radio, die plaats heeft moeten maken voor 100%NL wat bij mij onder de rest van de commerciële sh*t valt. Waarom ik er steeds meer een hekel aan gekregen heb is dat DJ's zich zelf zo fantastisch vinden, hoe meer slap gel*l, hoe minder auteursrechten betalen?! Ik luister heus wel radio, echter wint de DVD speler het voor 99% met CD's. Waarom moeten ze vaak zo schreeuwen op de radio, waarom moet het allemaal zo steriel zijn, waarom wordt bijna bij elke zender tussen de LIVE uitzendingen, semi LIVE gesprekken, spelletjes en weet ik veel wat er tussen geplaatst zodat de DJ's niet in de maling genomen kunnen worden. Radio in Nederland is grotendeels NEP, barst van de irritante reclames die ook nog zo hard mogelijk uitgezonden moeten worden. Sky-radio staat op de wekkerradio, 100%NL werd mij te irritant, verder valt er door een breedbandige lokale omroep hier weinig te ontvangen wat ook geen r*k voor stelt, het is te veel pulp radio.

 

Sorry, ik liet mij een beetje gaan, ik luister hooguit het nieuws en de rest gaat langs mij heen als ik langzaam aan het wakker worden ben.

 

Radio via het internet kan volgens mij meestal gratis wereldwijd ontvangen worden mits je verbinding voldoende is, met televisie gaat het ook die kant op willen ze de veldslag overleven. Dat is volgens mij ook de reden dat steeds meer mensen alleen internet nemen, wat ze willen is toch wel via één of andere stream te vinden.

 

Hoe belangrijk vinden mensen uit Nederland hier radio in Nederland eigenlijk?

 

Hoe belangrijk vinden mensen uit Nederland hier televisie in Nederland eigenlijk?

 

Ik denk dat iedereen wel weet dat er een omslagpunt gaande is, FOX sport kan niet meer geld van KPN krijgen dan ze het waard vinden voor het aantal abonnees dat werkelijk kijkt, als ik het goed gelezen heb kunnen ze dat per aangesloten kastje zien of en hoe vaak er naar gekeken wordt. We gaan met z'n allen een andere tijd in, vroeg of laat gaan er bij de RTL's en de Talpa stations zenders sneuvelen, er zijn er simpelweg te veel om van de reclame straks nog te kunnen overleven. Kijk eens naar de kranten van vroeger als de Telegraaf en Volkskrant, daar stond veel meer reclame in dan nu, en wat er nu in staat is vaak eigen reclame.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Drs. IJzerbout:

Dat USB stickje gaat ook gauw vervelen.

 

Met de groter geheugen USB-sticks of geheugenkaarten, en als de muziek gehusseld wordt, dan kom je volgens mij een heel eind.

 

Kan je tegenwoordig niet de complete top40 met alle jaargangen op een USB-stick zetten?

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei ilseonline:

 

Met de groter geheugen USB-sticks of geheugenkaarten, en als de muziek gehusseld wordt, dan kom je volgens mij een heel eind.

 

Kan je tegenwoordig niet de complete top40 met alle jaargangen op een USB-stick zetten?

 

Ja, zelfs in WAV wanneer je dat wenst. Onderhand heb ik mijn gehele cd collectie op een usb stick gezet in ongecomprimeerd formaat.

Je moest eens weten hoeveel cd's er op een 256gb usb stickje gezet kan worden! :)

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur geleden zei drz:

Je moest eens weten hoeveel cd's er op een 256gb usb stickje gezet kan worden!

393 Audio CD's.

485 uur muziek

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei drz:

Ja, zelfs in WAV wanneer je dat wenst. Onderhand heb ik mijn gehele cd collectie op een usb stick gezet in ongecomprimeerd formaat.

Je moest eens weten hoeveel cd's er op een 256gb usb stickje gezet kan worden! :)

 

Lijkt mee een klusje voor de wintermaanden.
Hoeveel werk was dat en/of is daar een eenvoudig programmaatje voor?
 

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-4-2019 om 11:29 zei Prawo:

 

Lijkt mee een klusje voor de wintermaanden.
Hoeveel werk was dat en/of is daar een eenvoudig programmaatje voor?
 

Windows mediaplayer. Een cd plaatsen, mediaspeler opstarten, bij de instellingen aangeven in welk formaat je wilt rippen (WAV dus) en waar de bestanden bewaard moeten worden....... en gaan met die banaan!

Het gaat super snel.

 

https://www.lp-naar-cd.com/cd-rippen-met-windows-media-player-10.html

 

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

tijd terug eens gewoon de hele CD gecopieerd op mijn pc, speelt prima af met de mediaplayer

lp's heb ik niet meer

 

een andere methode om je muziek op usb te zetten is gewoon je spotify Premium gebruiken en je hele favoriete afspeellijst gewoon downloaden naar die stick

deze kun je met de app in je telefoon dan ook gewoon afspelen in de auto via je bluetooth radio

mijn collectie is 11 GigaByte en past makkelijk ook direct op mijn telefoon

 

dr z ben je adressen aan het  verzamelen?

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik luister eigenlijk bijna alleen nog maar via internet naar radiozenders. Smartphone thuis via BT naar de geluidsinstallatie en in de auto neemt de BT van het mediasysteem in de auto dat vanzelf over. Op die manier luister ik in Frankrijk in de auto naar Nederlandse radio. Uitval door ontbrekende 3G/4G dekking is tegenwoordig gering, dat gebeurt alleen onderin een smal dal. Waarom zou je Spotify naar een stick downloaden als je die gewoon real-time kunt gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...