Ga naar inhoud


Ultimo 4K of duo2 4k


bellejt

Aanbevolen berichten

ik schik toekomstig een vernieuwing door te voeren met 4K TV en upgrade van mijn Duo2 met 4 tuners. Wat is nu eigenlijk het beste want ik zie dat de duo2 4 k al de SX tuners heeft maar de ultimo niet.Daarentegen heeft de ultimo meer tuner slots. Voor de kostprijs heeft het geen belang voor mij.Mijn duo2's verhuizen dan als slave boxen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites


De ultimo 4k wordt standaard uitgerust zonder tuners. Men kan uiteraard een FBC DVB-S2X tuner bestellen. Meestal zonder extreme meerprijs vergelijken met een standard FBC DVB-S2 tuner. Even goed opletten als u een ultimo 4k wilt aanschaffen. Helaas geen ervaring met de duo2 4k. Ik bezit zelf een ultimo 4k en ben daar redelijk content mee. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke thx.Bij de winkel die ik kijk kwam enkel de gewone FBC S2 tuner te voorschijn.Zal hen eens een mailtje sturen dan.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei bellejt:

oke thx.Bij de winkel die ik kijk kwam enkel de gewone FBC S2 tuner te voorschijn.Zal hen eens een mailtje sturen dan.

 

Misschien een tip. Indien het betreft over de ultimo 4k. Zal ik gewoon een losse ultimo 4k bestellen zonder tuners. En daarna staat een losse FBC DVB-S2X tuner bestellen tijdens de bestelling. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

indien je het uitdrukkelijk bij de bestelling vermeld welke tuners je wilt dan krijg je ze ook ( bij de "normale" webshops )

en dan hoef je niet te wachten voor een tweede bestelling te plaatsen

overigens zou ik de DUO 4K kiezen indien je dual FCB DVB_2SX wilt voor de nieuwe norm strakkies in je ultimo kun je er immers maar twee plaatsen ofschoon hij drie slots heeft

Make Me Smile

Steve Harly & Cockney Rebel

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke .Ik bedoelde de duo 4K .Ben van mijn duo2 heel tevreden met de 4 tuners. 3 vast en 1 rotor erop aangesloten.Is gewoon kwestie van goed te zitten naar de toekomst toe.Ga wel het 2de schermpje missen van de duo2.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooi filmpje waarin de beide boxen eigenlijk niks verschillen kwa werking.Vind alleen het grotere LCD scherm van de ultimo beter voor mij.

Als ik er dan ook de dual fbc S2X tuners laat inzetten is er geen verschil want heb toch 3 quad lnb's en 1 rotor te besturen.Er liggen dan ook 4 kabels naar  de ontvanger.

Mss later dan een LNB vervangen door een unicable alhoewel dat volgens mij weinig nut zal hebben door beperkingen van de kaarten.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog ff een vraagje omdat ik iets lees op een engelse site :

 

blijkbaar is het bij de ultimo mogelijk 2 X dual FBC S2X tuners te plaatsen en in het derde slot een gewone tuner die een rotor zou kunnen bedienen.
 

Is dit echt mogelijk want dat zou de max zijn dat je 4 vaste basistuners hebt en eentje voor de rotor.Dus eigenlijk een extraatje.

 

Ps : ik zou de tuners gewoon voorlopig als normale tuner gebruiken omdat ik gewone quad Lnb's het zitten op de schoten.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

in beide modellen duo4K en ultimo4K kunnen maar 2 fcb tuners, dus indien jij een extra single dvb-s2 in slot 3 voor rotor gebruiken wilt is die Ultimo4K je box

het is wat je hebt en wilt

maar die duo2 kan ook je rotor bewegen en je nieuwe box is met streamconverter plugin de gebruiker van de rotor op de oude duo2

Make Me Smile

Steve Harly & Cockney Rebel

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedoel je 2 dual tuners of 1 dual tuner FCB ? Of kan er een FCB in slot 1 ,een gewone dual in slot 2 en een single in slot 3 ?

 

Bedoeling is de nieuwe box als master te gebruiken met zoveel mogelijk beschikbare tuners en de 2 duo2's als slave boxen te gebruiken in keuken en slaapkamer.Die moeten dus niet opnemen maar worden dan gebruikt met fallback tuner en omdat dan alles te bekijken is van op alle plaatsen.

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

de hardware ondersteund 2 FCB tuners in de slots of het Dual of singles zijn is niet van belang en dus kan een normale ( dual of single ) "niet FCB" dan in het overgebleven slot

lees ook nog even dit https://wiki.vuplus-support.org/index.php?title=DVB-S2_FBC_Twin-Tuner

betreffende 8 zenders onafhankelijk kijken met unicable

 

Make Me Smile

Steve Harly & Cockney Rebel

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooi.Dat artikeltje had ik al eens gelezen maar thx voor de link.Als ik dan de ultimo neem dan best  1 dual FBC S2X tuner erin ,1 gewonde dual tuner en een single tuner erin (rotor) .Vermits de tuners van mijn huidige duo2 er ook zouden ingaan moet ik niet veel investeren daarin want kan ze gewoon verplaatsen omdat de slave boxen dan geen tuner nodig hebben.

Een gelukkige sat kijker :) en ogmaals allen bedankt voor het meedenken en de goede raad

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...