Ga naar inhoud


Ultimo 4K of duo2 4k


bellejt

Aanbevolen berichten

16 uur geleden zei Tonskidutch:

de oude DUO2 tuners gaan ook in je Ultimo4K op plek twee en drie, dus dat spaart kosten

succes ermee

Ik heb nu in mijn DUO2 met een DVB-S2 en een DVB-C tuner, die kan ik dus overzetten in een Ultimo4K ?

Dan kan ik de DUO2 (zonder tuners) als slave gebruiken ?

 

Klopt dit ?   

VU Duo4K SE 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@SaTJuNK:  Ja ik denk dat die DUO2 en Ultimo 4k tuner kaarten zijn uit te wisselen, kijk naar de vorm van de kaarten om te weten welke je hebt het verschil zit in de connector waarmee de kaarten op het moederboard gestoken worden. Op de Ultimo kan je 2 FBC en 1 P2P kaart installeren.

 

Er zijn twee tunerkaarten voor de huidige generaties VU+ zoals ik het zie, de reguliere P2P tuners en de FBC tuners.

 

Reguliere P2P (zie foto hieronder) deze heeft 2 fysieke single DVB-S2 tuners, beide kunnen een moter aansturen en/of met diseqc 1.0/2.0 signalen apparatuur/LNBs aansturen, deze is zo rond de 50euro.

vu__advanced_plu.jpg.b83a362e095192ec95b1e43e042d3337.jpg

En dan is er ook de FBC tuner (zie foto hieronder), deze heeft ook 2 fysieke single tuners, dit zijn de hoofdtuners, maar daarnaast heeft de FBC tunerkaart ook nog 6 virtuele tuners. De FBC kaarten kosten 80-100 euro.

vu_fbc_tuner.jpg.cbe7b0fcc72de8d5ac6d1cab1feb4458.jpg

De twee single tuners kunnen beide een moter aansturen en/of met diseqc 1.0/2.0 signalen apparatuur/LNBs aansturen. Het kwadrant ( horz. /vert. /hoog freq./ laag freq.) die een LNB doorstuurt naar de fysieke tuner bevat meerdere transponders.

 

De 6 virtuele tuners kunnen elk 1 TV/Radio kanaal in dit kwadrant in de VU+ openen. Je hebt in dat geval dus maximaal 8 simultane TV kanalen op 1 FBC kaart (opnames op de achtergrond/Picture in Picture/ TV kijken via de webgui van de VU+ via het huis LAN etc., het kan allemaal)

 

Ik zelf gebruik Unicable LNB naar mijn schotel (met rotor). De FBC tuner in mijn VU+ Ultimo 4k stuurt de rotor aan en via Unicable kan ik 6 kanalen tegelijkertijd openen. Ik heb regelmatig 4 simultane opnames lopen en zap nog vrolijk verder, dat is wel een groot voordeel van Unicable. Verder kan je met FBC tuner(s) de Fast Channel Change optie maximaal gebruiken, lekker snel zappen!!

 

PS: Ik heb naar 6 Unicable frequenties geconfigureerd, omdat dit vervelend ding is om in te stellen, dit viel me wel tegen van de VU+/VTI image, regelmatig resette de GUI bij het instellen van de Unicable frequenties, ik heb daar wel even mee moeten worstelen om het (Unicable) werkend te krijgen. Een andere eigenaardigheid met deze Unicable instelling is dat de rotor niet automatisch terugkomt als je zapt tussen satellieten, dat is erg onhandig, misschien dat een ander image dat probleem niet heeft of dat VTI 14.0.2 het heeft opgelost. Maar ik kijk enkel astra2/freesat op de schotel, dus ik roteer niet veel met mijn schotel.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op ‎15‎-‎4‎-‎2019 om 17:16 zei Tonskidutch:

de oude DUO2 tuners gaan ook in je Ultimo4K op plek twee en drie, dus dat spaart kosten

succes ermee

mijn oude ultimo is overleden kunnen die tuners ook in de duo2 of ultimo4k.

wil een nieuwe vu kopen welke raad je aan

mvg

Op ‎15‎-‎4‎-‎2019 om 17:16 zei Tonskidutch:

de oude DUO2 tuners gaan ook in je Ultimo4K op plek twee en drie, dus dat spaart kosten

succes ermee

mijn oude ultimo is overleden kunnen die tuners ook in de duo2 of ultimo4k.

wil een nieuwe vu kopen welke raad je aan

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei swa:

mijn oude ultimo is overleden kunnen die tuners ook in de duo2 of ultimo4k.

wil een nieuwe vu kopen welke raad je aan

 

De duo2 4k ondersteunt alleen de nieuwe fcb tuners en niet de oude tuners van Vu+. Zowel de solo 4k als ultimo 4k ondersteunen wel de oude tuners van Vu+. Echter is dit beperkt tot 1 vrije slot voor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Ventura:

 

De duo2 4k ondersteunt alleen de nieuwe fcb tuners en niet de oude tuners van Vu+. Zowel de solo 4k als ultimo 4k ondersteunen wel de oude tuners van Vu+. Echter is dit beperkt tot 1 vrije slot voor. 

bedankt voor de info:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Ultimo is duurder (nadeel) maar kan in tegenstelling tot de DUO ook 3.5" harde schijven aan. Goedkoper, sneller en in grotere capaciteit verkrijgbaar dan de creditcard formaat 2.5" schijven. Samengevat: met een Ultimo koop je dus wat meer flexibiliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...