Ga naar inhoud


TV op de slaapkamer


RogerB

Aanbevolen berichten

Een paar jaar terug heb ik in de woonkamer een VU+ Solo2 neergezet met een CanalDigitaal kaart en sindsdien kijk ik met weinig tot geen issues tv in de woonkamer....

 

Maar nu wil ik graag ook TV kijken op de slaapkamer (niet per definitie gelijktijdig in de woonkamer)

 

Wat is nu handigheid? ik heb ook gelezen dat je via het thuisnetwerk een tweede box gebruik kunt laten maken van de kaart in de eerste box... maar geen idee hoe.... ook las ik iets over streamen van de ene box naar de andere.. ook daar geen idee hoe 😉 .

 

Ik moet nu dus een tweede receiver kopen, en heb lichtelijk voorkeur hiervoor ook een VU+ te kiezen.... maar welke, en of die dan beter in de woonkamer kan, en de solo2 in de slaapkamer?

 

ook geen idee wat beter werkt...streamen of int.carsshare? 

 

Wie heeft antwoorden voor deze leek?

 

nog een andere vraag.... Netflix via de VU+ kijken, kan dat ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Netflix, Videoland, NLZiet zijn vanwege de DRM op dit moment nooit te bekijken op een 'Open' box.. Dat is vast één...

Je kunt inderdaad kijken met een tweede box middels interne cardsharing. Eenvoudig in te stellen met OScam. Voor interne cardsharing moet je box boven wel een fysieke verbinding hebben met de schotel (kabel in je tweede box). 

Voor streaming vanaf de box beneden is alleen een netwerkverbinding voldoende.

Dat is ook het wezenlijke verschil tussen de beide methodes..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb op de slaapkamer ook een coax vanaf de schotel liggen, das dus geen probleem.... Zou een Vu+ Zero volstaan voor op de slaapkamer en de Vu+ Solo2 in de woonkamer?

 

wat is "de DRM"?

maar Chromecast voor netflix de eenvoudigste oplossing neem ik dus aan.

aangepast door RogerB
Link naar reactie
Delen op andere sites

mogelijkheden genoeg. Zelf zou ik voor een nieuwe decoder (4K) in de woonkamer kiezen, en de oude in de slaapkamer.

Dat heeft natuurlijk wel een kostenplaatje. Je kan ook heel goedkoop gaan door bijv een Edision picco S2 te kopen (kost rond de 40 euro). Deze heeft een wifi ingebouwd en kan ook naar een OScam server connecten.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een VU+ Zero 4K zou niet misstaan. Kun je meteen een beetje experimenteren met 4K ontvangst. Een VU+ Zero zou ik niet meer kopen. Deze heeft heel weinig ruimte (te weinig voor deze tijd) en daar kunnen wellicht nieuwere versies van OpenPli,OpenATV niet meer in.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zero 4k is niet gek veel duurder dan de zero die ik tegen kwam... das te overzien.  Heb geen idee wat "4k ontvangst" is  maar die Zero 4k zou dan beter in de woonkamer komen? (beter beeld wellciht?)

en de solo2 dan op de slaapkamer zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei RogerB:

zero 4k is niet gek veel duurder dan de zero die ik tegen kwam... das te overzien.  Heb geen idee wat "4k ontvangst" is  maar die Zero 4k zou dan beter in de woonkamer komen? (beter beeld wellciht?)

en de solo2 dan op de slaapkamer zetten.

Waar je de VU+ Zero 4k neerzet zal afhangen van het feit of je iets wilt opnemen en iets anders wilt kijken, of dat je alleen maar wilt kijken. De Solo2 heeft 2 tuners, de Zero4k maar 1. Als je gebruik maakt van de 2 tuners is het het gemakkelijkst om de Solo2 beneden te houden. Is je budget groter, dan kan je ook voor een 4k ontvanger gaan met meer tuners voor beneden en de Solo2 voor boven gebruiken. Hecht je geen waarde aan 4k (waar nog maar weinig uitzendingen voor zijn), dan is een HD ontvanger ook voldoende.

aangepast door carlo666
Link naar reactie
Delen op andere sites

opnemen in de afgelopen 2 jaar met de solo nog nooit gedaan.... en dat zou ook kunnen als ie boven staat.. alleen ff tweede sat kabel daarheen leggen 😉

 

Had voor dit topic nog nooit van 4k gehoord, dus of ik dat heel erg missen zou 😉

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik was/ben ook aangenaam verrast door de kwaliteit van mijn VU+ Zero 4K. Heb er inmiddels 5 met een DM8000 als 'cardserver' box. Heb zelfs een HD+ kaartje in de Zero 4K gestoken om de F1 in UHD te zien....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...