Ga naar inhoud


doorgebrandt onderdeel Tuner VU+ FCB Dual DVB-S/S2


denbosch

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Weet je ook waardoor die is doorgebrand?

Dat geeft een idee of alleen dat onderdeel defect is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei! Dat riekt naar kortsluiting a.g.v. aan/afschroeven van de coax terwijl de machine nog aan stond... Niet meer repareren, maar nieuwe tuner kopen! Na zo'n sluiting wordt dat nooit meer stabiel.. Desnoods je inboedelverzekering eens raadplegen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaar ook mijn reactie... Gewoon nieuwe tuner kopen. Reparatie (indien mogelijk) kost al gauw €100 en daarmee nog geen garantie dat andere componenten een 'knauw' gekregen hebben. Nieuwe kost ook rond de €100

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In het datasheet is te lezen dat de LNB uitgang beschermd zou moeten zijn tegen overbelasting.

Op de foto is te zien dat het IC geëxplodeerd is.

 

Ik denk dat er via een aardlus een fikse overspanning op de antenne ingang gestaan heeft, hetgeen betekent dat je kan verwachten dat er nog meer defect is.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het kan wel maar daar heb je heel wat gerei bij nodig en extreem rustige hand

 

denk dat je een hobby moet beginnen aan solderen,

 

wat nog meer stuk is gegaan weet je niet bij die kortsluiting, dus ik kan me voorstellen dat je een nieuwe tuner module koopt

en dan mag er nog wat onderzoek gebeuren aan de schotel installatie en kabels opdat je niet nog een kortsluiting krijgt

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

die dingen gaan gewoon defekt bij een kortsluiting op de coax zeker bij vu .heb hier 3 vu+ duo allemaal door de dezelfde persoon verneukt ,meneer wou niet toegeven dat zijn installatie het probleem was.ging liever naar de onbutsman

ik heb het ic zelfs op stock

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad... nieuwe tunermodule halen... QFN is haast niet te doen. Ik heb 1x een BGA geprobeerd... met een temperature-controlled hotair blower zelfs... ging goed, maar na 2 jaar ging het toch weer stuk. Was een notebook. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...