Ga naar inhoud


HD+ module CI+ en smartcard op de VU+ Ultimo4k met VTI


Hoogie

Aanbevolen berichten

@Clemens-vuplus

Ik had met de 11517 of was het de 11516? toch echt geen succes met de HD04 kaart. Kreeg keurig 'CardOk' maar 'No Entitlements'. In de OScam WebIF moest ik al die velden invullen. Gedaan en bewaard. Daarna OScam herstart en toen pas beeld. Inmiddels al enige tijd en gelukkig geen last van 'out of sync'...

Maar voor het geval dát heb ik Gbox en zelfs een HD+ CI+ module...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als ik een HD02 kaart en een opwaardeerkaart koop, hoe krijg ik die dan precies werkend?

Op de website van HD+ de codes invoeren lijkt me duidelijk, maar hoe dan verder?

 

Moet die code niet via de satelliet naar de smartcard worden verwerkt? Heeft mijn cardreader/Oscam daarvoor niet wat info nodig?

 

Als ik de interne smartcard reader van mijn Vu+ Ultimo gebruik moet ik in oscam al die zaken instellen zoals eerder genoemd?

Dus:

Data10

Mod1

Data60

Exp60

NUID

CWEkey

 

Deze moet ik uit gbox reader halen en kopieëren naar Oscam?

 

Of is dat met een HD02 kaart helemaal niet nodig? Dat lijkt te destileren te zijn uit een eerder antwoord van Mimisiku.

 

Graag jullie reacties.

aangepast door Hoogie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle HD+ kaarten werken nu op OScam. Het enige wat je hoeft te doen is de OScam Butler downloaden vanuit de VTi feed. Daar selecteer je de reader voor de HD+ kaart. Niet vergeten om te 'Saven' met de groene toets (iets van Konfiguration erstellen of zo iets). HD+ kaart in de reader. Met blauw-blauw CAM even herstarten. Dat was het...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even voor de goede orde.....  Ik moest destijds toch echt de box key en de rsa key zelf invullen om mijn HD02 kaart aan de praat te krijgen.

Die gegevens zitten  (zaten?) niet in de gegevens die je uit de feed installeert.

Ik herinner me dat er toch behoorlijk wat heen en weer geschreven is, voordat alles netjes werkte....

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei Sverige:

box key en de rsa key zelf invullen

dat is toch logisch, niet?

 

die mag men absoluut niet aanleveren via een forum of feed (in europa gehost) en dus ook niet via een butler plugin

die butler plugin zorgt alleen voor de overige publiek bekende instellingen van je softcam X en een passende reader dus een OpenSource software

 

die gegevens die je zocht voor de rest zijn echter wel bekend bij privé personen die voor hun eigen correspondentie en hulp verantwoordelijk zijn buiten de fora om.

 

m.a.w. en veel korter; je kunt altijd mensen privé benaderen voor de gegevens of zij benaderen jou voor het geven van hulp

 

 

MMm Sky Scrapers I Love You

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De OScam's 11516 en hoger hebben dit niet meer nodig. Die werken gewoon...

  • Haha 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, ik begrijp dat het in de nieuwe versie dus allemaal ingebouwd zit...

Dat wist ik niet...  mijn fout.

 

Ik zie de gegevens echter wel gewoon in mijn oscam server staan.

Het is oscam versie 11517

Dat zal dus meegekomen zijn met de updates van VTI...

Maar in principe heb ik dat dus niet meer nodig begrijp ik. Ik laat alles gewoon maar staan, want als het werkt, is het in principe gewoon goed.

 

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kan ik met Oscam butler én mijn Ziggo irdeto kaart en de HD+ smartcards verwerken?

 

Als ik de met de butler de HD+ kaart selecteer in bijv de bovenste card reader en de onderste deselcteer, dan werkt daarna mijn Ziggo irdeto kaart niet meer in de onderste reader.

 

Kan ik een of andere manier die HD+ config handmatig toevoegen? En hoe?

Link naar reactie
Delen op andere sites

de butler gaat ervan uit dat je maximaal twee readers hebt en die kun je wel degelijk los van elkaar correct inrichten

let op reader per kaart

let op group per client toewijzen

zo nu en dan toch nog manueel de config handmatig aanpassen moet je sowieso leren en dat doe je in het webinterface van oscam

MMm Sky Scrapers I Love You

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de gui van de butler kan ik niet op de onderste Ziggo irdeto selecteren ofzo. Als de onderste deselecteer werkt de ziggo kaart niet meer en als ik ze beide op HD+ zet waarschijnlijk ook niet meer (maar dat heb ik nog niet geprobeerd)

 

Ik zoek een manier hoe ik de ziggo oscam config en de HD+ config kan samenvoegen.

 

Een reader is toch gewoon het fysieke slot waar een smartcard in zit?

 

Wat houdt een groep per client in? Hoe moet ik dat precies zien?

 

Dank voor je reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziggo kún je met OScamButler niet instellen. Alleen de Duitse/Oostenrijkse en Zwitserse geloof ik zitten erin. Je stelt HD+ in op de kaartsleuf die je wil gebruiken. De Ziggo moet je op de hand doen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is de standaard config die Oscam butler geeft op mijn VU+ 

[reader]
label            = hdplus
description        = HD01 or HD02 or HD03 or HD04 (NAGRA)
caid            = 1830,1843,1860,186A
detect            = cd
boxkey            = hdplus
rsakey            = hdplus
mhz            = 534
cardmhz            = 369
emmcache        = 1,2,2
protocol        = internal
device            = /dev/sci1
group            = 1

 

Begrijp ik het goed dat ik de RSA key en Box keys voor de HD02 kaart zelf moet invullen? Ik heb wel een site gevonden met wat info.

Als ik bovenstaande in mijn huidige Ziggo oscam.server config zet met de RSA en BOX key daarin, dan zou het moeten gaan werken?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...