Ga naar inhoud


HD+ module CI+ en smartcard op de VU+ Ultimo4k met VTI


Hoogie

Aanbevolen berichten

All,

 

Ik heb sinds kort een 4k OLED TV gekocht en nu kan ik eindelijk mijn Ultimo 4k tot zijn recht laten komen.

 

Gaat de duitse HD+ module CI+ en smartcard die bij diverse sat boeren te koop is zonder problemen werken op mijn VU+ met het laatste VTI image? Of moet ik ergens rekening mee houden?

 

Ik heb een Ziggo irdeto smartcard in de kaartlezer zitten, kan deze samen met deze HD+ module overweg?

 

Ik wil graag de Formule 1 in 4k gaan bekijken zodoende deze vraag dus. Audio haal ik lekker van Radio 5 Live.

 

Hoogie

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Ik kijk 4k F1 met een CI module met VTi zonder problemen op mijn Vu+ Solo 4k.

Pur genieten van het beeld!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn Vu+Zero 4K draait de HD+ kaart meer dan prima, net weer nieuwe kaart voor 12 maand gehaald over de grens.

 

Ook ik heb er VTi opzitten 

 

Nu RTL UHD met voetbal in 4K met HLG,  schitterend plaatje op mijn OLED873. 

 

aangepast door tv-fan
Tekstueel aangepast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkt prima onder VTi. De CI+ module is niet eens nodig. Tegenwoordig werken alle HD+ kaarten zowel met de recente OScam >11349 en Gbox 8.11K. Voor Gbox is zelfs geen aparte configuratie nodig. Bij OScam is wel van belang dat een aantal kaartspecifieke gegevens aan de reader wordt meegegeven.

 

IMG_0961.PNG

IMG_0962.PNG

aangepast door Mimisiku
Foto's bijgeplaatst

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds een tijdje werken alle HD+ kaarten met OScam.. 

@tv-fan

Waarom niet gewoon opgewaardeerd? Scheelt weer € 9,-

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle antwoorden.

 

Heeft het 4k RTL kanaal ook reclame tijdens de F1 races? Dat is dan weer wat minder in vergelijking met Ziggo Sport 😜.

 

2 uur geleden zei Mimisiku:

Werkt prima onder VTi. De CI+ module is niet eens nodig. Tegenwoordig werken alle HD+ kaarten zowel met de recente OScam >11349 en Gbox 8.11K. Voor Gbox is zelfs geen aparte configuratie nodig. Bij OScam is wel van belang dat een aantal kaartspecifieke gegevens aan de reader wordt meegegeven.

 

Waar moet ik dan aan denken? Hoe kan je e.e.a. instellen. Ik heb wel Oscam draaien, maar aan instellingen ben ik nog nooit gekomen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij werkt de HD02 in ieder geval gewoon in de softcam... ik heb VTI geinstalleerd op mijn Ultimo 4K.

 

Maar... interessant om te weten... Werkt een HD04 echt gewoon met oscam??  Want ik zag laatst HD04 kaarten voor een wel heel aantrekkelijke prijs liggen bij een duitse zelfbedieningsgroothandel...  49 euro incl BTW...   Dus als ik 100% zeker weet dat de HD04 ook werkt, dan neem ik zo eens een kaart mee, als die aanbieding nog eens langskomt :)

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn nieuwste HD+ kaart is de 04 serie, en in combinatie met de Gbox811k probleem loos kijken. 

De officiële verkoopprijs op de verpakking was € 75, via Amazon DE slechts 60 € hoeven te betalen voor de 12 maand kaart. 

aangepast door tv-fan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht altijd dat je slechts 1 softcam tegelijk kon starten... dus OF Ocsam OF gbox...  maar niet beiden tegelijk, wat ik dan nodig zou hebben als de HD04 niet in oscam zou kunnen werken...  Alternatief laad ik mijn oude kaart gewoon weer op uiteraard, dat is geen probleem... maar als het voordeliger kan, ben ik daar altijd wel voor in ;)

 

Maar als het volgens Mimisiku werkt, wil ik dat wel eens gaan proberen, eind Juli, als mijn HD+ afloopt...  tegen die tijd hoor ik vast wel meer hierover.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt mijn bewijs gezien.. Vroeger werkte HD01 en HD02 alleen met OScam. Met de opwaardering naar CAK7 in OScam kan ook de HD03 en HD04 gewoon gebruikt worden. Voorheen gebruikte men bij VTi de zogenaamde OScam Butler om de kaartconfiguratie voor OScam te creëren. Die werkt na OScam 11516 niet meer. Na deze versie moeten de readerparameters via de WebIF ingevoerd worden.

Voor de HD03 en HD04 zijn dit:

data50, mod1, data60,exp60,nuid en cwekey

Met deze data werken de kaarten prima met OScam. Enig nadeel is dat de HD04 en de HD03 (in mindere mate) soms uit sync raakt. Enige oplossing is dan de kaart in de HD+ CI+ module te steken óf Gbox 8.11K als softcam te activeren. Als de kaart weer werkt kun je weer terugschakelen naar OScam.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus een echt alternatief is een HD04 nog niet icm oscam...  

Tegen dat mijn kaart afloopt open ik nog wel een topic hierover, wie weet is dat probleem dan uit de wereld... anders houd ik nog mijn HD02, en waardeer hem weer op voor een jaartje... De HD02 werkr foutloos... daar ben ik erg blij mee!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom niet? Ik heb de HD04 nu sinds maart en nog geen probleem gehad met OScam... En OScam wordt continue opgewaardeerd. Zie daar geen probleem...

Zolang de HD02 werkt natuurlijk prima...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei Mimisiku:

Enig nadeel is dat de HD04 en de HD03 (in mindere mate) soms uit sync raakt. Enige oplossing is dan de kaart in de HD+ CI+ module te steken óf Gbox 8.11K als softcam te activeren. Als de kaart weer werkt kun je weer terugschakelen naar OScam.

 

Mijn bedenkingen waren gebaseerd op je bovenstaande uitspraak...  Ik heb geen HD+ module, en om die nu te gaan kopen is niet de bedoeling...

Bovendien, als ik het goed begrijp, als de kaart het dus niet doet, en je neemt iets op met een timer, heb je pech, en neem je een zwart beeld op... achteraf decoderen kan alleen met module dacht ik gelezen te hebben...  

 

Als het bij jou nu al ca 3 maanden goed werkt, geeft dat uiteraard veel hoop... maar waarop is je uitspraak ivm het uit sync raken van de kaart dan gebaseerd? Ik dacht dat je dit zo nu en dan zelf ervaren had... en als dat zo is, zou ik het nog niet overwegen om over te gaan naar een HD04 kaart.

 

Als ik de volgende keer een aanbieding voor een HD04 kaart zie koop ik hem gewoon... ik vermoed dat de kaart geldig blijft, en je dus altijd een jaar kan kijken... ik heb in ieder geval nog geen 'houdbaarheidsdatum' op de verpakking zien staan...  

Tegen de tijd dat mijn HD02 afloopt open ik wel een nieuw topic om de instellingen te bespreken die voor de HD04 nodig zijn...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...