Ga naar inhoud


Publieke omroepen verliezen miljoen leden


Eduard07

Aanbevolen berichten

het heeft toch helemaal geen zin te raden naar hoeveel er uitgegeven wordt en bezuinigd moest worden

dat is allemaal geheim want als dat naar buiten komt gaan er diverse mensen muiten op straat

 

dat ze leden verliezen ligt gewoon aan de wijzigende media behoefte en de teleurstellende massa programma's met weinig goede toppers

die er wel zijn natuurlijk

 

men kijkt toch veel liever naar knap je huis op en koop een krot die je met winst verkoopt

tenminste dat zijn de highlights bij de commerciëlen

 

Ride Like The Wind

Christopher Cross

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 minuten geleden zei luisteraar:

Hier moet je wel de prijsindex van 20 jaar bijtellen zo een 60% dus 1016 euro

Daar heb je gelijk in maar 60%? Hoeveel inflatie hebben we de afgelopen jaren gehad? 1% pj?

DM500HD, DM500S, Humax 5400,aston 1.05, Maximum Multi Focus E85, 28.2/5--23.5--19.2--13

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het een interessante vergelijking

Ze krijgen net zo veel als voor 20 jaar (of ongeveer of de index nu 60 of 50% is)

Ze bezuinigen op programma´s zo ook op transmissie kosten zoals bij canaldigitaal.

Ze hebben meer reclame tijd vrijgemaakt.

Dit laat mij denken

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei Tonskidutch:

het heeft toch helemaal geen zin te raden naar hoeveel er uitgegeven wordt en bezuinigd moest worden

dat is allemaal geheim want als dat naar buiten komt gaan er diverse mensen muiten op straat

 

 

Die 900 miljoen per jaar voor de po is geen raden. Meerdere 2de kamerleden hebben een bedrag in deze omvang ook genoemd. Tevens staat er in de miljoenennota 2018 960 miljoen voor de media begroting waarvan 740 miljoen voor de publieke omroep (+160 ster inkomsten). Dus het zal er wel ergens tussen in zitten. Want er zal in die 960 wel bedragen zitten die via een omweg met een ander labeltje ook naar de po gaat. 

aangepast door humptydumpty

DM500HD, DM500S, Humax 5400,aston 1.05, Maximum Multi Focus E85, 28.2/5--23.5--19.2--13

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt het treinpersoneel en het treinstel

(enkel als reminder in analogie aan het topic)

het kost ons allemaal dus ook geld om de commerciëlen op de zenders te houden

en dat betekend dat er geld uitgegeven wordt aan die zogenaamd FTA NPO zenders als pakketje, van wat was het 30 zenders in een abonnement?

 

over het aantal zenders hoef je ook echt niet te schrijven dat heb ik nu gewoon effe niet direct uitgezocht voor de providers (trapdoor)

aangepast door Tonskidutch
verduidelijking

Ride Like The Wind

Christopher Cross

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Eduard07:

Ik denk niet zoveel meer, aangezien de PO in principe alleen korte samenvattingen uitzendt. De rest wordt immers al door commerciële zenders gedaan.

 

Ik denk dat jou iets is ontgaan. Zowel het EK als het WK, inclusief kwalificatiewedstrijden, is de komende jaren nog in handen van de NPO, en daar is een vracht geld mee gemoeid. En voor de samenvattingen van the eredivisie moet trouwens ook een flink bedrag neergeteld worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Tonskidutch:

men kijkt toch veel liever naar knap je huis op en koop een krot die je met winst verkoopt

tenminste dat zijn de highlights bij de commerciëlen

 

Dat is goed om te horen. Ik mis dus nog altijd niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Eduard07:

Ik denk niet zoveel meer, aangezien de PO in principe alleen korte samenvattingen uitzendt. De rest wordt immers al door commerciële zenders gedaan.

 

1 uur geleden zei johnno:

Ik denk dat jou iets is ontgaan. Zowel het EK als het WK, inclusief kwalificatiewedstrijden, is de komende jaren nog in handen van de NPO, en daar is een vracht geld mee gemoeid. En voor de samenvattingen van the eredivisie moet trouwens ook een flink bedrag neergeteld worden.

De essentie is dat er op de PO inmiddels een stuk minder voetbal wordt uitgezonden dan voorheen en dat daardoor veel meer aandacht wordt geschonken aan andere sporten.

Vandaar dat ik erbij zei: "in principe".

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei humptydumpty:

Misschien niet de nieuwste cijfers maar wel een richting.

740 miljoen van de overheid aan de PO + 160 miljoen reclame inkomsten van de ster.

Maakt 900 miljoen per jaar. 

 

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/11/18/hoe-de-publieke-omroep-40-miljoen-extra-gaat-uitgeven-a2755607

 

Dat is veel geld voor .... (Vul zelf maar in)

Inderdaad, het bedrag 1,4 miljard waren guldens. Komt uit op een dikke 613 miljoen euro.

 

900 miljoen is niet veel voor een PO met zoveel radio- en tv aanbod plus digitaal aanbod. Vergelijk dit maar eens met andere landen om ons heen.

 

Dat echter een kinderzender nagenoeg om zeep wordt geholpen, vind ik wel een indicatie dat de bezuiniging wellicht nu een brug te ver gaat.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden zei Eduard07:

 

De essentie is dat er op de PO inmiddels een stuk minder voetbal wordt uitgezonden dan voorheen en dat daardoor veel meer aandacht wordt geschonken aan andere sporten.

Vandaar dat ik erbij zei: "in principe".

 

Een voormalige premier van dit land zou gezegd hebben: "U draait en u bent oneerlijk". Want dat is en was natuurlijk de essentie niet. Jouw reactie was een antwoord op de vraag hoeveel miljoenen er naar het voetbal verdwijnen. Niet dus, hoeveel voetbal er nog wel of niet wordt voorgeschoteld. Welnu, ik denk niet dat do NPO minder uitgeeft dan  20 jaar geleden. De Champions Leaque mag dan vertrokken zijn, de bedragen die voor voetbal moeten worden neergeteld zijn door de jaren heen op een bijna schandalige manier de pan uit gerezen. Dat was dan ook de reden dat de Champions Leaque moest verdwijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden zei Eduard07:

Ik denk niet zoveel meer, aangezien de PO in principe alleen korte samenvattingen uitzendt. De rest wordt immers al door commerciële zenders gedaan.

 

15 uur geleden zei johnno:

Een voormalige premier van dit land zou gezegd hebben: "U draait en u bent oneerlijk". Want dat is en was natuurlijk de essentie niet. Jouw reactie was een antwoord op de vraag hoeveel miljoenen er naar het voetbal verdwijnen. Niet dus, hoeveel voetbal er nog wel of niet wordt voorgeschoteld. Welnu, ik denk niet dat do NPO minder uitgeeft dan  20 jaar geleden. De Champions Leaque mag dan vertrokken zijn, de bedragen die voor voetbal moeten worden neergeteld zijn door de jaren heen op een bijna schandalige manier de pan uit gerezen. Dat was dan ook de reden dat de Champions Leaque moest verdwijnen.

Je bevestigt in je antwoord dat er een rechtstreeks verband is tussen de hoeveel voetbal op de PO en het totale bedrag dat ervoor moet worden neergeteld. En dat beweer ik ook.

Wat ik zo even niet weet, is welk deel van het huidige PO budget dat NU is, en wat het in het verleden was. Vandaar dat ik ook zei "Ik denk niet...".

 

Graag even "op de bal blijven spelen", in de discussie trouwens, anders reageer ik niet meer.   

 

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

in de discussie worden feiten en meningen maar al te vaak gemixed

overkomt mij ook wel eens :grin:

 

maar in dit geval is de voetbal bijdrage niet alleen één punt van je persoonlijke waarde stelling betreffende voetbal zelf (dus hoe belangrijk je het vindt in de maatschappij) alsook het punt dat de NPO's in analogie aan een Duits oordeel de vrije doorgave gratis moet kunnen verrichten omdat het een volkssport is

of je dat als oordeel deelt en goed vindt of niet is hier geen thema

 

de NPO heeft volgens andere analyses niet zoveel sport maar wel iets teveel voetbal

Ride Like The Wind

Christopher Cross

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...