Ga naar inhoud


Windows 10 vindt ontvanger niet in netwerk


Koen B

Aanbevolen berichten

7 uur geleden zei Koen B:

Ook voor die laatste tip weer bedankt. 🙂

 

Waarom het na een herstart van PC + Duo niet meteen lukte begrijp ik ook niet, maar een dag nadat ik SMB 1.0 even geactiveerd had, verscheen de ontvanger alsnog in het netwerk. Hij verdwijnt ook weer als ik SMB 1.0 opnieuw uitzet, dus het lijkt aannemelijk dat dat inderdaad het probleem was. En in zekere zin nog steeds is, aangezien er dus vraagtekens blijken te bestaan over de veiligheid ervan.

 

De suggestie over gebruik van SMB 2 bij VTi 14 is interessant, nu weet ik in ieder geval hoe ik dat zou moeten klaarspelen. Helaas is die versie voor mij op dit ogenblik niet zo heel erg bruikbaar omwille van de webinterface; we duimen dat daar nog eens verandering in komt, en in afwachting daarvan denk ik dat ik me maar even blijf behelpen met DCC. En als ik nog eens lekker veel tijd mocht hebben dan ga ik in ieder geval weer naar VTi 11. 🙂

Ik werk continu met SMB 1.0 omdat ik wat oudere apparaten in het netwerk heb zitten, heb geen enkel probleem wat betrefd de veiligheid. Ik zou me er niet zoveel zorgen over maken als ik het jaren zonder problemen zo kan draaien kan jij dat ook.

 

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

beste @Penthemisschien dat je bij je eigen situatie eerder die inschatting maakt dan dat je die bij andere mensen kunt maken.

- hoeveel gebruikers in het thuisnetwerk rondwaren (zijn en of tijdelijk vertoeven) dat weet je op voorhand niet

- hoeveel van dei gebruikers slim bezig zijn weet je ook niet

- wat oude clients per app nog als backdoor wagenwijd open zetten weten alleen kenners (je smart TV, je Bleutooth box, je Phone je wifi Printer met allemaal verouderde firmware)

 

dus als je dat wel weet mag je wat mij betreft ook SMB1.0 adviseren

ik weet dat je ook met moderne versies van het SMB Protocoll in windows en linux goed kunt leven in samenwerking met je NAS en Sat Receiver

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt allemaal wel mee, men moet gewoon eens stoppen met alle bangmakerij. Alle oudere apparaten werken met SMB 1.0 en grote bedrijven hebben SMB 1.0 gewoon aanstaan omdat ze anders hun voledige nog goed werkende apparatuur moeten gaan vervangen. Windows 7 gebruikers werken ook nog met SMB 1.0 en ook daar hoor je of lees je geen klachten. Hopelijk ben ik nu duidelijk genoeg want de volgende keer adviseer ik weer gewoon dat ze SMB 1.0 aan moeten zetten met oudere apparatuur of oude firmware.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Penthe:

Hopelijk ben ik nu duidelijk genoeg want de volgende keer adviseer ik weer gewoon dat ze SMB 1.0 aan moeten zetten met oudere apparatuur of oude firmware.

ha ha ha

dreigement ontvangen

hoeft echt niet

 

als het niet lukt met de hogere versies dan is dat toch echt tijd voor een mooi nieuw topic middels hostnames of je Macadress

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is natuurlijk jammer dat jij dat zo ziet

maar ik probeer Koen B te helpen en niet jou of Penthe in het nauw te brengen met de ruis die jullie veroorzaken

 

ook omdat iedereen langzamerhand over zijn is op windows10

en omdat de images allang die nieuwe samba versies aan boord hebben

 

of het nu hierover gaat of Koen B's vraag is wellicht evident

aangepast door Tonskidutch
fout woord

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat kan best kloppen, omdat het inderdaad wel een overstap zal zijn

maar die overstap is niet lastig en bang zijn ervoor hoeft ook helemaal niet

 

mbt het topic thema,

a ) de eerste link naar NFS is een mogelijkheid maar niet aan te raden voor de doorsnee gebruiker

b ) de versie van het image is een heel belangrijke keuze

b sub1) indien daar een webinterface inzit dat niet bevalt is dat nu eenmaal zo... gezien het feit dat dit door een heel groot team is ontwikkeld

b sub2) in dat nieuwe image is dus eigenlijk alles al voorbereid om toch weer via samba/CIFS te werken om de windows netwerk gebruiker zijn vertrouwde icoontje te geven

c ) als je hosts gebruikt heb je binnen no time die icoontjes weer zichtbaar en bent toch middels de hogere samba versie onderweg

 

m.b.t. SMB 1.0 aanzetten is er alleen tussen Penthe en mij een verschil van inzicht meer niet

aangepast door Tonskidutch

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hallo,

 

Ik heb hetzelfde probleem. Na update naar VTI 14 kan ik de VuDuo2 niet meer bereiken. Ik heb dit opgelost door een nieuwe netwerkverbinding met de Vu te maken. Dus wat dat betreft is er geen probleem. Toch wilde ik dit graag anders oplossen. Heb de regels van SMB2 toegevoegd aan de config file maar dit werkte niet. Bij mij is in de Windows features de optie  SMB direct niet te vinden. Om te testen ben ik weer terug gegaan naar VTI 11. Daar bleek dat nu de VuDuo gewoon weer te benaderen was. Dus mijn conclusie is dat ik ergens een instelling in VTI 14 verkeerd heb staan. Iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

SMBDirect moet je als extra windows onderdeel inlezen / laden online

hoe staat op microsoft website

 

p.s. nadat je VTI 14 hebt geladen moet je ook de updates binnenhalen (blauw groen groen drukken)

 

en de pC en je VU+ moeten wel een paar keer herstarten wil je de VU+ DUO2 zien na aanpassen van de config file op de VU en de hosts file op de windows pC

aangepast door Tonskidutch
link toegevoegd betreffende hosts

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...