Ga naar inhoud


Windows 10 vindt ontvanger niet in netwerk


Koen B

Aanbevolen berichten

Ik wil graag op het bureaublad van mijn PC een snelkoppeling naar de map 'movies' op de interne HDD van mijn Duo2. Nu ik van Windows 7 naar 10 ben overgeschakeld, verschijnt mijn ontvanger echter niet meer in het netwerk. Klopt het dat ik daarvoor bepaalde instellingen moet wijzigen? Zoals bijvoorbeeld uitgelegd op...

 

 

...en ook wel...

 

https://graspingtech.com/mount-nfs-share-windows-10/

 

Ik vraag het even voor ik een verkeerd pad insla en/of me verdiep in dingen die voor mij onbekend en moeilijk terrein zijn.

 

De ontvanger hangt bekabeld in het thuisnetwerk en ik draai er VTi 8 op. Er zijn inmiddels al wel wat nieuwere versies, maar 11 vroeg de laatste tijd een wachtwoord als ik de snelkoppeling aanklikte (was vroeger niet het geval!) en 13 + 14 hebben een gewijzigde webinterface, waarbij het instellen van timers omslachtiger gemaakt is en je ook niet meer tot op de minuut nauwkeurig een timer kan instellen (terwijl het net fijn zou zijn als dat iets nauwkeuriger dan een minuut gemaakt kon worden, maar goed).

 

Ik ken weinig van computers (en ook niet zo heel veel van ontvangers trouwens, die dingen moeten braaf dienen als terminal om een paar duizend opnames per jaar te laten instromen en verder liefst niet al te moeilijk doen). Ik heb wat gegoogeld en ik heb de indruk gekregen dat Windows 10 op dit vlak een achteruitgang is qua gebruiksvriendelijkheid. Tijd om eerst even te informeren voor ik van alles ga proberen.

 

Verbinding met de webinterface gaat overigens prima, maar het is erg bewerkelijk om op die manier opnames te verwerken - je moet ze stuk per stuk slepen, en dan nog eens voor elke opname apart het commando geven om ze te verwijderen!

 

Tips en commentaren worden dankbaar ontvangen. 🙂

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik weet niet of de mogelijkheid bij VTi er ook is maar bij OpenPli kan je kiezen tussen de classice webinterface of voor de nieuwe.

(En de nieuwe vind ik ook maar niets)

 

Dat verhelp natuurlijk nog niet je probleem dat hij de ontvanger niet ziet in Windows 10.

 

Bij mij is dit geen probleem en heb er ook niets speciaal voor ingesteld.

Niet op de box en niet in Windows.

 

Misschien je netwerk eens terug opstarten.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg je misschien de melding 0x80070035 dan heb je een dik probleem met Win 10. Het hele internet staat er vol van! De echte oplossing heb ik niet kunnen vinden.

Ja windows opnieuw installeren maar dat gaat mij te ver. Alleen met DCC-2 lukt het me nog de box te benaderen.

Vr.gr. Andre

Bedankt voor je hulp!

Vu Solo 4K  - PLI Develop  :)  LG 55 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon geen Windows meer gebruiken is ook een optie... Verreweg de meesten gebruiken de PC voor surfen, mailen en wellicht een beetje tekstversterken.. Dat kan op een Linuxbakje of tablet ook prima..

 

In Duitsland gebruikt de overheid verplicht géén Windows meer en ook studenten mogen geen Office365 gebruiken vanwege 'privacy' problemen...

 

Windows is veels te groot en lomp. Denk dat Microsoft devs ook allang door de bomen het bos niet meer zien...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo dat is niet mis voor een probleem. Kan niets met deze reactie. Laten we het gewoon even bij het probleem houden. Je kunt gratis mylanviewer downloaden misschien zie je dan de Box. Echter bij probleem 0x80070035 is dat ook geen oplossing.

Vr.gr. Andre

Bedankt voor je hulp!

Vu Solo 4K  - PLI Develop  :)  LG 55 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei Koen B:

....De ontvanger hangt bekabeld in het thuisnetwerk en ik draai er VTi 8 op.

Tips en commentaren worden dankbaar ontvangen. 🙂

 

Ik denk dat het zinvol is om eerst de laatste Image van VTI te downloaden (versie 14) want met het gebruik van versie 8 kunnen wij niet veel mee.

Je sluit dan tenminste uit dat het eventueel aan de Image ligt.

 

Dat je met de nieuwe versies problemen ondervind is weer een ander verhaal want misschien moet je dat dan eerst oplossen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei Koen B:

Tips en commentaren worden dankbaar ontvangen. 🙂

Heb je al eens SMB 1.0 aangezet in windows 10 features? Lijkt mij dat dit de oorzaak is want bij Windows 10 is SMB 1.0 uitgeschakeld.

 

Capture.JPG.80414294da260bb5167df40180b34464.JPG

 

Wel even rebooten na het aanzetten.

 

 

 

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Tonskidutch:

als de handtekening van koen B klopt is het een VU+ Duo, die gaat maar tot VTI 11.x

maar dat gegeven uit die handtekening kan net zo verouderd zijn als zijn VTI8.x

 

TS schrijft zelf in zijn OB dat hij VTI V8 gebruikt.

 

Verde wist ik niet dat je de oude DUO maar tot v11 kunt upgraden, bedankt voor de correctie.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren, dank voor de suggesties. Ik overloop een paar opmerkingen...

 

DCC heb ik inmiddels weer eens geÏnstalleerd. Het is een paar slagen ingewikkelder dan even een snelkoppeling aanklikken, maar bij gebrek aan beter is het een redelijk bruikbaar alternatief om een aantal bestanden in één keer te kopiëren (kopiëren dus, maar helaas niet verplaatsen - dat lijkt niet te kunnen).

 

Ik ben een beetje aangewezen op VTi (of eventueel OpenATV) omdat we hier thuis toch al kabel hebben en dat voor mij de goedkoopste optie is om de Nederlandse zenders te ontvangen... maar daar heb ik in mijn geval wel CI+ voor nodig.

 

Ik kan wel eens proberen bij wijze van test mylanviewer (wat ik nog niet ken) en/of een latere VTi dan 8 te installeren, als ik er eens de tijd voor vind. 🙂 Weet niet of ik daar veel heil van kan verwachten (immers, VTi ging i.c.m. Windows 7 gewoon probleemloos) maar goed, wie weet welke wonderen zich zouden kunnen aandienen (al zou ik er in de praktijk niet zo heel erg veel mee zijn, liever wat klungelen met DCC dan moeten 'werken' met die rare webif van VTi 14). Netwerk heropstarten is een ander idee dat ik meeneem, ben hiervoor wel enigszins afhankelijk van medewerking van de huisgenoten. 🙂

 

SMB aanvinken heb ik geprobeerd - stond inderdaad uit - en daarna braafjes zowel PC als ontvanger heropgestart. Dank voor de tip, maar hier heeft het helaas geen verandering teweeggebracht.

 

ad123, ik heb in je topic gekeken en hoop binnenkort aan de slag te gaan met wat daar in de laatste bijdrage te zien en te lezen is.

 

Ik gebruik wel degelijk een Duo2 nu, blijkbaar heb ik mijn handtekening al een hele tijd niet aangepast want dat ding staat hier inmiddels bijna vier jaar. 🙂

 

Nogmaals bedankt, ik hoop hier eerstdaags mee verder te gaan en meld me dan waarschijnlijk wel weer. Vandaag ben ik in ieder geval al aardig zoet geweest om heel wat programma's weer in de pas te doen lopen. Het kost nogal wat zoekwerk om een en ander zoveel mogelijk weer te laten werken zoals bij Windows XP, het stadium waarin de mensheid wel zo'n beetje klaar was met het ontwikkelen van een keurig besturingssysteem voor simpele lieden zoals ik. En gelukkig zijn er opties om die blokkendoos van Windows 10 weer om te toveren tot iets waarin je een beetje redelijk kan navigeren...

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je der VTI 14.x op zet dan hoef je helemaal geen onveilig samba versie 1.0 te gebruiken

je moet ervoor zorgen dat in de global config dit staat op je VU+ DUO2

#config version:3.6.25-vti001


[global]
guest account = root
security = user
map to guest = bad user
server string = VTi/Vu+ network shares at %h
workgroup = VuPlus
socket options = TCP_NODELAY
smb passwd file = /etc/samba/private/smbpasswd
encrypt passwords = yes
passdb backend = smbpasswd
idmap backend = smbpasswd
obey pam restrictions = no
unix extensions = no
wide links = yes
unix charset = utf-8
max stat cache size = 64
null passwords = yes
min protocol = SMB2
protocol = SMB2

waarbij de laatste twee regels bepalen op welke versie de VU terugvalt

maar dan miet je ook het windowsonderdeel SMB Direct geinstallleert hebben

en je kunt het IP nummer van de DUO2 in de adresregel van de webbrowser intikken zonder

\\192.168.178.xxx

en als dan je firewall zegt dat dit niet mag moet je die gelijk toestaan, dan komt die ook onder netwerk tevoorschijn na een a twee complete herstarts

aangepast door Tonskidutch

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht hoe dan ook jou smb.conf ander uitzien, dan kun je in telnet venster van DCC dit doen

 

rm /etc/samba/smb.conf
opkg install samba-base --force-reinstall 

en daarna die config nogmaal editeren met die laatste regels

min protocol = SMB2
protocol = SMB2

 

so be happy

uiteraard kan dat niet met oude images en oude receivers

alleen met de VTI 14.x

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook voor die laatste tip weer bedankt. 🙂

 

Waarom het na een herstart van PC + Duo niet meteen lukte begrijp ik ook niet, maar een dag nadat ik SMB 1.0 even geactiveerd had, verscheen de ontvanger alsnog in het netwerk. Hij verdwijnt ook weer als ik SMB 1.0 opnieuw uitzet, dus het lijkt aannemelijk dat dat inderdaad het probleem was. En in zekere zin nog steeds is, aangezien er dus vraagtekens blijken te bestaan over de veiligheid ervan.

 

De suggestie over gebruik van SMB 2 bij VTi 14 is interessant, nu weet ik in ieder geval hoe ik dat zou moeten klaarspelen. Helaas is die versie voor mij op dit ogenblik niet zo heel erg bruikbaar omwille van de webinterface; we duimen dat daar nog eens verandering in komt, en in afwachting daarvan denk ik dat ik me maar even blijf behelpen met DCC. En als ik nog eens lekker veel tijd mocht hebben dan ga ik in ieder geval weer naar VTi 11. 🙂

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Koen B:

omwille van de webinterface;

er zijn toch echt verbeteringen in het nieuwe webinterface aangebracht destijds, vonden de meeste gebruikers

we spreken over heel veel jaar geleden

ik zou geen SMB 1.0 in mijn thuisnetwerk aanzetten, waar de telefoon met de TV, AVreceiver en de pC spreekt!

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...