Ga naar inhoud


opnames vti naar openpli


minplus

Aanbevolen berichten

Stomme vraag vermoedelijk, maar kun je opnames die met VTI op de HD gezet zijn probleemloos afspelen als je de VTI-software vervangt door Openpli? Ik verwacht van wel, maar m'n huisgenoot wil zeker zijn met haar tuner die, toen hij net nieuw was met Pli de HD niet herkende en met VTI probleemloos werkte in dit opzicht.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Stomme vragen bestaan niet.

 

Wanneer je pli uitlegt waar je opnames op de schijf staan kan je die gewoon afspelen.

 

Maar een stomme vraag van mijn kant, waarom zou je een goed werkende VTi willen vervangen voor Pli?

Om welke ontvanger gaat het hier?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb regelmatig ontvangers voor installatie/herinstallatie/reparatie. Op vele daarvan draait OpenPli. Als ik deze bij wijze van test mount aan mijn VU+ (met VTi) dan spelen de opgenomen bestanden gewoon af.. Omgekeerd werkt ook... Waarom ook niet? Het zijn gewoon .ts bestanden.

 

Wat wél een issue kán zijn is de manier van mounten van de HDD. Een externe harddisk wordt soms als media/usb 'gemount' een interne als  media/hdd. Het kan dus zijn dat de harddisk wel wordt herkend maar de bestanden niet worden gevonden

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei ceesv:

Stomme vragen bestaan niet.

 

Wanneer je pli uitlegt waar je opnames op de schijf staan kan je die gewoon afspelen.

 

Maar een stomme vraag van mijn kant, waarom zou je een goed werkende VTi willen vervangen voor Pli?

Om welke ontvanger gaat het hier?

Het gaat om de solo4K van m'n vrouw. Die krijgt sinds 2 dagen opeens geen verbinding meer met internet , mogelijk ontstaan door een rotte internetswitch. We zijn er al een dag mee aan het klooien geweest; ik heb een nieuwe kabel rechtstreeks van de router naar de VU gelegd. Die kabel is prima, net als de uitgang van de router, maar toch krijgen we geen connectie.

Alles staat goed, maar de nameservers worden niet ingevuld. Bij de adapterinstellingen staan ze wel, maar bij de huidige instellingen niet. Bij de netwerktest krijgen we soms wel lokaal netwerk en ip-adres groen terwijl de nameserver altijd rood geeft en er geen verbinding, soms is alles rood op de adapter na.

Inmiddels alles geprobeerd, incl. alles wat we er op internetforums over konden vinden.

 

Sommige dingen werken niet binnen VTI, zoals de netwerk wizzard, die niet reageert als je ok drukt om hem te gebruiken. Mijn vrouw heeft veel met Pli en VTI gewerkt en vindt Pli plezieriger.

M'n eigen Duo2 met Openpli werkt probleemloos, alles is goed toegankelijk in het menu en simpel in te stellen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het niet zijn, want die kabel is vervangen door een nieuwe. Daarbij de zaak meteen gecheckt door hem eerst rechtstreeks aan de TV te hangen die probleemloos aan het net hing en vervolgens aan de VU en daar vervolgens geen verbinding met internet.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb zelf 2 Solo 4k via utp in huis, en nog nooit een netwerk probleem gehad.

Gebruik VTi.

 

Voor wat het waard is.

 

Zijn wel de juiste getwiste aderparen op de juiste pennen van de UTP steker geplaatst?

 

Zit er een switch tussen de ontvanger en je modem?

Ik heb wel eens gezien dat een bepaalde switch problemen gaf, overigens met Pli.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kabel is een officiële die het tussen alle andere apparaten prima doet.

De switch heb ik er tussenuit gehaald. Die deed moeilijk en rook naar kattepis. We hebben hier een primitieve Siamees die heel af en toe een keer sproeineigingen heeft, heeft ook al eens tegen een monitor gezeken.

Kan dit iets met de ingang van de VU hebben gedaan? Lijkt me gek.

 

Welke instellingen moet je weten, Tonski? Want ik wil geen gevoelige persoonlijke gegevens op internet gooien.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een afsluitend bericht, ongeveer een kopie van een bericht naar een ander forum:

 

Ik heb het traag of pas na een paar pogingen laden van het forum hier een aantal dagen gehad. Na speuren en testen kwam ik erachter dat de kabel tussen router en Mac gesneuveld was en hij via wifi werkte.
Vermoedelijk weer een blikseminslag in de buurt gehad want er was ook een switch kapot, een ingang van de MC-pre en de router is qua wifi instabiel geworden.
Verder was ook een VU in de kamer het internet kwijt. Dagen mee zitten klooien en testen; nieuwe kabel had geen effect (kabel goed).
Vandaag de kabel via de ramen naar de slaapkamer gelegd aan de oude VU-duo die daar staat en no problem. Conclusie: de ethernetingang van die in de kamer is kaduuk.
Kabel weer naar de kamer teruggetrokken onder de woorden "even weer aansluiten, een screenshot van de test maken en dan ga je naar de firma waar we hem gekocht hebben en mogen zij die ingang onder handen nemen".
En wie schetst mijn verbazing? Alles weer normaal. ???
En daar heb ik een aantal dagen mee zitten kloten, piekeren, aansluiten, herstarten en testen. ☹️

Conclusie: Elektronica die moeilijk doet is gevoelig voor bedreigingen.

 

Nou moet ik alleen nog die kabel er weer uittrekken, de nieuwe switch installeren en hopen dat de zaak dan nog steeds werkt.....

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...