Ga naar inhoud


Satelliet tv naar interne iptv stream


Kitser

Aanbevolen berichten

 

Ik ben me aan het oriënteren op satelliet tv omdat ik graag op mijn Android TV boxen en mobiele apparaten tv wil kijken met bv Kodi. 
Ik ben opzoek naar een decoder / server die satelliet tv met minimaal 4 tuners kan doorzetten naar intern iptv. Zodat ik die streams met mijn Android TV boxen kan bekijken. 

 

Een aantal jaar geleden heb ik dit gedaan met firedtv kaarten. Maar daar ben ik toen vanaf gestapt. Maar nu heb ik dus weer zin om dit eens op te gaan zetten. 

Het liefst geen (inbouw) computer dvbs tuners. Zodat daar geen computer voor nodig heb. 

De streams wil ik via een Kodi compatible PVR laten lopen. Zodat ik ook programma's kan opnemen. Bv TV Mosaic, NextPVR of Tvheadend. 

 

Kunnen jullie me in de goede richting helpen? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Leuk project!

 

Wat ik gebruik is een Synology NAS met TVHeadend, in combinatie met twee USB tuners geschikt voor DVB-s2.

..ook hangt er een USB DVB-T/C tunertje bij voor de kabel.

 

Het instellen is een handigheidje maar met wat gepruts en veel tijd spenderen lukt het iedereen.

Alleen de smargo cardreader koppelen was een puntje en weet zelf niet meer hoe ik dat voor elkaar heb gekregen..dat is alweer een paar jaar geleden.

Oscam is makkelijk te vinden voor de 'syno'.

 

Ook heb ik een poort open via internet zodat ik met al mijn mobiele apparaten ook buitenshuis kan kijken...erg handig voor de kinderen in de auto of zo.

Het werkt erg goed en stabiel, mits je de TVH versie neemt van ene 'M4tt075' .(even een zoekmachine gebruiken)

 

De versie van j.dierkse en die van de synology community lopen nog wel eens vast bij mij.

 

Dit is een tip wat bij mij in elk geval al jaren werkt..

 

Overigens kun je ipv van een Synology nas ook bijvoorbeeld een Rasberry-Pi gebruiken.

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Op zich een leuk streven, maar nauwelijks interessant omdat hier in NL alles kan met de Apps van de providers....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In kodi bestaat een pvr plugin kodi-addon-pvr-vuplus hiermee

kan je streamen naar een kodi boxje op de boxje heb je dan ook

de zenderlijsten en epg ,heb er mee getest maar loopt niet lekker.

Ben nu bezig met plex onder linux zal de resultaten wel posten

IPTV over wan iets wat ik buiten huis houd

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal aan mij liggen, maar dit kan met elke enigma2 box. Op mobiele telefoons met android kun je dan vlc gebruiken of dreamdroid. IP address van je enigma box intypen en gaan. Op TV boxen kan met Kodi via plugin, maar via Wifi niet erg stabiel.

 

 

ET10000 + Wavefrontier T90 + OpenATV + DNS323

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo heb ik het nu ook in slaapkamer 1 staat een oude duo en in kamer 2 een solo2 via remote channel converter

de zenders inlezen en kijken maar.

Ik wil met de tijd mee gaan de moderne smart tv´s hebben dlna en plex aan boord en zou het zonder

sat ontvanger ook gaan op een android tv kan je kodi installeren met de juiste plugin en kijken maar.

Dus meerdere oplossingen om lokaal iptv (streamen) te kunnen doen.

Maar TS reageert niet meer dan gaat deze draad een eigen leven krijgen

 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...