Ga naar inhoud


Tv Vlaanderen+Canal Digitaal waarom niet samen?


Gast satellitetv

Aanbevolen berichten


2 uur geleden zei Werner Peeters:

Ik heb zowel een abonnement op CD als op TVV. Ik had er anders graag bij TVV nog de Franse zenders bijgezien. In Wallonië kan dat wel en tot nader orde is België nog altijd één land.

In het TVV Basic + pakket heb je de Waalse en 1 Franse. Ik ben een bevoorrechte die hier alle Franse zenders uit de lucht kan plukken. 

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Gast satellitetv

@Werner Peeters:  Voor alle Franse (Waalse) zenders kan je Via TELESAT een abonnement nemen in België. Tv Vlaanderen is zoals het woord zegt...Vlaams. 

 

* SAT TV sedert 1994 90cm Offset schotel duo LNB

* Tv Vlaanderen (in opzeg) sedert 2006

* Canal Digitaal sedert 2019

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-2-2020 om 17:34, satellitetv zei:

@Werner Peeters:  Voor alle Franse (Waalse) zenders kan je Via TELESAT een abonnement nemen in België. Tv Vlaanderen is zoals het woord zegt...Vlaams.

Beetje vreemd dat je na maanden hierop reageert en je antwoord klinkt voor jezelf misschien logisch, maar in een land als België zijn we gewoon dat de Franse openbare zenders in een basispakket zitten, dus de wens van Werner Peeters is niet zo vreemd.

 

Ze waren sinds de jaren '70/'80 aanwezig op de kabel, bij de start van digitale tv waren TF1, France 2, 3, 4 en 5 meteen beschikbaar in het basispakket bij Telenet en Proximus en tegenwoordig allemaal in HD. TV Vlaanderen biedt alleen France 2 aan als je er de hoofdprijs voor wilt betalen.

TV Vlaanderen heeft trouwens France 3, 4 en 5 een tijdje aangeboden, technisch is het zeer eenvoudig te realiseren, maar blijkbaar heeft M7 Group het er financieel niet voor over.

 

Een abonnement van TV Vlaanderen en TéléSAT is trouwens niet eens te combineren met hun eigen apparatuur en financieel is het al helemaal niet interessant.

Wie als Vlaming echt veel belang hecht aan Franse zenders en satelliet is de enige optie, dan ben je misschien beter af met TéléSAT met de TV Vlaanderen-optie van 8 euro. Ook dan zijn France 3, 4 en 5 nog altijd in SD. In deze situatie zal je ook niet meer overweg kunnen met hun standaard duo/triple LNB, gezien hier geen voorziening voor Hotbird aanwezig is. Dat maakt de schotelconfiguratie weer een stukje duurder en complexer voor een leek.

 

Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC
Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satellitetv

Dankje voor de uitleg! Maar de Franse zenders zeggen me weinig, daarom heb ik een abonnement gehad bij Tv Vlaanderen van 2006 tot 2019. Sedert dien heb ik een abonnement bij Canal Digitaal omdat dit nu ook beschikbaar is in België (enkel via satelliet weliswaar). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou, als ik zou moeten kiezen tussen CD en TVV dan wordt het TVV : daar heb je tenminste nog zenders waar de programma's af en toe onderbroken worden door reklame, tegenover de nederlandse zenders die reklame uitzenden die af en toe onderbroken wordt door een programma .....

en de NPO's stellen eerlijk gezegd ook niet zoveel meer voor. Dan nog liever één en canvas.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net zoals NPO gratis bij TVV zit ;)

 

Snap echt je fascinatie niet voor Canal Digitaal. Heb onlangs een proefmaandje NL ziet gehad (beeldkwaliteit niet echt om te stoefen, om het op zijn Vlaams te zeggen). Maar meerwaarde van die commerciële zenders (tegenover de Vlaamse) vond ik echt niet.

 

Daarbij vergeleken is wat VTM - VIER en VIJF uitzenden zoveel beter. Uiteraard een subjectieve indruk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

veel van de films en series die je ziet op die Nederlandse comerciellen zie je ook bij de vlaamse zenders, alleen met minder reclame, 

ik heb ook beide ter beschikking maar m'n voorkeur gaat toch naar de vlaamse zenders.

 

en even over de franse Fr2-5, er gaan tegen augustus 2 zenders stoppen dus daar vallen enkele weg door besparingen enz.

misschien dat Tv Vlaanderen deze nog kan toevoegen op de kaart, nu hebben we de Waalse zenders ook al op de hotbird zitten waar die franse zenders van FR2-5 en O ook opzitten en TF1 ook dacht ik, telesat geeft die door via hotbird en misschien ook op de astra 19.2 (moet dit een nader bekijken hun zender aanbod).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet alleen in europa, ik sprak laatst een Canadees, en die zei dat bijna iedereen daar op iptv zit

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is niet zo raar.. In Canada is (was?) het bezit van schotel verboden. Canada ligt ook niet gunstig omveel sats te ontvangen..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, alias haha zei:

Niet alleen in europa, ik sprak laatst een Canadees, en die zei dat bijna iedereen daar op iptv zit

 

 

Insiders weten uiteraard dat het de Chinezen zijn die heel die illegale iptv toestand in handen hebben.

 

Vooral de commerçanten van ali baba zijn wat dat betreft berucht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...