Ga naar inhoud


Draaibaar weg na flash


minplus

Aanbevolen berichten

Tsja, waar moet je dit plaatsen, bij schotels, algemeen of hier?

 

Op de duo2 de oeroude pli vervangen door de nieuwste. Was een kwestie van totaal nieuw alles erop, dus foto's gemaakt van alle instellingen en de tuner meegenomen naar een bevriende installateur die dit vele tientallen keren gedaan heeft, want ik was wat huiverig voor als ik iets fout zou doen.

Thuis alles weer aangesloten (de VU natuurlijk niet aan bij het aansluiten van de LNB-kabels) en de tuners A en B voor de vaste opstelling probleemloos.

Bij tuner C voor de gregorian alle satellieten van de bigbisat opnieuw ingevoerd volgens de instellingen op de foto's. De draaibare stond op op CBC op 46 oost dus dat ook weer als zodanig weer ingevoerd en idd. beeld van CBC . Vervolgens checken of hij goed wil draaien naar 16 oost, maar nee, geen beweging, dus weer naar CBC en dus beeld.

Gekeken wat er mis kon zijn en zag dat ik de zaak per ongeluk op "gebruik usals" had gezet.

Dus aangepast naar geen usals.

Mooi beeld op CBC en draaien naar 16 oost. Geen beeld of beweging, dus terug naar CBC.

 

Maar op CBC 46 oost opeens geen beeld meer en 0% ontvangst, ook op de signaalzoeker.

Heb alles wat ik kon bedenken al geprobeerd met steeds herstarten, interface van de stroom, coax opnieuw aangesloten, terug naar usals en noem maar op, maar de C-tuner met de gregorian doet niets meer.

 

Iemand een verklaring?

En advies om hem weer te laten werken?

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


je schrijft vooraf de etc/enigma2/settings naar een pc bestandje, edit deze voor A B <> C D in de omgekeerde volgorde

alles los en stroom uit natuurlijk

kassie openen tuners trekken en opnieuw plaatsen maar in omgewisselde volgorde

 

en start de box na aansluiten en bekabelen opnieuw

kan ook zijn dat je de settings nog opgeslagen hebt van de oude Pli

aangepast door Tonskidutch
prioriteit

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De settings zijn nieuw, want bij de update is de nieuwste pli erin gezet, incl. de allerlaatste Hans-settings die daar standaard in zitten.

 

Bedoel je met het 1e stuk dat ik de AB-tuner en de C-tuner van plaats moet wisselen?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen usals voor een draaibare schotel ??  Welke motor en is je satelites.XML wel een goede ? Heb je nog een backup van oude image ? Mss terugzetten en zien wat er dan gebeurd.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zoals vermeld een Gregorian, bellejt; die werken niet met usals.

De ouwe image ga ik er niet meer opnieuw opzetten, want alles is nu beter. Behalve dat er iets voor mij onbegrijpelijks met de draaibare op de C-tuner is gebeurd.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

dacht hiervoor al te antwoorden op de bigsat dat die geen usuals heeft maar aparte lnb instellingen op positie. Je C is begrijpelijk geen draaibare schotel dus maar een vaste met vaste posities.Onder draaibare versta ik een schotel met rotor. Tenzij het hier verkeerd is voorgesteld. Als je een foutieve satelites.xml hebt dan zit je ook in de miserie en met verschillende image updates is dit hier al gemeld. Indien nodig zet ik mijn xml file hier wel voor je.

 

Ps: heb ook een DUO2 en bij de laatste updates was ik tuners kwijt en heb gewoon op disecq wat moeten versteken.Blijkbaar zijn er drivers voor de duo2 die niet meer juist werken op de allernieuwste images.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, mijn fout, per ongeluk in regel 4 "van de bigbisat" gezegd, maar dat is natuurlijk apekool. Helaas kun je op dit forum na een tijdje niets meer herstellen, maar die 3 woorden moet je schrappen. Het gaat natuurlijk om alle satellieten die voor de gregorian geprogrammeerd waren.

Ik versta onder draaibaar dat de schotel draaibaar is, los van of je 1x instelt met een diseqc-rotor of 10 keer zoals bij de rotor van een gregorian.

 

Ik gebruik dus een bigbisat met een serie LNB's voor de tuners A en B en een gregorian voor de C-tuner.

 

Ik zal eens bij pli informeren of er iets fout kan zitten met de drivers voor de duo2

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-9-2019 om 18:07 zei minplus:

De settings zijn nieuw, want bij de update is de nieuwste pli erin gezet, incl. de allerlaatste Hans-settings die daar standaard in zitten.

je hebt mijn tip niet helemaal begrepen

 

settings is een eigen bestand op / in de map etc/enigma2 en die bevatten dus ook de tuner configuratie

kijk zelf maar eens op je receiver

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog steeds niet , Tonski.

Je hebt vaak geniale oplossingen voor veel problemen, is mijn ervaring, maar soms ook een voor mij cryptische schrijfwijze waarbij je in 5 staccato's iets uitlegt waar ik 10 zinnen nodig heb en het dus 10x overlees en erover nadenk en er nog niet uit kom.

 

Ik heb geen bestandje vooraf gemaakt, enzovoort, dus kan niets in die richting.

Allernieuwste Pli incl. allernieuwste Hans is erop gezet, functioneert perfect voor tuner A en B, maar tuner C van de draaibare schotel doet het niet, met eerst wel beeld op 1 zender op 1 sat maar niet willen draaien en daarna na een paar veranderingen niets meer.

 

Je laatste 2 regels probeer ik me wat bij voor te stellen en denk een eind te komen en zou ergens op de receiver ergens naar kunnen kijken (maar waar en wat lost het op?)

En hoe los ik daarmee het probleem op?

Is het iets software-matigs, is er opeens iets kapot, is er......?

Hoe krijg ik de draaibare en de C-tuner in de situatie zoal hij nu is weer aan de praat?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Probleem zonet zo te zien opgelost. Het moest op de een of andere manier voor mijn gevoel iets in de instellingen zijn, kon me nauwelijks iets anders voorstellen, dus voor de zoveelste maal alles bijlangs gefietst en idd.....😳

 

Bij de tunerconfiguratie op de opgeslagen positie een 2 over het hoofd gezien, moest 12 zijn ipv 1.

Stom, toch nog te slecht gekeken op het bielefoonschermpje...

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...