Ga naar inhoud


Telenet maakt over jaar komaf met analoge tv


Jean-Claude

Aanbevolen berichten

Als je gecodeerd wil zien heb je altijd een minimaal aan hardware van de provider nodig.

Misschien heb ik het verkeerd begrepen,  Ik dacht dat het ging over ontvangers.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


en als je in de gemeente zit waar het eerst weg gaat het analoog dan kan je nog vroeger kijken voor oplossingen om nog tv te kunnen kijken, 

ze gaan in belgie ook stuk per stuk beginnen met analoog te verwijderen, eerst 2 test gemeente's zijn Lochristi nabij gent oost Vlaanderen en Beringen een stad in Limburg,

in november hebben die het al gezien met analoog die dan wegvalt.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei Tripleboy:

Is dit koren op de molen voor de concurrentie, TN doet wel heel veel moeite om hun analoge klanten te "Begeleiden".

 

ja ze geven een jaar gratis een digibox of corder aan wie nog analoog kijkt om na dat jaar het bedrag te innen aan huur wat die op dat moment dat het terug start kost de huur, 

dus stel dat de digibox goedkoopste versie dat nu rond de 4 euro kost een euro opslaat, mogen die ook aan rond de 5 euro betalen er voor om enkel hun analoge zenders te kunnen verder kijken en die enkele zenders die ze nog gaan ontdekken ook, maar wie analoog kijkt heeft genoeg aan die zenders dat ze nu hebben.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie hier algauw de bomen door het bos niet meer. Als ik het goed voor heb, is de beste oplossing voor mijn hoogbejaarde moeder in rusthuis, een nieuwe tv die voorzien is van DVB-C tuner, klopt dat? Indien ja, dan kan ze volgend jaar na afschakeling analoge tv verder kijken naar haar zenders, zei het wel in SD, maar voor haar en voor veel andere rusthuis bewoners  is dit geen enkel probleem, want op die leeftijd zien velen nooit het verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei Tripleboy:

Typisch TN, je gaat meer gaan betalen voor iets dat verdwijnt, en met de optie dat het in de toekomst nog meer gaat kosten, hallo Concurrentie werk aan de winkel.

Dit zie ik niet helemaal. Je kunt de huidige analoge zenders toch zonder meerkosten afstemmen via DVB-C?

 

Als het goed is met iets beter beeld dan analoog omdat het correct breedbeeld wordt doorgegeven (ipv PAL letterbox uitvergroten) en er is geen ruis meer.

 

Wat ik in Nederland bij Ziggo heb gelezen (maar niet meer terug kan vinden) is dat er Humax IRHD 5500C ontvangers (1 per adres) worden uitgegeven voor klanten met een TV die geen DVB-C kan. Dit is een smartcardloze ontvanger die alleen het FTA pakket kan ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prijsverhoging komt eraan, ze doen het opnieuw op een slinkse manier naar goede gewoonte, en de kwaliteit van die SD zenders is al negatief beoordeeld hier, en wie geen DVB-C mogelijkheid heeft al direct een meer uitgave.

 

 

Slechter nieuws voor wie een ouder toestel heeft: zij kunnen niet anders dan een digicorder of digibox aanschaffen. Het eerste jaar huur biedt Telenet gratis aan, daarna betaalt de klant automatisch het tarief dat op dat moment geldt. Om het afschakelen van analoge radio en tv te testen, start een proefronde in de regio’s rond Beringen en Lochristi. Daar licht Telenet donderdag haar klanten in en wordt het signaal vanaf midden november stopgezet.

 

 

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...