Ga naar inhoud


windows 7 ? dan betalen


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Hier idem, ongeveer 60 computers op de zaak met Windows 10.

Geen omkijken naar.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden zei mar 1:

Nog 1 reactie: hier komen al eens W10 gebruikers over de vloer, slechts een minderheid is er tevreden over. En de meerderheid heeft spijt van de upgrade.

En zoals al gemeld: als het niet anders meer kan zal ik volgen, maar dat is nog niet aan de orde. 

 

Zo lees ik het niet hier, je verzint maar wat hé, concrete gegevens zijn er ook niet.

 

Windows 10 bevalt uitstekend hier.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Mijn beide computers zijn al jarenlang voorzien van een dual boot Windows7/Linux Mint. Maar in alle eerlijkheid gebruik ik Windows7 nog maar zelden. Ik kom daar eigenlijk alleen nog maar om een Windows programma te gebruiken waar ik aan gehecht ben. Alles wat ik vandaag de dag op internet doe gebeurt nu op Mint, en dat bevalt me prima.

 

De oplossing voor mij na het staken van de ondersteuning ligt dus voor de hand. Ik laat Windows7 keurig op z'n plaats staan, maar ontkoppel het wel van het internet. Ik kan dan gewoon op Windows blijven doen wat ik nu doe, maar dan zonder de vertragende virusscanner, en zonder dat ik lastig gevallen word door alweer een eindeloos durende Windows update.

 

Een van de vele voordelen van Linux Mint t.o.v. Windows.......de updates zijn een fluitje van een cent.

aangepast door johnno
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je had je W7 gewoon naar W10 kunnen omzetten. Vertragende virusscanners heb ik nooit iets van gemerkt. De Windows updates heb je nu 1-2 keer per jaar. Hoezo last?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vele computers kunnen niet over naar Windows 10 heb er hier ook een paar, men vergeet dat Windows 10 niet op alles werkt en denkt dan dat upgraden een fluitje van een cent is. Nah dan denk je echt verkeerd. Ook bepaalde dure software pakketten die onder Windows 7 draaien en erg duur zijn om te upgraden houden mensen tegen en zo zijn er vele voorbeelden te noemen waarom men niet verder wil of kan. Ik laat mijn W7 computers ook gewoon doordraaien aangezien ik ze toch niet hoger kan upgraden en deze computers nog 100% hun werk doen gaat deze niet dumpen omdat M$ dit zo graag wil. Ik heb zelfs nog 24/7 een Vista draaien zonder problemen ook deze kan ik niet upgraden.

 

En 2x per jaar een onnodige zeer buggie feature update is 2x te veel, het aantal klagers onder Windows 10 is dan ook velen malen hoger dan de tevreden gebruikers die het schilletje nauwelijks gebruiken en de fouten dan ook niet zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Psychosammie:

Je had je W7 gewoon naar W10 kunnen omzetten. Vertragende virusscanners heb ik nooit iets van gemerkt. De Windows updates heb je nu 1-2 keer per jaar. Hoezo last?

 

Natuurlijk had ik voor die omzetting kunnen kiezen, en beide computers zouden daar ook geen moeite mee hebben. Maar gezien het feit dat ik bijna uitsluitend nog Linux Mint gebruik zie ik het nut van een dergelijke operatie niet. Wat die vertragende virusscanner betreft was ik misschien wat onduidelijk. Ik bedoelde een vertraging tijdens het opstartproces en die is bij mij wel degelijk heel duidelijk aanwezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
7 uur geleden zei Penthe:

Windows 10 wordt na elke feature update ook trager

Ik kan dat niet waarnemen, de opstart snelheid is volgens mij ng steeds hetzelfde.

Mijn OS staat wel op een SSD, bij een traditionele HD zou je hoogstens last kunnen hebben van fragmentatie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wel, ik weet niet of je al eens een defragmentatie van de hd geprobeerd hebt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier nog een laptop van een jaar of 8 oud.

Destijds onmiddellijk een SSD bijgeplaatst van 64 GB. ( meer was toen nog te duur )

Destijds met Windows 7 een opstarttijd van 16 sec.

Nu met Windows 10, nog steeds 16 sec.

Ik moet alleen erop letten dat ik geen programma's op de SSD installeer,  want dan heeft Windows te weinig plaats om te kunnen updaten.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei ceesv:

Wel, ik weet niet of je al eens een defragmentatie van de hd geprobeerd hebt?

Dat doet Windows 10 toch voledig automatish, als ik de Windows optie kies zegt het 1%. En het heet tegenwoordig Optimize onder Windows 10. Maar zal eens kijken wat een 3e party programma zegt.

30 minuten geleden zei moonchild:

Het lijken wel de jehovas of hare krishnan, al 20 jaar post er iemand in het Windows forum dat je beter linux kan gebruiken op de desktop. En al 20 jaar luistert er geen kip naar :D  laat het gaan

Linux is na 20 jaar nog altijd niet een 100% oplossing vandaar dat de meesten het in een multiboot setting gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...