Ga naar inhoud


Alweer, een trage W10...


Con

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Ik heb dit verschijnsel ook gezien bij een van onze oudere computers op de zaak, niet vooruit te branden en een Windows update in progress.

Na een paar dagen het ding zijn ding te laten doen was alles weer rustig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat geeft het aardig weer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bekend probleem, heb ik al een paar keer bij de hand gehad.


SSD "schijf" en in, bij microsoft een W10 downloaden en op een stick zetten.
Microsoft ziet aan je hardware dat je al W10 hebt en alles gaat verder (althans bij mij) vanzelf.
Wel weer alles instellen en zo . .  :-/
De oude harde schijf kun je er mogelijk weer bij zetten en/of de data kopieren.

 

En, bij iedere computer, de koelsleuven schoonmaken, met compressor, buiten, ugguh ugguh.

 

( Bericht verstuurd met linux )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogelijk helpt een fabrieksreset.

Ik had een probleem dat mijn laptop, circa 3 j oud, ondanks windows10 vaker opnieuw installeren veel te lang bleef doen over een herstart. Een verder lege computer deed er toch steeds 2 minuten over.

Uiteindelijk heb ik een fabrieksreset van HP gedaan via F11.

Je moet dan de hele rit updates uitzitten. Tot windows 1703, en vervolgens verder met de update tool.

De computer is nu genezen, opnieuw opstarten weer in 20 seconden.

 

P.S. Je persoonlijke bestanden (de map gebruikers) kan je makkelijk copiëren naar een andere schijf(-partitie) of USB. Herstel werkt uitsluitend op de C:schijf, de rest blijft onberoerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorheen las je hier nooit problemen met Windows 10 en nu duiken ze ineens allemaal op. Google staat ook vol met ontelbare problemen. Wordt toch eens tijd dat de mensen die zogenaamd een perfect Windows 10 systeem hebben toe gaan geven dat het allemaal zo mooi niet is, zou ze sieren.

 

Dat hangen in een update en CPU vreten is al sinds XP aan de gang, en dat hebben ze ano nu nog steeds niet opgelost. Dat Windows steeds meer geheugen gaat vreten is ook niet normaal. Als ik mijn Windows 10 start en ik heb 8GB aan geheugen en ik start na een bootup Chrome ben ik al meer dan 4GB kwijt. Dus enkel het systeem en een browser :( Werkelijk onbegrijpelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-11-2019 om 19:26 zei Frans B:

30 euro uitgeven voor een 240 GB SSD en dat doet wonderen! Schijf clonen naar de SSD en omzetten! Je zal er geen spijt van krijgen.

in dit geval zou ik de schijf niet eens klonen,maar een kompleet nieuwe windows erop zetten,meteen 1909.

Downloaden met de media creation tool

Vergeet niet om een backup te maken van de belangrijke bestanden!

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Penthe:

In de meeste laptops is er maar 1 plek dus zul je de HDD eruit moeten gooien voor de SSD, dan is 250GB veels te weinig als er voorheen bijv. al een HDD van 1TB in zat.

Ligt eraan hoe je deze gebruikt.

In de mijne zit een 60 gb ssd,hetgeen genoeg is.

Ik dien er wel bij te vermelden dat hier alleen Linux op draait (KDE Neon) en ik hem alleen gebruik om wat te internetten,mailen en zenderlijsten backuppen+bewerken.(tweede pc!)

Nou,dan is die 60 GB zat.

 

Ik heb even gekeken,Bij Alternate heb je een 960 GB al voor 98 euro.

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

250 GB is ruim voldoende hoor...

Ik kocht mijn Asus laptop einde 2015 met de SSD er al in...  Eigenlijk nooit echt problemen gehad met win 10 ... maar ook geen echte verbetering ten opzichte van mijn vorige laptop, die was nog met XP er op...

Ik heb nog ruim 130 GB aan vrije ruimte...

Ik heb al mijn foto's op een externe harddisk... en die disk wordt om de maand gebackupt op een 2e externe drive, omdat ik het risiko niet wil lopen mijn foto's kwijt te raken... je hebt immers geen "negatieven" meer zoals vroeger...

 

Soms loopt hier ook dat update programma met vaak 98% gebruik van de cpu... maar dat duurt eigenlijk nooit lang... hooguit een half uurtje... ik kijk meestal eens als het me echt stoort, want meestal is de laptop erg snel. Bij de voorlaatste versie van win 10 had ik dat regelmatig... ook zelfs dat de computer toen vast kwam te zitten, en alleen lang op de aan/uit knop drukken een oplossing was...  na een nieuwe update was het dan vrijwel helemaal over...

Maar ik ben helemaal geen fan van dat regelmatige updaten. Vroeger voor het echte internet tijdperk was dat ook niet aan de orde, en het heeft nu nog steeds weinig zin volgens mij. Probleem is dat je nu gedwongen wordt om het op een bepaald moment wel te doen... Als iets prima werkt, vind ik altijd dat je niets moet gaan veranderen aan je systeem.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Jan Ambers:

Ik gebruik hier een HP Pavillion G7 6Gb ram, i5 Processor2.4GHz met Win-7 HDD WD640Gb

Ik word ook gesommeerd naar Win-10 te updaten....

Als ik dit zo lees ontbreekt me de moed dit te doen? Maak ik een kans dat ik dit tot een goed einde breng  en een vlot werkend systeem overhoud?

Het zal inderdaad geen probleem geven,maar als je genoeg schijfruimte hebt kun je 10 voor de zekerheid ook naast 7 installeren,op een aparte partitie.

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...