Ga naar inhoud


Vu Duo 4k geluid valt steeds heel kort weg


Gast Jacob71

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb een Vu Duo 4k met PLI 7.2.

Sinds ik deze Vu heb valt mij op dat er telkens ik denk niet met regelmaat een heel klein stukje/hapje van het geluid weg 1 woordje zeg maar. Soms met maar paar seconden er tussen soms paar minuten.

Il had eerst PLI 7.1 erop staan.

2 dagen terug naar PLI 7.2 geflashd en het leek erop dat het opgelost was.

Maar nu begint het weer. En te irriteren....

Wat kan er zijn? Zou het softwarematig zijn of hardware dus probleem met ontvanger zelf?

Ik had gehoopt dat het met flashen naar 7.2 opgelost zou zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Jacob, welkom.

 

Hoe luister je naar het geluid, via de HDMI kabel of een digitale audio uitgang?

 

Vervang de kabel eens, werkt het dan nog niet, kijk dan eens of een andere software, bijvoorbeeld VTi, hetzelfde probleem heeft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK heb dit niet met mijn duo4K, ik gebruik hem met hdmi en/of optisch kabel.

Draai een versie van openatv er op na de nieuwe drivers uitgekomen waren tegen het stotterend beeld/geluid. openpli heeft deze ook al verwerkt in hun laatste builds.

Die zijn een paar weken geleden uitgekomen, dus als je een van de laatste builds pakt zou dat in ieder geval goed moeten zijn.

Audio uitval heb ik dus helemaal niet, volg de raad van ceesv idd maar eens op zoals hierboven is beschreven.

aangepast door alias haha

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi mannen, bedankt voor de reactie!

 

Ik heb beide aangesloten HDMi en Digitaal.

Wanneer ik dit probleem heb gebruik ik de HDMI.

Het probleem doet zich voor bij tv kijken via satelliet, niet via IPTV of interactief.

Het is er wel bij opname.

 

Maar ik denk/het lijkt alsof ik het probleem gevonden heb. Ik moet even testen een tijdje. Maar het lijkt zich nu niet meer voor te doen.

Ik heb een LG Oled tv ik had ingesteld op de tv automatisch volume compenseren zodat geluid van verschillende zenders hetzelfde geluidsniveau krijgen.

Op de ontvanger stond dit uit omdat ik dacht dat dubbel aanzetten tot problemen zou leiden.

Ik heb het nu op de tv ook uitgezet in het menu.

Nu lijkt het zich niet meer voor te doen.

Als dat zo is dan lijkt het me een (software) probleem van de LG tv.

Ik blijf het nu even testen maar sinds gisteravond is het niet meer gebeurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Tonskidutch zei:

maar als je nieuwe update het nu voorkomen heeft is het toch prima

Hoi Tonskidutch,

Dank voor reactie.

Alleen ik schrijf niet dat de update het opgelost heeft. Maar het uitzetten van de automatische volume instelling van mijn LG tv.

 

Dit heeft ertoe geleid geen last meer van geluid uitval.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb dit probleem sinds kort. Inderdaad even zappen en weer terug en het probleem is opgelost. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je blauw groen drukt welke updates staan daar ?

indien het veroorzaakt wordt door de laatste update kun je ook terug!!!

 

kijk ook nog even of je dit ingeschakeld hebt

Quote

  EDID-Überprüfung

ofwel active source reply, dan schakel het eens uit

HDMI-CEC.jpg

aangepast door Tonskidutch
aanvullende VTI istelling

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn laatste update is van 5-10-2019 (VTI 14.0.5) Zover ik weet is dit ook de laatst beschikbare. 

Maar aangezien het ook met PLi voorkomt, vraag ik mij af of daar de oorzaak ligt. 

 

Ligt het niet aan de drivers van de tuner? Die zijn bij mij laatst ook geüpdatet. 

Is maar een vraag, ik heb daar verder geen kijk op. 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Een High Speed HDMI-kabel is ontworpen en getest volgens hdmi.org voor 1080p en 4k/30Hz. Er zijn ook Premium High Speed HDMI kabels ontworpen en getest voor 4K/UltraHD tot 4k/60 en Ultra High Speed HDMI kabels tot 8k/60 en 4k/120.

bron hgdo VTI team

voor sommigen geld misschien dat je een verkeerde HDMI kabel gebruikt

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...