Ga naar inhoud


Configuratie tuner


OmePeter

Aanbevolen berichten

Van een vriend deed zijn vu plus zero4k het niet meer. Hij startte nog op tot het meisje met de mooie ogen.(VTI).

Een nieuwe image er op gezet V14.0.0.5. Stappen gevolgd en dus ook tuner ingesteld. Op de kanalen van 23.5 werkt alles. Maar het omschakelen naar 19.2 gebeurd niet.

Tuner configuratie gecontroleerd. Het bleek nu dat ik poort A en B alleen op de 19.2, de 23.5 en "niet aangesloten" kan zetten 

Wat is er aan de hand?

Link naar reactie
Delen op andere sites


herstarten en kijken of je de juiste satelites.xml hebt.Juiste disecq  ingesteld ?

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, OmePeter zei:

Ik denk dat het aan de kanalenlijst van Hans licht. Op mijn Vuplus uno 4k de zelfde kanalen lijst gezet. En er gebeurt het zelfde......

 

Vreemd.

Hier en bij bij mijn kennissen werkt alles normaal.
Ook heb ik niets op deze of andere site gelezen dat het niet goed zou zijn.

 

Dus mijn advies is om alles even bij je ontvanger of software na te kijken.

 

Heb je hulp nodig dan lezen we dat wel 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier geen problemen met de zenders of de omschakeling van satellieten. Ik gebruik weliswaar alleen de FastScan voor de DVB-S2 en de CableScan voor de DVB-C/T2 box. De lijst bewaar ik op de PC met DreamBoxEdit. De kabellijst 'schiet' ik dan in alle andere VU+Zero 4K boxen in huis. Het is overigens een bekend fenomeen dat de satellieten na een DBE upload compleet fout staan.. Na een noodzakelijke reboot is alles weer OK..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als niemand problemen heeft dan moet het bij mij liggen. In overleg met Hans een paar dingen getest. Andere computer, 3  VTI-images twee verschillende receivers.

Het blijft het zelfde. Met Hans afgesproken dat ik het bij de volgende kanalenlijst weer probeer. Hans kan helaas hier niet reageren,

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...