Ga naar inhoud


Klungel loopt meteen al vast met installatie Vti


hcfreak

Aanbevolen berichten

12 minuten geleden, hcfreak zei:

zal eraan denken, bedankt. Heb de stick op een windows laptop van mij geformatteerd. Mijn iMac (2017) kan alleen MS Dos Fat (geen 32) Hoop dadelijk aan de slag te gaan.


Niet echt relevant maar toch een kleine correctie.

Als je op de Mac, welke versie dan ook, een Stick met de optie FAT formatteert wordt die altijd in FAT32 uitgevoerd.

Ik doe dit al jaren zonder problemen maar ja, als je dan toch ook over een Windows laptop beschikt is de keuze makkelijk 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

bedankt had zelf de bestanden met een windows PC binnen gehaald en op  een USB stick gezet (USB door de PC FAT 32 geformatteerd). Heb toen met Winzip de bestanden laten uitpakken OP de stick. Maar zie dat het uitgepakte bestand even groot is als het zip bestand (ik zie wel dat het icoon ((een open geklapt boek als het ware)) anders is)

Dit is toch niet goed. Nu (balen) wachten op de buurman die pas vanavond kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, hcfreak zei:

bedankt had zelf de bestanden met een windows PC binnen gehaald en op  een USB stick gezet (USB door de PC FAT 32 geformatteerd). Heb toen met Winzip de bestanden laten uitpakken OP de stick. Maar zie dat het uitgepakte bestand even groot is als het zip bestand (ik zie wel dat het icoon ((een open geklapt boek als het ware)) anders is)

Dit is toch niet goed. Nu (balen) wachten op de buurman die pas vanavond kan.

 

Ik ben toch even eigenwijs, mede door het feit dat ik met deze procedure op mijn Mac nog nooit eerder problemen heb ondervonden.

 

Als je de juiste file vanaf de VU+ site op jouw MacBook download dan zie je daarna de map VUPLUS in je Download map staan.

Deze complete map direct 1:1 de lege FAT32 stick kopiëren en dat moet dan zonder meer werken.

 

Waarom zou je met 2 systemen door elkaar werken?

 

Schermafbeelding 2019-12-29 om 10.52.51.png

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is frustrerend maar waar. Nu is het wel zo dat van de dacht ik 5 bestanden die in de map zitten, maar 1 een zip bestand is. Moet ik daar niet naar toe gaan en de unzip loslaten op dat ene bestand? 

Jurgen mis ik wat ? het moet op een FAT 32 geformatteerde USB stick schreef je uitdrukkelijk in jouw tutorial. Maar lk kan zo'n stick niet aanmaken op mijn iMac .

Of ben ik nou helemaal bananas? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals, als jij de standaard instellingen op jouw Mac gebruikt en dan een ZIP-bestand download zoals deze VU+ Image ZIP file wordt er automatisch een bestand uitgepakt met de inhoud zoals afgebeeld in de bijlage, zo net vanmorgen gedownload en dat is het resultaat.

 

Schermafbeelding 2019-12-29 om 13.30.31.png

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen het uitgepakte ZIP bestand met de naam ‘VUPLUS’ naar de USB Stick kopieëren, 

Als het ZIP bestand om welke reden ook op de USB stick terecht is gekomen moet die natuurlijk wel worden verwijderd 

 

Net te laat, Tonski was even sneller.

 

Overigens kun je op je Mac prima controleren of de stick in FAT32 is geformatteerd.

Als je onder Hulpprogramma’s de app Schijfhulpprogramma opstart en dan met de muis op de USB klickt zie je daar dat de stich al dan niet FAT32 is.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

super tips mannen (deze dombo wist niet dat de Mac ook FAT 32 doet. Ik zie het nu met de truc van Jurgen. Leefde altijd in de veronderstelling dat ik naar de Windows hel was overgeleverd voor de 32 versie) ga de zip versie van de stick verwijderen en dan stop ik de USB kun mijn monster (zo heet mijn Uno 4k SE) ik meld me als ik hopelijk !!! verder ben gekomen.

(ik herinner me godzijdank dat Jurgen dacht ik in een tread tegen mij alweer een poos geleden gezegd had "wij helpen je verder met Vti)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mannen de vlaggen uit, vreugde dansje gemaakt (en veel geleerd) hij is aan het werk met de "update" (Vti) ben benieuwd of de instellingen etc net zo makkelijk zijn als de Open Pli maar daar  vertrouw ik op (gezien alles wat ik gelezen heb) BTW monster = een koosnaam

😀😁😉🇱🇺

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook een tekortkoming van apple m.b.t. de beschrijving in het Schijfhulpprogramma bij de keuze van de juiste format keuze.

Daar heb je namelijk alleen de keuze FAT en je moet dan zelf erachter komen dat daar uiteindelijk FAT32 mee bedoeld is, maar goed daarvoor zijn dan weer de leden die jou daarop kunnen wijzen..😁

 

Mooi dat het gelukt is en nu knutselen en anders maar weer vragen...

 

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

zal ik zeker doen, hartstikke bedankt zover, want ik ben nu bezig met verder configureren met de tutorial bij de hand natuurlijk (maar daar komen misschien nog vragen uit voort)

Het instellen van helderheid en contrast wat als eerste voorbij kwam lukte niet (om omhoog of omlaag te doen) heb maar OK geklikt want dat kan altijd later nog en de de standaard instelling zal zo beroerd niet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou gefeliciteerd,

en instellen of inrichten is niet moeilijker dan Openpli alleen op enkele punten anders qua menu items ingericht

dat komt dan wel voor elkaar

 

helderheid en contrast is alleen een testbeeld daar kun je niets aanpassen

aanpassen doe je mocht dat nodig zijn op de TV

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...