Ga naar inhoud


Klungel loopt meteen al vast met installatie Vti


hcfreak

Aanbevolen berichten


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

SID not fond in PAT wil zeggen dat hij geen geldige data in de kanaallijst vind voor het gekozen kanaal SID staat voor ServiceID en PAT voor Program Allocation Table. Het geen beeld wellicht door ontbrekende SoftCam. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, hcfreak zei:

.....optie wilt u standaard satelliet lijsten installeren (geen idee wat ze precies bedoelen) gekozen voor : Henksat (Astra 1,2,3) ja en Astra (19,2E) ja

 

De optie ‘wilt u standaard satelliet lijsten installeren’ is bedoeld om tijdens de installatie alvast een aantal voorgeprogrammeerde satellieten én zenders in de ontvanger te laten zetten en daarvoor is ooit de Henksat  lijst gekozen.

Helaas is deze lijst zo oud als de weg naar Rome en is al tijden niet meer bijgewerkt dus totaal verouderd en nauwelijks bruikbaar.

De enige en juiste wijze is nu om toch maar om de complete gewenste lijst via Fastscan binnen te halen of een kant-en-klare lijst via een van de beschikbare tools zoals o.a. DreamBoxEdit in jouw ontvanger te zetten, dit laatste vergt echter ook weer wat uitleg als je dat nog niet eerder hebt gebruikt.

Om die reden zou ik nu toch eerst adviseren om Fastscan aan de ‘praat’ te krijgen.

 

De afgebeelde UHD zender lijkt mij afkomstig van ASTRA1 (19.2), dit kun je controleren om onder Menü - Info de gegevens van deze zender op te vragen, dan weet je in elk geval waar dit beel bij behoort en heb je een startpunt om verder te configureren...

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou dan opteren om die 'stokoude' lijst gewoon niet meer ter download aan te bieden. Zeker niet als 'default' lijst. Dat is - zoals gebleken - vragen om problemen..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga opnieuw VTI installeren om de Henk sat dan nu over te slaan (om gedoe te voorkomen)

vond het niet in de tutorial,dus moest ik gokken 

 

waren mijn plaatjes qua instellingen juist? 

 

Ga de zender opzoeken om te bepalen van welke Astra hij komt. 

 

Mee eens dat het niet aan mijn lnb’s ligt (qua positionering) 

 

begrepen ik focus me op de fastscan CD binnenhalen aanpak 

 

Jürgen:: de poorten moeten nu goed zijn vgl jouw opgave  B voor 23,5 Astra 

thx! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben de gehele middag aan het proberen/experimenteren geweest.

 

Opnieuw Vti geïnstalleerd no problem

taal-Nl, etc, internet STB ready

Do you want tot install Oscam as Softcam: yes

,melding: klaar drie pakketten geïnstalleerd OK gedrukt

melding: The soft cam was installed successfully

Vti Zero pakketten verwijderen conform instructie overgeslagen

Wizard basis instellingen doorlopen

 

Tuner A en B hetzelfde geconfigureerd:

 

eerst DiSEqC gekozen voor:  A/B/C/D 

poort A-> Astra 19,2

poort B-> Astra 23,5

poort C-> Astra 28,2

poort D-> Hotbird 13,0

 

gebruik Voltage & 22 kHz beide ja

 

Wizard afgerond

Instellingen-> zenders zoeken-> Fast Scan (beide tuners na elkaar gedaan) Ok gedrukt-> resultaat: zoeken mislukt

 

wie heeft nog een suggestie, ik ben uit geprobeerd (heb ook nog Open Pli geprobeerd (na een factory reset te hebben uitgevoerd) , die bleef in de display steken op timezone instellen, op mijn monitor kon ik wel door met de configuratie echter met hetzelfde resultaat de Fastscan leverde ook niets op.

 

Fijne jaarwisseling, hopelijk volgend jaar een vervolg!

 

Ik ben ervan overtuigd dat ik zelf iets stoms gedaan heb/ over het hoofd heb gezien. Voor zover nuttige info: met handmatig zoeken krijg ik voor Astra 19,2: 1378 zenders binnen, met handmatig zoeken (instelling gekozen één satelliet) Voor Astra 23,5 en 28, 2 krijg ik 0 zenders binnen en voor Hotbird 24. Ik kan er met mijn pet niet bij!!

 

 

 

aangepast door hcfreak
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou over helderziende capaciteiten moeten beschikken als ik nu een heldere oplossing zou kunnen aandragen.

Wat ik met bijna wel aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan beweren is dat het probleem in de aansluitingen en daarvoor noodzakelijke configuratie van de 4 satellieten ligt.

Het is gelet op de nu beschikbare informatie nu bijna onmogelijk om de foutoorzaak op afstand op te sporen.

 

Ik had eerder al geadviseerd om eerst te beginnen met het configureren van één satelliet en wel Astra3 - 23.5, dus de andere LNB’s even niet meenemen en misschien wel even volledig loskoppelen.
Hiermee krijg je overzicht want één LNB configureren is zeker met OpenPli een fluitje van een cent.

Als dit eenmaal succesvol voltooid is kun je in elk geval Fastscan toepassen dus de juiste zenderlijst downloaden en pas daarna de rest van de satellieten stuk voor stuk toevoegen.

 

Jij ook een fijne jaarwisseling en in het nieuwe jaar weer met verse moed een nieuwe configuratiepoging opstarten.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Jürgen, super thx voor het meedenken, idd jammer dat je niet helderziend bent 😀

 

ik volg zover ik kan precies jouw instructies. Ik had echter al geschreven dat ik niet 1 LNB kan loskoppelen want het is een 4 in 1 (vast ik een plastic huis van Technisat) 

Ik moest 23,5 op poort B zetten, had ik gedaan. Ik heb nu het weer gedaan maar dan moet ik (als ik de diseqc terug zet naar A/B) op poort A wel 19,2 zetten. Nogmaals fastscan gedaan zelfde resultaat . Ik kan niet los alleen de 23,5 configureren. Volgens mij is mijn machine kapot. Ik ga morgen met mijn oude M7 CD tuner aantonen dat alle sats binnenkomen cq van alle sats ik de zenders kan binnen halen. Hoop dat je me snapt. Mar nogmaals ik kan het allerstomste simpelste over het hoofd gezien hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Excuses, dat was mij even ontgaan maar ik had het inderdaad gelezen dat je de LNB’s niet kon loskoppelen.

Ik moet wat betreft de voortgang hiervan nu passen maar daar zijn er natuurlijk meer dan genoeg leden beschikbaar die jou vast wel verder kunnen helpen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Technisat Multitenne heeft de volgende configuratie.

Astra 19,2 op 1 of A
Hotbird 13 op 2 of B
Astra 23,5 op 3 of C
Astra 28,2 op 4 of D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi CeesV dit kon wel eens de reddende EN doorslaggevende input zijn. Ik zei al dat ik iets stoms gedaan moet hebben. In dit geval de standaard configuratie overgenomen zoals ik die had op gekregen van Jurgen. Ik ben ook  teveel leek om te beseffen dat het per schotel (hardware) kan verschillen. Ik heb net mij oude M7 er weer aan gehangen en die krijgt alles binnen (logisch want die heb ik wel volgens bovenstaand schema geconfigureerd) Ik ga meteen het proberen (sla het ontbijt maar even over!) en meld me meteen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga ik doen en nogmaals super bedankt, zonder jullie was ik er niet uitgekomen. Deze dombo was vergeten dat hij de eerste keer de poorten anders had ingesteld en ging zonder verder na te denken op de gegeven instructies af. Fijn dat jullie zo lang volgehouden hebben! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur terug, hcfreak zei:

HOERA HOERA, kan ik naar je bloemen of een cadeau bon sturen?? (laat weten!)

Je hartverwarmende reactie en oprechte blijdschap is voldoende!

Mijn informatie was slechts een stukje uit de puzzel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...