Ga naar inhoud


Klungel loopt meteen al vast met installatie Vti


hcfreak

Aanbevolen berichten

Mijn Uno 4k wou ik op Vti laten draaien (nu staat er Open Pli op, maar daarmee ben ik de mist ingegaan)

Ik heb de instructies van Jurgen gevolgd maar loop er vrij snel vast.

 

op een USB 512MB FAT 32 stick heb ik op de opgegeven website mijn type gevonden (Uno 4k) en het meest recente bestand (bovenste) gedownload.

Op mijn USB stick staat als MAP : VUPLUS  de bestandsgrootte iets van 218MB (heb het bestand vanaf de laptop naar de USB stick gekopieerd)

 

(eerder had ik het bestand vti-image-vuuno4k- etc usb erop gezet, maar dat heb ik verwijderd)

 

het plaatsen van de stick in mijn sat tuner levert niets op. Logisch volgens mij want er zit een zip bestand bij.

 

Het bestand met de naam rooffs.tar is het zip bestand. Ik heb dat laten uitpakken door winzip en toen gevraagd werd waarheen plaatsen het toegewezen aan de USB stick

Daar is het ook terecht gekomen (bestandsgrootte 297MB) 

Ik heb toen het zip (rooffs tar) bestand van de USB stick gehaald ( er staan bij elkaar 5 bestanden in de map VUPLUS waarvan enkele met o bits)

 

(vreemd bij terugplaatsen van de USB stick ter controle in de laptop de melding: mogelijk een probleem bij sommige bestanden of dit apparaat. Ik kies voor repareren en herstellen, na de procedure de melding : er zijn geen problemen)

 

Toen de USB stick in de UNO 4k geplaatste (die ik  eerst aan de achterkant uitgeschakeld had, volgens instructie) en na de plaatsing weer opgestart. Er gebeurt helemaal niets, display blijft zwart

(jammer genoeg geeft de Jurgen manual geen uitsluitsel over de reactie die de UNO 4k moet geven wel van veel andere modellen) 

Heb het apparaat ruim 10 minuten met rust gelaten voor de zekerheid maar nada niente niets te zien.

Ik doe ergens iets stoms, wie heeft er een idee, dan ga ik morgen nog even aan de gang, super thx already.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De uitpak routine is standaard.

1. ZIP bestand downloaden

2. USB stick formateren in FAT32

3. Gedownloade ZIP bestand DIRECT uitpakken op de USB stick.

4. Veilig uitwerpen..

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga ik morgen nog eens proberen, bedankt!

voor de duidelijkheid: niet eerst op de desktop parkeren?

het zio bestand wat op de stick blijft staan behoef je niet te verwijderen.

(ik werk alleen op Macs dus vwb unzippen ben ik een klungel sorry, ben bang dat ik toch iemand moet opzoeken maandag😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

Unzippen zou op een Mac net zo werken als op een PeeCee.... Daar zal het niet aan liggen....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Uitschakelen met de netschakelaar.

USB stick aansluiten

Inschakelen met de netschakelaar

Wanneer de USB stick (fat 32)  herkend wordt komt de tekst update press power op het display

druk op dat moment op de power toets op de ontvanger.

Na verloop van tijd reboot de ontvanger en is die weer normaal bruikbaar.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de To-Do een aantal jaren geleden aangemaakt en dar waren deze nieuwste modellen nog niet in productie.

Omdat de installatieprocedure ook van de nieuwste modellen nagenoeg gelijk is aan de oudere modellen zag ik niet zo 1-2-3 de noodzaak om de To-Do aan te passen.

 

De installatieprocedure (uitpakken) werkt op een Mac automatisch dus het gedownloade ZIP bestand wordt automatisch uitgepakt en er blijft altijd een bestand met de naam VUPLUS over waarin de specifiek voor jouw VU bedoelde installatiebestanden zijn opgenomen.

 

LET OP! Er staan 2 installatiebestanden op de downloadsite van VU+ en wel één voor de UNO 4K SE en één voor de UNO 4K zonder de toevoeging SE.

Die 2 mag je niet verwisselen.
 

Ziet de pagina waar jij de Image hebt gedownload net zo uit zoals afgebeeld in de bijlage?

 

Het is overigens vreemd dat de display na het aanzetten van de schakelaar zwart blijft want daar hoort bij aanwezigheid van een juiste USB Stick met de juiste software altijd de tekst ‘Press Power’ voor enkele seconden te verschijnen.

Zonder die tekst zal het niet lukken en moet je de oorzaak in de USB Stick of de daarop geplaatste software zoeken.

 

 

 

D63FD85C-7EDE-4555-98A8-70B7172F19C5.png

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jurgen, thx een top aanvulling.

 

zeker denk ik ook dat mijn USB qua bestand of zo de boosdoener is. Ga met mijn IT (windows man) onderlegde buurman vanmiddag aan de slag.

Ik zal specifiek kijken of mijn download correspondeert meer de bijlage. Ik meld me als het gelukt is (of niet) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de verschillen tussen de besturingssystemen Windows en macOS na zitten er geen verschillen tussen de installatieprocedure van een nieuwe VU+ Image dus wat dat betreft zal het vast wel lukken.

Je moet echter wel stap voor stap de procedure uitvoeren en wel conform zoals Cees hierboven ook al eerder heeft uitgelegd.

Succes ermee, wij horen het wel...

 

N.B.

Wellicht ten overvloede maar controleer voor alle zekerheid nog eens dat de USB Stick ook daadwerkelijk met FAT32 is geformatteerd.

Het is mij ook eens eerder overkomen dat ik dacht dat ik op mijn MacBook Pro de Stick in FAT32 had geformatteerd terwijl de Mac dit automatisch in het Mac formaat had uitgevoerd en ja, daar kan de VU+ niet veel mee.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

opletten dat er geen andere usb stick in de box zit bij updaten

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou je buurman het laten downloaden en uitpakken op de usb stick... die apple meuk problemen moeten er niet bovenop bijkomen

het is bloedsimpel om het zip bestand naar usb uit te pakken en als je winrar gebruikt voor windows beste buurman, de 100% oplossing

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
11 minuten geleden, hcfreak zei:

kan alleen MS Dos Fat (geen 32)

Maar of de VU+ zo een stick kan lezen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...